رافت: غیبت هواداران ضربه زیادی به پرسپولیس زده است

پایان رافت بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است غیبت هواداران در استادیوم تاثیر زیادی بر روی افت کیفیت تیم‌ها داشته است.
کدخبر (78406) | 23 مهر 1401 | ساعت 11:07
0 86
رافت: غیبت هواداران ضربه زیادی به پرسپولیس زده است
پایان رافت بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است غیبت هواداران در استادیوم تاثیر زیادی بر روی افت کیفیت تیم‌ها داشته است.

به گزارش سرخ نیوز و به نقل از ورزش سه، پایان رافت در‌ گفت‌وگویی درباره دیدار پرسپولیس مقابل مس رفسنجان گفت: اگر به صورت کلی بررسی کنیم عملکرد پرسپولیس در لیگ بیست و دوم بسیار بهتر از سایر مدعیان لیگ بوده است اما این بازی دو نیمه متفاوت داشت؛ پرسپولیس نیمه اول را خیلی خوب شروع کرد و به بازی مسلط شد و توانست با اشتباه خط دفاعی حریف، یک پنالتی به دست بیاورد و تبدیل به گل کند. رافت ادامه داد: مس رفسنجان با وجود بازیکنان باکیفیتی که در اختیار دارد نتوانست در ورزشگاه آزادی از پرسپولیس امتیازی بگیرد اما وینگرهای پرسپولیس مثل ترابی و صادقی باید بهتر از اینها کار کنند و بتوانند با کارهای ترکیبی از روزنه‌هایی که ایجاد می‌شود استفاده کنند و به حریف ضربه بزنند. مهاجم سابق سرخ‌پوشان با اشاره به عملکرد خوب مس در نیمه دوم این مسابقه عنوان کرد: با گذشت حدود ۴۰ دقیقه از بازی مسی‌ها خودشان را پیدا کردند و در نیمه دوم هم با تعویض‌های آقای ربیعی، روند بازی تا حدودی به نفع آنها شد و حتی می‌توانستند گل تساوی را هم بزنند. در مجموع من فکر می‌کنم بازی کیفیت بالایی نداشت اما خوشبختانه پرسپولیس موفق شد سه امتیاز این بازی را به دست بیاورد.

پرسپولیس مس رفسنجان
وی افزود: پرسپولیس هفته‌های آینده دو بازی مهم با ملوان و مس کرمان دارد و شش امتیاز این مسابقات می‌تواند پیش از جام جهانی کمک زیادی به این تیم کند تا بتواند از تعطیلی لیگ نهایت استفاده را ببرد و در هفته دوازدهم و بازی برابر استقلال با آمادگی کامل وارد زمین شود. رافت درباره عملکرد خط حمله این تیم و به ثمر رسیدن تنها یک گل در سه مسابقه اخیر، بیان کرد: پرسپولیس مهاجمان خوبی در اختیار دارد اما متاسفانه امسال در بحث انتقال ضعف دارد؛ اگر انتقال به خوبی صورت بگیرد و بازیکنان به خوبی یکدیگر را پیدا کنند و به زمین حریف بروند، قطعا موقعیت‌های زیادی ایجاد و تبدیل به گل می‌شود. سالیان سال در زمان آقای برانکو این مسئله در تیم جا افتاده بود و بازیکنان تاکتیکی که در تیم حضور داشتند، با هوش بالای خود به سرعت نفرات بعدی را پیدا می‌کردند و بازی را سراسر هجومی می‌کردند و در نتیجه ما می‌دیدیم که پرسپولیس با یکی دو ضرب به زمین حریف می‌آید اما امسال تا این لحظه، کمتر این اتفاق برای پرسپولیس رخ داده است. او تصریح کرد: البته پرسپولیس الان هم بازیکنان باکیفیتی در اختیار دارد اما انتظار می‌رود ترابی، رفیعی و صادقی که بازیکنان تکنیکی و سرعتی هستند، یک در مقابل یک را بردارند و وارد محوطه جریمه حریف بشوند. این بازیکنان باید نزدیک‌تر به لوکادیا بازی کنند اما متاسفانه در زمان حمله، بسیار عقب‌تر از لوکادیا حضور دارند. باید روی این مسائل بیشتر کار شود و هافبک‌ها هم دوندگی بیشتری داشته باشند تا بتوانند برای مهاجمان توپ‌گیری و فضاسازی کنند.

پرسپولیس از نبود تماشاگران ضربه دیده است

پایان رافت درباره دلیل افت شاگردان یحیی گل محمدی به خصوص در نیمه دوم مسابقات گفت: انتظار از پرسپولیس بسیار بالاست و تیم‌ها با تمام نیروی خود برابر سرخپوشان حاضر می‌شوند؛ همچنین با آنالیزهایی که حریفان نسبت به نقاط ضعف و قوت پرسپولیس انجام می‌دهند، کار را برای این تیم سخت می‌کنند اما در هر صورت پرسپولیس باید مقابل همه تیم‌ها با تمام انرژی و صلابت بازی کند و تفاوتی بین حریفان خود قائل نشود. پیشکسوت پرسپولیس در پایان با تاکید بر تاثیر غیبت تماشاگران در استادیوم‌ها روی کیفیت مسابقات گفت: غیبت هواداران ضربه زیادی به سرخپوشان و حتی سایر تیم‌های پرطرفدار می‌زند و تیم‌ها از لحاظ روحی و روانی افت می‌کند. من امیدوارم در بازی‌های آینده هواداران در استادیوم حاضر شوند تا جذابیت فوتبال هم بالا برود. همه چیز به مسائل فنی بستگی ندارد و گاهی چنین مسائلی هم باعث می‌شوند تا کیفیت مسابقات بالا برود. امیدواریم مسئولان توجه کنند که این میزان هزینه در فوتبال، برای شادی مردم و تخلیه انرژی جوانان در ورزشگاه است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...