آشنایی با تیم ملی آلمان در جام جهانی 2022

تیم ملی آلمان در جام جهانی 2022 قطر، با سه تیم اسپانیا، کاستاریکا و ژاپن در گروه E این مسابقات رقابت خواهد کرد.
کدخبر (83481) | 05 آبان 1401 | ساعت 13:50
0 354
آشنایی با تیم ملی آلمان در جام جهانی 2022
تیم ملی آلمان در جام جهانی 2022 قطر، با سه تیم اسپانیا، کاستاریکا و ژاپن در گروه E این مسابقات رقابت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی فوتبال آلمان به عنوان پرافتخارترین تیم قاره اروپا در مسابقات جام جهانی و یکی از مدعیان اصلی کسب این عنوان در مسابقات پیش رو، پای به آوردگاه جام جهانی 2022 خواهند گذاشت.

گروه تیم ملی آلمان در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی فوتبال آلمان در گروه E مسابقات جام جهانی 2022 با سه کشور اسپانیا، کاستاریکا و ژاپن به رقابت خواهد پرداخت. با در اختیار داشتن ستارگان متعدد و مجرب و البته کادرفنی موفق که در صدر آن هانسی دیتر فلیک به عنوان سرمربی فعالیت می‌کند، می‌توان تیم ملی آلمان را حتی بالاتر از اسپانیا، قدرتمندترین تیم گروه E جام جهانی 2022 قطر خطاب کرد. با حضور همزمان آلمان و اسپانیا در گروه E جام جهانی قطر، این گروه به «گروه مرگ» معروف شده است.

گروه E جام جهانی 2022

تاریخچه فوتبال آلمان

از زمان رسمی ورود فوتبال به کشور آلمان تاریخ دقیقی در دسترس نیست اما در ماه آوریل سال ۱۸۹۷، تیم منتخبی از بازیکنان شهر هامبورگ آلمان از بازیکنان منتخب فوتبال دانمارک میزبانی کردند و با نتیجه سنگین ۵ بر ۰ برابر حریف خود شکست خوردند. آلمان‌ها بین سال‌های ۱۸۹۹ تا ۱۹۰۱، پیش از تشکیل رسمی تیم ملی فوتبال کشورشان، برای پنج دیدار تدارکاتی تیمی به انگلستان فرستادند که در هر پنج دیدار، شکست‌های سنگینی از جمله یک باخت ۱۲ بر ۰ متحمل شدند. این پنج دیدار البته در آمارهای رسمی هیچکدام از این دو کشور ثبت نشده چرا که هر دو با تیم‌های آماتور به مصاف یکدیگر رفتند. اولین دیدار رسمی تیم ملی فوتبال آلمان، ۸ سال پس از تشکیل فدراسیون فوتبال این کشور و در سال ۱۹۰۸، برابر تیم ملی سوئیس برگزار شد. این دیدار که در شهر بازل سوئیس انجام شد، با پیروزی ۵-۳ میزبان همراه بود و بدین ترتیب تیم ملی آلمان تاریخچه رسمی فوتبال این کشور را با شکست آغاز کرد.

نحوه صعود تیم ملی آلمان به جام جهانی قطر

تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله مقدماتی حضور در جام جهانی 2022، در آخرین گروه بین گروه‌های ده‌گانه مسابقات انتخابی منطقه اروپا، با مقدونیه شمالی، ایسلند، لیختن اشتاین، ارمنستان و رومانی به رقابت پرداخت. شاگردان هانسی فلیک بدون هیچ دردسر خاصی، با ۹ برد و تنها یک شکست ۲-۱ برابر مقدونیه از ده بازی، به راحتی و با صلابت هرچه تمام‌تر به جام جهانی 2022 قطر صعود کردند. تیم ملی فوتبال آلمان آلمان پس از قطر که به عنوان میزبان مجوز حضور در جام جهانی را کسب کرد، اولین تیمی بود که حضورش در این مسابقات قطعی شد. ایلیکای گندوغان، سرژ گنبری و تیمو ورنر با به ثمر رساندن ۵ گل، بهترین گلزنان تیم ملی آلمان در مسابقات مقدماتی حضور در جام جهانی بودند.

