آشنایی با تیم ملی لهستان در جام جهانی 2022

کدخبر (84049) | 06 آبان 1401 | ساعت 14:13
0 456
آشنایی با تیم ملی لهستان در جام جهانی 2022
تیم ملی لهستان با حضور در گروهی متشکل از آرژانتین و مکزیک، راه آسانی برای صعود به مرحله حذفی جام جهای نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی فوتبال لهستان به عنوان یکی از تیم‌های قابل احترام اروپا و دومین تیم پرافتخار گروه خود در جام جهانی 2022 قطر، پای به آوردگاه این مسابقات خواهد گذاشت.

گروه تیم ملی لهستان در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی فوتبال لهستان به همراه سه کشور آرژانتین، عربستان و مکزیک، گروه C مسابقات جام جهانی 2022 قطر را تشکیل می‌دهند. با در اختیار داشتن ترکیبی متشکل از بازیکنان جوان و باتجربه، می‌تواند یکی از شانس‌های اصلی صعود به مرحله حذفی از گروه C جام جهانی باشد. گروه C مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تاریخچه فوتبال لهستان

فوتبال از سال‌های ابتدایی قرن بیستم وارد کشور لهستان شد. فدراسیون فوتبال لهستان در روزهای پایانی سال ۱۹۱۹ تشکیل شد و در سال ۱۹۲۳ به فیفا و ۱۹۵۵ به یوفا پیوست. اولین بازی ملی رسمی تیم ملی لهستان دقیقا دو سال بعد از تاسیس فدراسیون فوتبال این کشور برابر مجارستان برگزار شد که لهستانی‌ها با نتیجه ۱-۰ در خانه حریف شکست خوردند.

نحوه صعود تیم ملی فوتبال لهستان به جام جهانی قطر

تیم ملی لهستان در گروه نهم (گروه I) مسابقات مقدماتی حضور در جام جهانی 2022 منطقه اروپا با تیم‌های انگلستان، آلبانی، مجارستان، آندورا و سن مارینو هم‌گروه بود. لهستانی‌ها که کار خود در مرحله مقدماتی را با هدایت پائولو سوسا سرمربی اهل پرتغال آغاز کردند، نهایتا توانستند با کسب ۲۰ امتیاز از ۱۰ بازی،‌ پاییین‌تر از انگلیس ۲۶ امتیازی در رده دوم گروه خود قرار گرفته و راهی مرحله پلی‌آف شوند. در دور اول مرحله پلی‌آف حضور در مسابقات جام جهانی، تیم ملی لهستان با قرعه روسیه مواجه شد که این تیم در نهایت به دلیل تنبیه انضباطی فیفا و اخراج روسیه از مسابقات مقدماتی، بدون انجام بازی راهی مرحله نهایی پلی‌آف شد. در مرحله پایانی، تیم ملی فوتبال لهستان به مصاف سوئدی رفت که در دیدار ابتدایی خود در این مرحله، جمهوری چک را شکست داده بود. لهستان که پس از استعفای پائولو سوسا، چسلاو میخنیویچ را روی نیمکت خود می‌دید، در دیدار برابر سوئد با ارائه یک بازی حساب شده، درخشش وویچک شزنی و گلزنی روبرت لواندوفسکی و پیوتر زیلنسکی، با نتیجه ۲-۰ به پیروزی رسید و راهی جام جهانی قطر شد. تیم ملی لهستان روبرت لواندوفسکی با به ثمر رساندن ۹ گل، بهترین گلزن تیم ملی لهستان در راه صعود به جام جهانی 2022 بوده است.

بررسی حضور لهستان در جام جهانی های قبلی

بدون احتساب جام جهانی 2022 قطر، تیم ملی فوتبال لهستان تاکنون در 8 دوره از مسابقات جام جهانی حضور داشته است. بهترین عملکرد لهستانی‌ها در ادوار جام‌های جهانی، به دو جام سال‌های ۱۹۷۴ آلمان و ۱۹۸۲ اسپانیا باز می‌گردد که توانستند به ترتیب با پیروزی برابر تیم‌های ملی برزیل و فرانسه، در رده سوم این مسابقات قرار گرفته و مدال برنز را به گردن بیاویزند. تیم ملی فوتبال لهستان تاکنون ۳۴ مسابقه در جام‌های جهانی برگزار کرده که حاصل آن ۱۶ برد، ۵ مساوی و ۱۳ شکست بوده است. در این ۳۴ دیدار، لهستانی‌ها آمار ۴۶ گل زده و ۴۵ گل خورده را نیز به ثبت رسانده‌اند.

