آشنایی با تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم ملی پرتغال در گروه H رقابت‌های جام جهانی 2022 با سه تیم غنا، اروگوئه و کره جنوبی به رقابت می‌پردازد.
کدخبر (83017) | 04 آبان 1401 | ساعت 20:25
0 396
آشنایی با تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
تیم ملی پرتغال در گروه H رقابت‌های جام جهانی 2022 با سه تیم غنا، اروگوئه و کره جنوبی به رقابت می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی پرتغال یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی 2022 قطر خواهد بود. پرتغال در گروه H رقابت خواهد کرد و در تلاش برای برای جبران ناکامی یورو 2020 و جام جهانی 2018 خواهد بود.

گروه تیم ملی پرتغال رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی پرتغال در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه H قرار دارد. پرتغال در این رقابت‌ها با ۳ تیم ملی غنا، اروگوئه و کره جنوبی همگروه است. در نهایت بازی‌های این تیم‌ها در این گروه، ۲ تیم برتر آن‌ها موفق می‌شوند به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کنند.

تاریخچه تیم ملی پرتغال

تیم ملی فوتبال پرتغال یکی از تیم‌های فوتبال عضو اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) است و جزو بهترین تیم‌های اروپا به حساب می‌آید. این تیم از سال 1921 در میادین بین‌المللی حاضر بوده و در این سال‌ها موفق به کسب عناوین مختلفی شده است. A Seleção (انتخاب) و Os Navegadores (ناوبرها) از لقب‌های این تیم ملی است.

نحوه صعود تیم فوتبال پرتغال به جام جهانی

تیم ملی فوتبال پرتغال در مقدماتی جام جهانی 2022 در گروه A اروپا حضور داشت. با کسب 5 پیروزی، 2 تساوی و یک شکست در 8 بازی، پرتغال، در گروهی که صربستان، ایرلند، لوکزامبورگ و آذربایجان حضور داشتند در رده دوم قرار گرفت و راهی پلی آف شد. در این دیدارها تیم ملی پرتغال موفق شد ابتدا از سد ترکیه بگذرد و سپس با غلبه بر مقدونیه شمالی، از یک مسیر سخت به جام جهانی برسد.

بررسی حضور پرتغال در جام جهانی‌های قبل

تیم ملی پرتغال از سال 1934 در تلاش برای حضور در جام جهانی بود و پس از 6 دوره ناکامی در صعود به این مسابقات، برای نخستین بار در جام جهانی 1966 مجوز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرد. مسابقاتی که نهایتاً در آن رده سوم را به خود اختصاص دادند. پس از این دوره، پرتغال 4 دوره متوالی در جام جهانی حضور نداشت و دومین دوره حضور آنها در این مسابقات، به سال 1986 برمی‌گردد. پرتغال از جام جهانی 2002 به بعد در تمامی ادوار برگزار شده این رقابت‌ها حضور داشته است. حضور در قطر هشتمین تجربه پرتغالی‌ها در جام جهانی خواهد بود. در 7 دوره قبلی یک عنوان سومی، یک عنوان چهارمی، دو حذف در یک هشتم نهایی و سه حذف در مرحله گروهی در کارنامه این تیم ثبت شده است. پرتغال در مجموع 30 بازی جام جهانی، 14 پیروزی، 6 تساوی و 10 شکست داشته و در مجموع 49 گل به ثمر رسانده و 35 بار دروازه خود را باز شده دیده است.

لیگ‌های مهم کشور پرتغال

لیگ برتر پرتغال در حال حاضر معتبرترین لیگ فوتبال در کشور پرتغال است که در سال ۱۹۳۴ راه‌اندازی گردید. بالاترین سطح فوتبال پرتغال شامل ۱۸ تیم است که باشگاه فوتبال بنفیکا با ۳۷ قهرمانی، پرافتخارترین تیم این مسابقات به حساب می‌آید.

باشگاه‌های مهم لیگ پرتغال 

از جمله مهم‌ترین باشگاه‌های تیم ملی پرتغال می‌توان به بنفیکا، پورتو، اسپورتینگ و براگا اشاره کرد.

بازی‌های تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲

در شرایط فعلی تنها برنامه مرحله گروهی و دیدارهای این مرحله از جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم ملی اروگوئه، غنا و کره جنوبی مشخص شده است.

تیم‌های رقیب تیم ملی پرتغال

تیم‌های غنا، اروگوئه و تیم ملی کره جنوبی در گروه H تیم‌های رقیب تیم ملی پرتغال هستند.

تاریخ و ساعت بازی‌های تیم ملی پرتغال در جام جهانی قطر

گروه H جام جهانی ۲۰۲۲ مسابقات آن از ۲۴ نوامبر تا ۲ دسامبر ۲۰۲۲ یعنی ۳ تا ۱۱ آذر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد که تاریخ و ساعت بازی‌های تیم ملی پرتغال در جام جهانی قطر به شرح زیر است. ۳ آذر ؛ پرتغال غنا : ساعت ۱۹:۳۰ ۷ آذر ؛ پرتغال اروگوئه : ساعت ۲۲:۳۰ ۱۱ آذر ؛ کره جنوبی پرتغال : ساعت ۱۸:۳۰

استادیوم و شهر بازی‌های تیم ملی پرتغال

استادیوم و شهر بازی‌های تیم ملی پرتغال در هر بازی متفاوت است. بازی پرتغال در مقابل غنا در ورزشگاه ۹۷۴ و در دوحه برگزار می‌شود. رقابت این تیم مقابل اروگوئه در ورزشگاه لوسیل است و کره جنوبی در مقابل پرتغال در ورزشگاه شهر آموزش و پرورش، الریان برگزار می‌شود.

بازیکنان تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲

از جمله ستاره‌های تیم پرتغال می‌توان به کریستیانو رونالدو (مهاجم)، برونو فرناندس (هافبک)، برناردو سیلوا (هافبک)، روبن دیاس (مدافع میانی)، رافائل لیائو (وینگر)، ژوائو فلیکس (مهاجم)، ژوائو کانسلو (مدافع راست) اشاره کرد.

کادر فنی تیم ملی پرتغال در جام جهانی قطر

سرمربی: فرناندو سانتوش کمک مربی: یادیو واله مربی دروازه‌بان‌ها: پرتغال ریکاردو پرز مدیرفنی: کارلوس گودینو 

محل اسکان و تمرین تیم ملی پرتغال

پرتغال مانند سایر تیم‌های حاضر در جام جهانی، محلی مشخص برای تمرین و سکونت دارند. محل اسکان تیم ملی پرتغال در هتل السمریا است. همچنین پرتغال نیز همراه چند تیم دیگر، کمپ تمرینی دورتر از دوحه را برای تمرین خود انتخاب کردند.

تماشاگران خاص تیم ملی پرتغال

تیم ملی پرتغال نیز مانند سایر تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی طرفداران خاص خودشان را دارند و آن‌ها برای دیدن رقابت تیم محبوبشان، از همه کشورها به قطر می‌روند. همچنین این تیم برای بازی در جام جهانی شعار مخصوص دارد. این شعار "گذشته افتخار است، حال حاضر تاریخ" است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...