بررسی حضور آلمان در جام جهانی های قبلی

بدون احتساب جام جهانی 2022 قطر، تاکنون ۲۱ دوره از این مسابقات برگزار شده که آلمان با حضور در ۱۹ دوره آن، پس از برزیل که در تمام دوره‌ها حضور داشته، رکورددار محسوب می‌شود. آلمان‌ها چهار عنوان قهرمانی در سال‌های ۱۹۵۴، ۱۹۷۴، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴، چهار عنوان نایب‌قهرمانی در سال‌های ۱۹۶۶، ۱۹۸۲، ۱۹۸۶ و ۲۰۰۲، چهار عنوان سومی در سال‌های ۱۹۳۴، ۱۹۷۰، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰، از نظر تعداد عنوان برترین تیم دنیا هستند و تنها برزیل که سابقه پنج قهرمانی دارد، از نظر کیفیت عناوین بالاتر از آن‌ها قرار می‌گیرد. تیم ملی آلمان با ۱۳ حضور در مراحل نیمه نهایی جام جهانی، از این نظر رکورددار است و از بین ۶ گلزن برتر تاریخ جام‌های جهانی، سه نفر با پیراهن تیم ملی فوتبال آلمان به این آمار دست یافتند. میروسلاو کلوزه با ۱۶ گل، بهترین گلزن تاریخ جام‌های جهانی است و گرد مولر ۱۴ گله در رده سوم و یورگن کلینزمن ۱۱ گله در رده ششم این رده‌بندی قرار گرفته‌اند میروسلاو کلوزه تیم ملی فوتبال آلمان تیم ملی فوتبال آلمان در ۱۹ حضور خود در جام جهانی، ۸ بار در مرحله گروهی حذف شده است. آن‌ها تاکنون ۱۰۹ دیدار در ادوار مختلف جام‌های جهانی برگزار کرده‌اند که حاصل آن ۶۷ برد، ۲۰ مساوی و ۲۲ باخت بوده است. آن‌ها ۲۲۶ گل به ثمر رسانده و ۱۲۵ گل دریافت کرده‌اند. تیم ملی آلمان تا پیش از پایان جنگ جهانی دوم، با یک تیم واحد در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کرد. پس از پایان جنگ جهانی دوم، این کشور به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شد و علاوه بر آن از منطقه زارلاند که مدتی توسط فرانسه اشغال شده بود، تا سال ۱۹۵۶ تیمی منتخب به مسابقات مختلف اعزام می‌شد. از سال ۱۹۹۰ و پس از ادغام آلمان شرقی و غربی، آمار کسب شده توسط این دو تیم نیز از سوی فیفا به صورت مشترک محاسبه شد.

لیگ‌های مهم کشور آلمان

»بوندس‌لیگا» لیگ سطح اول فوتبال آلمان و برترین مسابقات باشگاهی داخلی این کشور محسوب می‌شود. از نظر سطح کیفیت و اعتبار بین‌المللی، بوندس‌لیگا از مهم‌ترین لیگ‌های فوتبال دنیا است.

باشگاه های مهم لیگ آلمان

دو باشگاه بایرن مونیخ و دورتموند، مطرح‌ترین باشگاه‌های فوتبال آلمان هستند. در کنار آن‌، تیم‌های مطرحی نظیر بایرلورکوزن، هامبورگ، لایپزیگ، آینتراخت فرانکفورت و شالکه، از دیگر باشگاه‌های شناخته شده فوتبال این کشور هستند. بایرن مونیخ و دورتموند

بازی های تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم ملی آلمان در نخستین مسابقه اش از بازی های گروه مرگ جام جهانی 2022 در تاریخ ۲۳ (۲ آذر) نوامبر به مصاف ژاپن خواهد رفت. این مسابقه، دیدار افتتاحیه گروه E جام جهانی قطر محسوب می‌شود. دیدار دوم تیم ملی فوتبال آلمان از چارچوب مسابقات گروه E بازی‌های جام جهانی قطر، در تاریخ ۲۷ نوامبر (۶ آذر) برابر اسپانیا برگزار خواهد شد. آخرین مسابقه آلمان‌ها نیز برابر کاستاریکا خواهد بود. شاگردان هانسی فلیک در روز ۱ دسامبر (۱۰ آذر) به مصاف آخرین حریف خود در مرحله گروهی خواهند رفت.

