افشاریان: خودم را پشت نام علیرضا فغانی پنهان نکردم

رئیس کمیته داوران توضیحات خود مبنی بر دلیل حذف نام علیرضا فغانی از لیست داوران را ارائه کرد.
کدخبر (73706) | 09 مهر 1401 | ساعت 08:00
0 94
افشاریان: خودم را پشت نام علیرضا فغانی پنهان نکردم
رئیس کمیته داوران توضیحات خود مبنی بر دلیل حذف نام علیرضا فغانی از لیست داوران را ارائه کرد.

به گزارش سرخ نیوز،‌ خداداد افشاریان در مورد اینکه آیا امکان اعلام لیست داوران پس از مسابقات جام جهانی وجود نداشت، عنوان کرد: ما در شرایط کنونی بین‌المللی دیگر فضای مخفی کاری نداریم و فرصت نهایی همه کشورها نیز مشخص بود. یکشنبه قبل باید لیست خود را اعلام می‌کردیم و بعد از سه روز، پاسخ فیفا از طریق ایمیل به ما رسید و همه متوجه لیست شدند. این نکته را نیز اضافه کنم که این شرایط فقط برای کشور ما نبود. برای تمام کشورها شرایط یکسان است و بقیه داوران ما نیز آمادگی کامل دارند.

رئیس کمیته داوران با اشاره به واکنس مناسب علیرضا فغانی، گفت: این را برای اولین بار می‌گویم که امن‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای من این بود که فغانی را در لیست نگه دارم و خودم را پشت این کار مخفی کنم اما باید بپذیریم که علیرضا فغانی چهار سال است خارج از ایران زندگی کرده و برای تیم تصمیم‌گیر این مسائل اهمیت داشته است. از همین تریبون نیز دعا می‌کنیم تیم داوری ما در جام جهانی به اوج برسد و افتخار آفرینی کنند.

علیرضا فغانی

افشاریان تصریح کرد: تمام داوران بزرگ مانند کولینا، خسروی، فنایی و ... نیز روزی بازنشسته شدند. باید ظرفیت را در اختیار جوانان بگذاریم و برای آن‌ها ایجاد ظرفیت کنیم تا بتوانند رشد کنند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته می‌شود فقط علیرضا فغانی مدرک VAR را دارد، گفت: بنیادی‌فر هم مدرک VAR را در ازبکستان گرفته است. این شرط اختصاص به حضور علیرضا فغانی ندارد و الان نیز می‌توانیم از این سیستم استفاده کنیم. به زودی دیگر داوران نیز با VAR وطنی مدرک خودشان را خواهند گرفت.

افشاریان در گفت وگو با رادیو ورزش در خصوص آغاز کلاس‌های داوری بانوان گفت: به زودی کلاس داوری بانوان را آغاز و شرایط را برای ارتقای ظرفیت و دانش داوری آن‌ها فراهم خواهیم‌ کرد. داورانی که در اول فصل موفق به تست آمادگی جسمانی نشدند باید به زودی این تست‌ها را بدهند و با آمادگی کامل در مسابقات شرکت کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...