وی‌ای‌آر؛ وعده تکراری هر فصل کمیته داوران!

شرایط قضاوت ها به قدری در لیگ برتر بحرانی است که به نظر می رسد فدراسیون فوتبال و کمیته داوران دیگر هیچ تسلطی بر اوضاع ندارند.
کدخبر (83414) | 05 آبان 1401 | ساعت 08:28
0 59
وی‌ای‌آر؛ وعده تکراری هر فصل کمیته داوران!
شرایط قضاوت ها به قدری در لیگ برتر بحرانی است که به نظر می رسد فدراسیون فوتبال و کمیته داوران دیگر هیچ تسلطی بر اوضاع ندارند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، از شروع لیگ برتر بیست و دوم شاهد اعتراض تیم ها به داوری هستیم و هفته ای نبوده که بدون حاشیه و‌ جنجال سپری شود. در این بین برخی ها باشگاه ها با ادعاهای بی اساس، در حال ماهی از این آب گل آلود تا هستند تا بلکه با این فضاسازی ها، داوران را برای کسب سه امتیاز تحت فشار بگذارند. شرایط به قدری بحرانی شده که به نظر می رسد فدراسیون فوتبال و کمیته داوران دیگر هیچ تسلطی بر اوضاع ندارند. تا جایی که خداداد افشاریان با ابراز نارضایتی از قضاوت ها گفته: نمی‌دانم چرا رفتار داوران اینطور شده! بی شک در این ماجرا باید سهم زیادی را هم برای کمیته داوران در نظر گرفت. زیرا نتوانسته است امکانات خوبی را در اختیار داوران قرار دهد و آنها را برای قضاوت در لیگ برتر آماده کند. وقتی داوران سرشناس فوتبال ما مرتبا در تست های آمادگی جسمانی رد می شوند یعنی یک جای کار می لنگد. مسئله مهم دیگری که باید به آن اشاره داشت نوع چینش داوران است که باعث بروز برخی اشتباهات و حتی حساسیت تیم ها شده. بنابراین رییس کمیته داوران نمی تواند با ابراز تعجب از رفتار داورها پای خود را از این ماجرا بیرون بکشد. این رفتارها نشان می دهد، کمیته داوران اختیار امور از دستش کاملا خارج شده. طوری که به مانند سال های گذشته باز هم با وعده آوردن VAR به مسابقات لیگ برتر دنبال ساکت کردن باشگاه هاست. افشاریان در جدیدترین وعده خود خبر از ورود این تکنولوژی به اواخر مسابقات نیم فصل دوم داده! اما چه کسی است که نداند این ها خواب و خیالی بیش نیست و بحث این موضوع مثل همیشه فقط تا یک مدتی داغ است. همین که اوضاع قدری آرام شود، کمیته داوران دوباره از تلاش و تکاپو دست می کشد و تیم ها و داوران فوتبال فقط با این وعده سر خرمن که قرار است به زودی این تکنولوژی وارد لیگ برتر شود سرگرم شده اند! جالب اینجاست که فدراسیون فوتبال، هزینه های تجهیز VAR در ورزشگاه ها را برعهده باشگاه ها گذاشته است که چیزی بالغ بر ۵ میلیارد تومان خواهد بود. این در حالی است که اغلب باشگاه ها استادیوم اختصاصی ندارند و با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند که با این شرایط به نظر می رسد تهیه این تجهیزات به این زودی میسر نباشد. ضمن این که داوران باید در این زمینه آموزش ببیند که آن خود زمان بر خواهد بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...