آشنایی با تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2022 قطر

تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2022 قطر، با سه تیم عربستان، مکزیک و لهستان در گروه C این مسابقات به رقابت می‌پردازد.
کدخبر (82971) | 04 آبان 1401 | ساعت 14:05
1 389
آشنایی با تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2022 قطر
تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2022 قطر، با سه تیم عربستان، مکزیک و لهستان در گروه C این مسابقات به رقابت می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی آرژانتین به عنوان قهرمان مسابقات کوپا آمریکا 2021 پای به مسابقات جام جهانی قطر می‌گذارد و شانس اول صعود به مرحله یک هشتم نهایی بین تیم‌های حاضر در گروه C مسابقات جام جهانی 2022 محسوب می‌شود. تیم ملی فوتبال آرژانتین با در اختیار داشتن ابر ستاره‌ای نظیر لیونل مسی و در اختیار داشتن ترکیبی که سابقه قهرمانی کوپا آمریکا را دارد، از مدعیان قهرمانی در جام جهانی 2022 قطر محسوب می‌شود.

گروه تیم ملی آرژانتین در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام جهانی 2022 قطر و گروه C این مسابقات، با سه تیم عربستان، مکزیک و لهستان به رقابت خواهد پرداخت. آرژانتین که قهرمان فعلی کوپا آمریکا است و از وجود فوق‌ستاره‌ای مثل لیونل مسی در ترکیب خود بهره‌ می‌برد، روی کاغذ قدرتمندترین تیم گروه C مسابقات محسوب می‌شود.

گروه C مسابقات جام جهانی 2022 تیم ملی آرژانتین

تاریخچه فوتبال آرژانتین

تاریخ ورود به فوتبال به آرژانتین و آغاز رسمی این ورزش در این کشور، به سال ۱۸۹۳ باز می‌گردد. تیم ملی فوتبال آرژانتین اولین دیدار رسمی خود را به تاریخ ۱۶ می ۱۹۰۱ در اروگوئه و برابر تیم ملی این کشور انجام داد که با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید. تیم ملی آرژانتین، با لقب آلبی‌سلسته بین فوتبال‌دوستان جهان معروف است.

نحوه صعود تیم ملی آرژانتین به جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی فوتبال آرژانتین در مرحله مقدماتی حضور در جام جهانی قطر، در گروه ده تیمی منطقه آمریکای جنوبی با تیم‌های مطرحی نظیر برزیل، کلمبیا، اروگوئه و شیلی هم‌گروه بود که پس از برزیل ۴۵ امتیازی، با کسب ۳۹ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد. نکته جالب مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی این بود که دیدار رفت بین تیم ملی آرژانتین و برزیل به دلیل ادعای پلیس فدرال برزیل مبنی بر عدم رعایت قوانین مربوط به محدودیت‌های کرونایی توسط چهار بازیکن آرژانتین یعنی امیلیانو مارتینز، کریستین رومرو، جووانی لوسلسو و امیلیانو بوئندیا و حضور غیرقانونی نامبردگان در خاک این کشور، در دقیقه پنجم متوقف و نیمه تمام ماند. کمیته انضباطی فیفا ابتدا رأی به تکرار این دیدار در زمین بی‌طرف داد اما پس از مدتی، ضمن ابطال این رأی، اعلام شد که این دیدار تکرار نمی‌شود. بدین ترتیب، تیم ملی فوتبال آرژانتین و برزیل برخلاف سایر تیم‌های حاضر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ منطقه آمریکای جنوبی که ۱۸ بازی انجام دادند، ۱۷ بازی برگزار کردند.

بررسی حضور آرژانتین در جام جهانی های قبلی

تیم ملی آرژانتین پیش از این در ۱۷ دوره از مسابقات جام‌های جهانی حضور داشته. آرژانتین نایب قهرمان اولین دوره جام جهانی برگزار شده در سال ۱۹۳۰ محسوب می‌شود.آلبی‌سلسته در مجموع با کسب دو مقام قهرمانی در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ و سه نایب قهرمانی در جام‌های جهانی ۱۹۳۰، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴، از تیم‌های پر افتخار این مسابقات محسوب می‌شود. تیم ملی فوتبال آرژانتین آرژانتین در ۱۷ مورد حضور خود در جام جهانی، تنها در دو دوره ۱۹۳۴ و ۲۰۰۲ موفق به صعود از مرحله گروهی نشده است. آرژانتینی‌ها تاکنون در ادوار جام های جهانی در ۸۱ دیداری که برگزار کرده‌اند، ۴۳ برد، ۱۵ مساوی و ۲۳ شکست ثبت کرده و در این مسابقات، ۱۳۷ گل زده و ۹۳ گل دریافت کرده‌اند.

لیگ‌های مهم کشور آرژانتین

لیگ برتر فوتبال آرژانتین موسوم به «پریمرا دیویژن« در شرایط کنونی یکی از معتبرترین و حساس‌ترین لیگ‌های فوتبال منطقه آمریکای جنوبی محسوب می‌شود.

