آشنایی با تیم ملی ایران در جام جهانی 2022

تیم ملی ایران در گروه B  رقابت های جام جهانی قطر با سه تیم انگلیس، آمریکا و ولز رقابت می کند.
کدخبر (83467) | 05 آبان 1401 | ساعت 13:18
0 180
آشنایی با تیم ملی ایران در جام جهانی 2022
تیم ملی ایران در گروه B  رقابت های جام جهانی قطر با سه تیم انگلیس، آمریکا و ولز رقابت می کند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی ایران برای سومین دوره متوالی به سرمربیگری کارلوس کی روش پرتغالی در جام جهانی حضور خواهد داشت. به واسطه حضور همزمان ایران، انگلیس و آمریکا گروه B مسابقات جام جهانی 2022 یکی از جذابت ترین گروه های این رقابت ها به حساب می آید.  

گروه تیم ملی ایران در رقابت های جام جهانی قطر

تیم ملی ایران در گروه B مسابقات جام جهانی 2022 با سه تیم انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است. جدال با انگلیس در نخستین مصاف یوزها در جام جهانی و تقابل دوباره یوزها با آمریکا با گذشت 24 سال از جام جهانی 1998 جمله دیدارهای جذاب تیم ملی ایران در رقابت های جام جهانی پیش رو خواهد بود. اغلب کارشناسان براین باور هستند که دیدار ایران مقابل انگلیس به عنوان اولین بازی شاگردان کی روش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در صورتی که تیم ملی کشورمان در این بازی موفق به کسب امتیاز شود می تواند برای صعود به ادامه راه امیدوار باشد. ضمن آنکه تیم ملی ایران بدون شک به دنبال تکرار پیروزی مقابل آمریکا خواهد بود و این دیدار نیز چه از حیث ورزشی و چه از نظر سیاسی و روابط بین دو کشور مهم به نظر می رسد. ایران آمریکا

تاریخچه تیم ملی ایران

نخستین بازی رسمی تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ ۳ شهریور ۱۳۲۰ در کابل و برابر افغانستان انجام شد که با تساوی به پایان رسید. ورزشگاه امجدیه نخستین ورزشگاه خانگی ایران بود اما از سال 1353 تا کنون ورزشگاه آزادی میزبان دیدارهای تیم ملی کشورمان است.

نحوه صعود ایران به جام جهانی 2022

تیم ملی ایران در دور نهایی رقابتهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با تیم های کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان همگروه بود و در فاصله ۳ بازی تا پایان رقابت ها، با برتری یک بر صفر برابر عراق موفق شد صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده و سریعترین صعود تاریخش را به جام جهانی داشته باشد. تیم ملی ایران

بررسی حضور ایران در جام های جهانی قبلی

پیشینه حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال به شش دوره شامل جام‌های جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، ۱۹۹۸ فرانسه، ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۴ برزیل ، ۲۰۱۸ روسيه و ۲۰۲۲ قطر باز می‌گردد که تیم ملی کشورمان در هر 5 دوره قبلی در مرحله گروهی حذف شده است و حالا شاگردان کی روش برای شکستن این طلسم و صعود به مرحله حذفی تلاش می کند. 15 بازی، دو برد، 4 تساوی، 9 شکست، 9 گل زده و 24 گل خورده حاصل حضور تیم ملی ایران در 6 دوره رقابت های جام جهانی بوده است؛ ایرج دانایی فرد، حسن روشن، حمید استیلی، مهدی مهدوی کیا، یحیی گل محمدی، سهراب بختیاری زاده، رضا قوچان نژاد و کریم انصاری فرد گلزنان ایران در جام جهانی بوده اند.

لیگ های مهم کشور ایران

در حال حاضر مسابقات سطح نخست فوتبال ایران با نام لیگ برتر خلیج فارس با حضور 16 تیم در حال برگزاری است. لیگ دسته اول کشور ایران نیز بعد از لیگ برتر، معتبرترین مسابقات فوتبالی این کشور است که با نام لیگ آزادگان و با حضور 18 تیم برگزار می شود.

