6 درخواست بلندپروازانه‌تر از مسی؛ از پروازهای خصوصی تا خانه‌های جدید

برخی بازیکنان مطرح برای تمدید قرارداد، درخواست های عجیبی از تیم های باشگاهی خود طلب می کنند.
کدخبر (73221) | 07 مهر 1401 | ساعت 11:44
0 131
6 درخواست بلندپروازانه‌تر از مسی؛ از پروازهای خصوصی تا خانه‌های جدید
برخی بازیکنان مطرح برای تمدید قرارداد، درخواست های عجیبی از تیم های باشگاهی خود طلب می کنند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بازیکنان فوتبال با طرح خواسته‌های نامعقول و گاها ظالمانه در جریان مذاکرات بر سر قرارداد جدید یا هنگام پیوستن به یک باشگاه جدید، بیگانه نیستند. لیونل مسی چنین مساله‌ای را با 9 خواسته بعضا عجیب خود از بارسلونا نشان داد. سران بارسلونا در جریان تمدید قرارداد این فوق‌ستاره آرژانتینی در سال 2020 با درخواست‌های خاصی از برنده هفت بار توپ طلا مانند درخواست یک هواپیمای شخصی برای خانواد‌ه‌اش، مواجه شده بودند. کاتالان‌ها با بیشتر درخواست‌های مسی به جز دو مورد موافقت کردند و درخواست او برای 10 میلیون یورو پاداش تمدید قرارداد و کاهش بند آزادسازی وی را رد کردند. با این حال عدم توافق بر سر همین دو درخواست کافی بود تا مسی از بارسلونا جدا شود. اما مسی تنها بازیکنی نبوده که چنین درخواست‌های عجیبی داشته است. در ادامه 6 مورد عجیب دیگر را مرور می‌کنیم:

ساموئل اتوئو

ساموئل اتوئو ساموئل اتوئو با امضای قراردادی در سال 2011 با تیم ثروتمند آنژی ماخاچکالا روسیه، به یکی از پردرآمدترین بازیکنان جهان تبدیل شد. با این حال، او تمایلی به نقل مکان به داغستان، جایی که باشگاه در آن مستقر بود، نداشت و در عوض به باشگاه گفت که می خواهد یک جت خصوصی برای او از مسکو برای تمرین و مسابقات در نظر بگیرد. آنژی در کمال تعجب با این درخواست موافقت کرد و در طول دو سال حضور این بازیکن کامرونی در باشگاه، اتوئو را برای هر جلسه تمرینی 1200 مایل جابجا می‌کرد.

جوزپه رینا

جوزپه رینا این وینگر آلمانی با این شرط در سال 1996 به آرمینیا بیله‌فلد پیوست که هر سال باشگاه یک خانه جدید برای او بسازد. با این حال به دلیل اینکه رینا در قراردادش به خوبی توضیح نداده بود که منظورش یک خانه واقعی و بزرگ است، بیله‌فلد هر سال یک خانه لگو خریداری می‌کرد و برایش می‌فرستاد. او قبل از اینکه در سال 1999 به دورتموند بپیوندد، سه خانه لگویی از بیله‌فلد دریافت کرده بود.

رونالدینیو

هدیه 250 هزار یورویی شیخ اماراتی به رونالدینیو رونالدینیو پس از یک دوره درخشان با پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا و آث میلان، در سال 2011 به زادگاهش برزیل بازگشت. با این حال او برای امضای قرارداد با فلامینگو باید اطمینان پیدا می‌کرد که زمان کافی برای وقت گذراندن در بیرون از باشگاه را دارد یا نه؟ همین مساله باعث شد تا بندی در قراردادش گنجانده شود که به او اجازه می‌داد هفته‌ای دو بار به مهمانی برود.

پل گسکوئین

پل گسکوئین در سال 1988 پس از اینکه پل گسکوئین به عنوان بهترین بازیکن جوان سال اتحادیه فوتبال انگلیس انتخاب شد، تاتنهام و منچستریونایتد درگیر نبرد شدیدی برای جذب این بازیکن شدند. با پیش‌گرفتن تاتنهام در رقابت برای جذب او از نیوکاسل، گسکوئین به طرز عجیبی از باشگاه درخواست کرد که برای پدرش خانه و ماشین جدیدی بخرند و همچنین برای خواهرش تخت آفتابی تهیه کنند. تاتنهام هم که نگران این بود که شانس خرید این بازیکن را از دست بدهد، با این خواسته‌ها موافقت کرد.

مویزه کین

مویزه کین این بازیکن ساحل عاجی پس از سپری کردن دوران نوجوانی در آکادمی باشگاه یوونتوس، برای پیوستن به تیم اصلی وارد مذاکره با این باشگاه شد. با این حال همه چیز در مذاکرات به خوبی پیش نرفت چراکه پدر کین از مسئولان این باشگاه درخواست کرده بود تا برای زمین کشاورزی‌اش چندین دستگاه تراکتور خریداری کنند. آنها حتی تهدید کرده بودند که در صورت عدم موافقت با این خواسته، قرارداد را امضا نمی‌کنند و کین به عنوان بازیکن آزاد به تیم دیگری می‌رود. یووه هم با این درخواست موافقت کرد اما در ادامه قراردادی را با کین امضا کرد که شامل این موافقت نمی‌شد.

نیمار

نیمار نیمار هم مانند مسی در سال 2013 در جریان مذاکرات خود با بارسلونا، مجموعه‌ای از خواسته‌هایش را به بارسلونا ارائه داده بود. نیمار یکی از پرطرفدارترین بازیکنان جهان بود و بارسا اصلا تمایل نداشت تا او را به رقیب اصلی خود رئال مادرید واگذار کند. در نتیجه، باشگاه با بندی در قرارداد موافقت کرد که به موجب آن باشگاه هر دو ماه یکبار هزینه سفر دوستان نیمار از برزیل به اسپانیا را پرداخت می‌کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...