تیم های رقیب آلمان در جام جهانی

تیم های ملی اسپانیا، کاستاریکا و ژاپن، رقبای تیم ملی آلمان در گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند. تیم ملی فوتبال آلمان و اسپانیا

تاریخ و ساعت بازی های تیم ملی آلمان در جام جهانی

دیدار تیم ملی فوتبال آلمان و ژاپن در جام جهانی، روز چهارشنبه ۲ آذر از ساعت ۱۶:۰۰ برگزار می‌شود. بازی حساس آلمان و اسپانیا روز یک‌شنبه ۶ آذر و از ساعت ۲۲:۰۰ آغاز خواهد شد. جدال تیم ملی آلمان و تیم ملی کاستاریکا، روز پنج‌شنبه ۱۰ آذر از ساعت ۲۲:۰۰ برگزار خواهد شد. برنامه بازی های تیم ملی آلمان در جام جهانی 2022

استادیوم و شهر بازی های آلمان

دیدار آلمان و ژاپن در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه در شهر الریان برگزار می شود. بازی تیم ملی آلمان و اسپانیا در ورزشگاه البیت شهر الخور انجام می‌شود. مصاف آلمان و تیم ملی کاستاریکا نیز در ورزشگاه البیت شهر الخور برگزار خواهد شد.

بازیکنان تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

در اختیار داشتن تنی چند از مطرح‌ترین بازیکنان فوتبال جهان، از آلمان یک مدعی مهم قهرمانی در جام جهانی ساخته است. از مهم‌ترین این ستارگان می‌توان به مانوئل نویر، یوشوا کیمیش، سرژ گنبری، توماس مولر، لئون گورتزکا و جمال موسیالا (بایرن مونیخ)، کریم آدیمی، مارکو رویس و نیکلاس سوله(دورتموند) مارک آندره ترشتگن (بارسلونا)، آنتونی رودیگر (رئال مادرید)، تیمو ورنر (لایپزیگ)، کای هاورتز (چلسی) و... اشاره کرد. مانوئل نویر تونی کروس هافبک مشهور رئال مادرید، سال پیش از حضور در تیم ملی آلمان خداحافظی کرد.

کادرفنی تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲

هانس دیتر فلیک پیش از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان در سال ۲۰۲۱، ۸ سال به عنوان دستیار در این تیم به فعالیت می‌پرداخت و حتی عنوان قهرمانی جام جهانی را در سال ۲۰۱۴ به همراه این تیم کسب کرد. فلیک پس از آن از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به عنوان سرمربی بایرن مونیخ به فعالیت پرداخت و توانست قهرمانی بوندس لیگا(۲ بار)، جام حذفی، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها را به دست آورد. سرمربی: هانس دیتر فلیک (آلمان) دستیاران: مارکوس زورگ، دنی رول (آلمان) مربی درواز‌ه‌بان‌ها: آندرس کروننبرگ (سوئیس) مربی بدنساز: یان بنجامین کوگل (آلمان) مدیر تیم: اولیور بیرهوف (آلمان)

محل اسکان و تمرین تیم ملی آلمان در جام جهانی قطر

محل اقامت تیم ملی فوتبال آلمان برای جام جهانی 2022 در استراحتگاه الزلال در الرویس خواهد بود. این نقطه کویری که در شمالی‌ترین منطقه قطر واقع شده، تنها ۱۰ کیلومتر با مجموعه باشگاه ورزشی الشمال که کمپ تمرینی تیم ملی آلمان خواهد بود فاصله دارد. فاصله این هتل ۵ ستاره تا ورزشگاه البیت که میزبان دو دیدار پایانی آلمان در مرحله گروهی خواهد بود، ۷۵ کیلومتر بوده و با ورزشگاه بین‌المللی خلیفه که دیدار ابتدایی آلمان‌ها برابر ژاپن در آن برگزار خواهد شد، ۱۱۰ کیلومتر فاصله دارد.

هتل تیم ملی آلمان در جام جهانی 2022

تماشاگران خاص تیم ملی آلمان

تیم ملی آلمان از طرفداران مشهور و پرشوری برخوردار است که به اجرای طرح‌های موزاییکی و گرافیکی خود بر روی سکوها مشهورند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...