باشگاه های مهم لیگ آرژانتین

دو باشگاه بوکاجونیورز و ریورپلاته، مطرح‌ترین تیم‌های باشگاهی فوتبال آرژانتین محسوب می‌شوند. هماوردی این دو تیم، بین تمام فوتبال‌دوستان جهان مطرح است و دیدارهای حساس رودرروی آن‌ها، بینندگان بسیاری دارد و البته معمولا هم به جنجال کشیده می‌شود. بوکاجونیورز و ریور پلاته فوتبال آرژانتین

بازی های تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم ملی آرژانتین در نخستین مسابقه خود در جام جهانی قطر در تاریخ ۲۲ نوامبر (اول آذر) از ساعت ۱۳ در ورزشگاه ملی لوسیل به مصاف تیم ملی عربستان خواهد رفت. این مسابقه، دیدار افتتاحیه گروه C مسابقات جام جهانی 2022 محسوب می‌شود. دیدار دوم تیم ملی فوتبال آرژانتین از چارچوب مسابقات گروه C بازی‌های جام جهانی قطر، در تاریخ ۲۶ نوامبر (۵ آذر) برابر مکزیک برگزار خواهد شد. شاگردان لیونل اسکالونی از ساعت ۲۲:۰۰ در ورزشگاه ملی لوسیل برابر حریف خود صف‌آرایی خواهند کرد. آخرین مسابقه یاران لیونل مسی نیز برابر لهستان خواهد بود. آرژانتینی‌ها از ساعت ۲۲:۰۰ روز ۳۰ نوامبر (۹ آذر) در ورزشگاه ۹۷۴ دوحه به تقابل با تیم ملی لهستان خواهند پرداخت.

تیم های رقیب آرژانتین در جام جهانی

تیم های ملی عربستان، مکزیک و لهستان رقبای آرژانتین در گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند. تیم ملی آرژانتین

تاریخ و ساعت بازی های تیم ملی انگلیس در جام جهانی

دیدار تیم ملی فوتبال آرژانتین و عربستان در جام جهانی، روز سه‌شنبه ۱ آذر از ساعت ۱۳:۰۰ برگزار می‌شود. بازی آرژانتین و مکزیک روز شنبه ۵ آذر و از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز خواهد شد. جدال تیم ملی آرژانتین و تیم ملی لهستان، روز چهارشنبه ۹ آذر از ساعت ۲۲:۰۰ برگزار خواهد شد.

استادیوم و شهر بازی های آرژانتین

دیدار آرژانتین و عربستان در ورزشگاه لوسیل دوحه برگزار می شود. بازی تیم ملی آرژانتین و مکزیک در ورزشگاه لوسیل دوحه انجام می‌شود. مصاف آرژانتین و تیم ملی لهستان نیز در ورزشگاه ۹۷۴ دوحه برگزار خواهد شد.

بازیکنان تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

آرژانتین از حضور بازیکنان مطرحی در ترکیب خود بهره می‌برد که به عنوان مثال، می‌توان به ستارگانی نظیر لیونل مسی (پاری سن ژرمن)، آنخل دی‌ماریا (یوونتوس)، امیلیانو مارتینز (استون ویلا)، لیساندرو مارتینز (منچستریونایتد)، لائوتارو مارتینز (اینتر) و کریستین رومرو (تاتنهام) اشاره کرد.

بازیکنان تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

کادرفنی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی فوتبال آرژانتین برای جام جهانی قطر، از کادری کاملا بومی و البته نام‌آشنا که اکثر آن‌ها سال‌ها به عنوان فوتبالیست پیراهن تیم ملی این کشور را بر تن داشته‌اند، بهره می‌برد. سرمربی: لیونل اسکالونی (آرژانتین) دستیاران: پابلو آیمار، روبرتو آیالا، والتر ساموئل (آرژانتین) مربی درواز‌ه‌بان‌ها: مارتین توکالی (آرژانتین) آنالیزور: ماتیاس مانا (آرژانتین) مربی بدنساز: لوئیس مارتین (آرژانتین)

محل اسکان و تمرین تیم ملی آرژانتین

تیم ملی آرژانتین محل اقامت خود را در قطر مشخص کرده است. دانشگاه قطر، محل اسکان یاران لیونل مسی خواهد بود. این مکان که در شهر دوحه واقع شده، بیش از ۲۵ هزار متر مربع مساحت داشته و در یک منطقه مهم در قطر قرار گرفته است. با فرودگاه بین‌المللی شهر دوحه، کمتر از ۲۰ کیلومتر فاصله دارد از طرفی، این دانشگاه تنها حدود 20 دقیقه تا ورزشگاه لوسیل فاصله دارد، جایی که علاوه بر دو دیدار ابتدایی تیم ملی آرژانتین، فینال مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز در آنجا برگزار خواهد شد.

اسکان تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام جهانی 2022

تماشاگران خاص تیم ملی آرژانتین

تیم فوتبال آرژانتین به تماشاگران فعال و پرانرژی خود مشهور است که با شور و هیجان خاصی، جو ورزشگاه محل برگزاری مسابقات تیم ملی کشورشان را به نفع خود می‌کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
فرانسه تمام
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...