چالش های مدیریتی پرسپولیس در قرن پانزدهم/ درویش رفتنی می شود؟

یحیی گل محمدی از زمان حضورش در این باشگاه با ۵ مدیرعامل مختلف کار کرده است.
کدخبر (82527) | 03 آبان 1401 | ساعت 10:29
0 40
چالش های مدیریتی پرسپولیس در قرن پانزدهم/ درویش رفتنی می شود؟
یحیی گل محمدی از زمان حضورش در این باشگاه با ۵ مدیرعامل مختلف کار کرده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، به دنبال برکناری مصطفی آجورلو از مدیریت استقلال، زمزمه هایی مبنی بر تغییر مدیرعامل پرسپولیس در روزهای گذشته  مطرح بوده. گرچه اعضای هیات مدیره این باشگاه حمایت خود را از رضا درویش اعلام و خبرهای اخیر را شایعه می دانند، اما به نظر می رسد احتمال برکناری وی خیلی هم کم نباشد و چه بسا به زودی شاهد حضور فرد دیگری در باشگاه پرسپولیس باشیم. اگر این اتفاق رخ دهد رکورد جدیدی برای مدیریت این باشگاه در قرن جدید به ثبت خواهد رسید که آن حضور سه مدیرعامل در کمتر از دوسال است!

۲ فصل و ۵ مدیرعامل

شانزدهم شهریور سال پیش بود که جعفر سمیعی از مسئولیت خود در باشگاه پرسپولیس استعفا کرد، پس از این اتفاق گزینه های مختلفی برای مدیرعاملی این باشگاه مد نظر قرار گرفت که در نهایت مقرر شد مجید صدری، از اعضای هیات مدیره این باشگاه تا برگزاری دیدار با استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان سرپرست مشغول به کار باشد. در نهایت پس از درخواست های مکرر سرمربی پرسپولیس مبنی بر تعیین تکلیف مدیریت باشگاه که با واکنش تند وزیر ورزش همراه بود، سرانجام صدری پس از سه ماه از سوی هیات مدیره رسما به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شد. اما با وجود رضایت یحیی گل محمدی و بازیکنان پرسپولیس از عملکرد این مدیر، باز هم مدیریت باشگاه دستخوش تغییر شد و وزارت ورزش در اقدامی عجیب رضا درویش را به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب کرد. رضا درویش

درویش برف زمستان را می بیند؟

حضور این مدیر ورزشی در ابتدا با انتقاداتی از سوی پیشکسوتان و هواداران همراه بود، اما او توانست در ادامه با عملکردش تا حدودی نگاه ها را نسبت به خود تغییر دهد. تا جایی که هم اکنون بسیاری از مخالفان او معتقدند تغییر وی در شرایط حاضر که پرسپولیس در کورس قهرمانی قرار دارد به صلاح این باشگاه نمی باشد. قابل توجه است که درویش دیماه سال قبل به عنوان مدیرعامل سرخ پوشان انتخاب شده بود، اما اینطور که به نظر می رسد برف زمستان ۱۴۰۱ را نخواهد دید!

عمر کوتاه مدیران در پرسپولیس

به راستی عمر مدیریت در پرسپولیس چرا این همه کوتاه شده؟ تیمی با این همه هوادار و افتخار چرا همیشه باید در حسرت ثبات و آرامش باشد و هر دوره شاهد رفت و آمد مدیران مختلف؟ یکی از  عوامل بی ثباتی مالی سرخ ها همین تصمیمات لحظه ای و غیرکارشناسی وزارت ورزش درباره مدیریت این باشگاه است. تا یک مدیر می آید به اوضاع مسلط شود، باید جای خود را به نفر بعدی دهد. فرد جدید نیز مدتی از وقت خود را باید صرف پرداخت بدهی های مدیر قبلی کند. در این بین حتی ممکن است حضور مدیر جدید به تغییر در کادرفنی و نفرات تیم منجر شود و... این پروسه در سالهای گذشته دائما در حال تکرار بوده.

گل محمدی در حسرت ثبات مدیریتی!

ببینید شرایط مدیریتی پرسپولیس تا چه حد اسفناک بوده که یحیی گل محمدی از زمان حضورش در این باشگاه با ۵ مدیرعامل مختلف کار کرده است! محمد حسن انصاری فرد مدیری بود که توانست رضایت نامه این مربی را در اواسط لیگ نوزدهم از تیم فوتبال پدیده بگیرد. اما عمر حضور این مدیر ورزشی که سابقه بازی با پیراهن پرسپولیس را هم در کارنامه دارد کوتاه بود تا مهدی رسول‌پناه با حاشیه های تمام نشدنی اش یک فصلی را به جدل با این مربی و شاگردانش بگذراند. در فصل بیستم که با دومین قهرمانی متوالی گل محمدی با پرسپولیس همراه بود، جعفر سمیعی مدیریت این باشگاه را برعهده داشت. در فصلی که گذشت سرخ پوشان دو مدیرعامل داشتند، ابتدا مجید صدری روی کار بود و سپس نوبت به رضا درویش رسید تا مدیریت پرسپولیس را برعهده بگیرد. در صورتی که وی نیز برکنار شود سرخ ها برای چهارمین بار طی دو سال گذشته با تغییر مدیریت رو به رو خواهند شد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به همه تغییرات مدیریتی از زمان حضور یحیی گل محمدی در کادرفنی پرسپولیس تا به امروز. ۱)محمدحسن انصاری‌فرد: ۵ شهریور ۹۸ تا ۲۱ اسفند ۹۸ ۲) مهدی رسول‌پناه: ۲۱ اسفند ۹۸ تا ۲ آبان ۹۹ ۳)جعفر سمیعی: ۸ آبان۹۹  تا ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ ۴)مجید صدری: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ تا ۲۱ دی ۱۴۰۰ ۵)رضا درویش: از ۲۱ دی ۱۴۰۰ تا ؟

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...