باشگاه های مهم لیگ ایران

پرسپولیس با 14 بار قهرمانی در سطح اول فوتبال ایران، پرافتخارترین تیم باشگاهی به حساب می آید؛ بعد از پرسپولیس، استقلال پرافتخارترین باشگاه فوتبالی است و تیم های سپاهان، تراکتور و فولاد نیز از دیگر تیم های مطرح فوتبال ایران هستند. تیم ملی ایران

بازی های تیم ملی ایران در جام جهانی 2022

در حال حاضر فقط برنامه مرحله گروهی رقابت های جام جهانی قطر مشخص شده و از این رو برنامه دیدارهای ایران مقابل انگلیس، ولز و آمریکا اعلام شده است.نکته قابل توجه آن است که انگلستانی ها نیز در جام جهانی به مصاف ایران می روند؛ همچنین تیم ملی آمریکا در قطر یکی از رقبای یوزهاست و ولز هم در جام جهانی قطر مقابل تیم ملی کشورمان قرار می گیرد.

تیم های رقیب تیم ملی ایران

گروه ایران در جام جهانی نشان می دهد که تیم های ملی انگلیس، آمریکا و ولز همگروه و رقبای ایران در گروه B رقابت های جام جهانی 2022 هستند.

تاریخ و ساعت بازی های ایران در جام جهانی

بازی انگلیس و ایران در تاریخ ۲۱ نوامبر (دوشنبه- ۳۰ آبان) از ساعت 16:30 برگزار می شود. ولز و ایران در تاریخ ۲۵ نوامبر (جمعه- ۴ آذر) از ساعت 13:30 مقابل هم قرار می گیرند. دیدار ایران و آمریکا نیز در تاریخ ۲۹ نوامبر (سه شنبه- ۸ آذر) از ساعت 22:30 برگزار می شود.

استادیوم و شهر بازی های تیم ملی ایران

ایران و انگلیس در ورزشگاه بین المللی خلیفه قطر برگزار خواهد شد. تیم ملی ایران در ورزشگاه احمد بن علی الریان مقابل ولز قرار می گیرد. جدال ایران و آمریکا نیز در ورزشگاه چهل هزار‌نفری الثمامه قطر انجام می شود. تیم ملی ایران

بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی 2022

مهدی طارمی (پورتو)، سردار آزمون (بایرلورکوزن)، علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، علیرضا جهانبخش (برنتفورد) و محمدحسین کنعانی زادگان (الاهلی قطر) از جمله ستاره های تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 هستند. همچنین لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی شامل علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، سید حسین حسینی، پیام نیازمند، رامین رضاییان، صادق محرمی، حسین کنعانی، سید مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، شجاع خلیل‌زاده، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی، روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علی کریمی، احسان حاج صفی، سامان قدوس، وحید امیری، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد، سردار آزمون، مهدی طارمی و مهدی ترابی می باشد.

کادرفنی تیم ملی ایران در جام جهانی قطر

سرمربی: کارلوس کی روش دستیار اول: راجر دِسا مربی دروازه بان ها: الکساندر لوپز مربی عملکرد (برای بهبود عملکرد انفرادی بازیکنان): ریکاردو سیلوا دستیار مربی/ آنالیزور: ژوائو پِیشیرو مربی توانبخشی: مایکل موریرا

محل اسکان و تمرین  تیم ملی ایران

با اعلام فیفا کاروان تیم ملی فوتبال ایران باید کمپ پایه خود را در سومین شهر بزرگ کشور قطر یعنی الریان برگزار کند. هتل محل سکونت تیم ایران هتل الریان (Doha curio collection by Hilton) خواهد بود، این هتل در مجاورت مرکز خرید قطر و همچنین مشرف به ورزشگاه الریان است. تمرینات تیم ملی فوتبال ایران در همین استادیوم به انجام خواهد رسید. بازیکنان، کادرفنی و اجرایی تیم ملی بین ۱۵ تا ۳۳ روز در این کمپ و هتل اقامت خواهند داشت، طبیعتا هرچه‌قدر مدت زمان حضور تیم ملی در جام به درازا بینجامد، حضور کاروان ایران در شهر الریان بیشتر خواهد شد. محل اسکان تیم ملی جام جهانی

تماشاگران خاص تیم ملی ایران

به واسطه نزدیکی کشور قطر به ایران پیش بینی می شود ایرانی های زیادی برای تماشای بازی های تیم ملی کشورمان راهی قطر شوند. شعار «تا پای جان، برای ایران» شعار تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...