لیگ‌های مهم کشور لهستان

لیگ برتر فوتبال لهستان موسوم به «اکستراکلاسا» سطح اول فوتبال باشگاهی این کشور محسوب می‌شود. لیگ برتر لهستان از سال ۱۹۲۷ آغاز به کار کرده و ۱۶ تیم در آن به رقابت می‌پردازند.

باشگاه های مهم لیگ لهستان

باشگاه‌هایی نظیر «لژیا ورشو» و «لخ پوزنان» با توجه به حضور خود طی سالیان اخیر در رقابت‌های قاره‌ای اروپا، نام شناخته‌شده‌تری بین علاقه‌مندان پیگیر فوتبال نسبت به سایر تیم‌های کشور لهستان محسوب می‌شوند. لخ پوزنان و لژیا ورشو

بازی های تیم ملی فوتبال لهستان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم ملی لهستان در نخستین مسابقه خود در جام جهانی قطر در تاریخ ۲۲ نوامبر (۱ آذر) به مصاف مکزیک خواهد رفت. تیم ملی فوتبال لهستان در دومین دیدار خود از چارچوب مسابقات گروه C بازی‌های جام جهانی 2022، در تاریخ ۲۶ نوامبر (۵ آذر) برابر عربستان صف‌آرایی خواهد کرد. آخرین مسابقه لهستانی‌ها نیز برابر آرژانتین خواهد بود. یاران روبرت لواندوفسکی روز ۳۰ نوامبر (۹ آذر) به تقابل با یاران لیونل مسی در آرژانتین خواهند پرداخت.

تیم های رقیب لهستان در جام جهانی

تیم های ملی آرژانتین، عربستان و مکزیک، رقبای تیم ملی لهستان در گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند. گروه C مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تاریخ و ساعت بازی های تیم ملی لهستان در جام جهانی

دیدار تیم ملی لهستان و مکزیک در جام جهانی، روز سه‌شنبه ۱ آذر از ساعت ۱۹:۰۰ برگزار می‌شود. مسابقه لهستان و عربستان روز یک‌شنبه ۶ آذر و از ساعت ۱۶:۰۰ آغاز خواهد شد. تقابل تیم ملی فوتبال لهستان و تیم ملی آرژانتین، روز پنج‌شنبه ۱۰ آذر از ساعت ۲۲:۰۰ برگزار خواهد شد.

استادیوم و شهر بازی های لهستان

جدال لهستان و مکزیک در ورزشگاه ۹۷۴ شهر دوحه برگزار می‌شود. مصاف تیم ملی لهستان و عربستان در ورزشگاه شهر آموزش شهر الریان انجام می‌شود. بازی لهستان و آرژانتین نیز در ورزشگاه ۹۷۴ شهر دوحه برگزار خواهد شد.

بازیکنان تیم ملی لهستان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

با در اختیار داشتن تعداد زیادی لژیونر در تیم‌های مطرح فوتبال جهان، لهستان از قدرت مناسبی برای رقابت در گروه خود و صعود به مرحله حذفی مسابقات جام جهانی 2022 برخوردار است. آرکادیوژ میلیک و روبرت لواندوفسکی از مطرح‌ترین این ستاره‌ها می‌توان به روبرت لواندوفسکی(بارسلونا)، وویچک شزنی و آرکادیوژ میلیک (یوونتوس)، پیوتر زیلنسکی (ناپولی)، یان بدنارک و متی کش (استون ویلا)، کمیل گلیک (بنونتو) و... اشاره کرد.

کادرفنی تیم ملی لهستان در جام جهانی ۲۰۲۲

در مرحله مقدماتی حضور در جام جهانی 2022، تیم ملی لهستان کار خود را با هدایت پائولو سوسای پرتغالی آغاز کرد اما این مربی در میانه راه و پس از دریافت پیشنهاد هدایت تیم فوتبال فلامینگوی برزیل، از سمت خود استعفا و چسلاو میخنیویچ سرمربی مطرح لهستانی جانشین او شد. برای جام جهانی پیش رو، لهستان از یک کادر گسترده و کاملا بومی بهره خواهد برد. سرمربی: چسلاو میخنیویچ (لهستان) دستیاران: میروسلاو کالیتا، هوبرت مالوویسکی، کمیل پوتریکوس (لهستان) مربی درواز‌ه‌بان‌ها: آندری داویجوک، توماژ موهینسکی (لهستان) مربی بدنساز: گرگوژ ویت، کارول بورتنیک (لهستان) آنالیزور: روبرت موشاوک (لهستان) مدیر تیم: یاکوب کویاتکوفسکی (لهستان)

محل اسکان و تمرین تیم ملی لهستان در جام جهانی قطر

محل اقامت تیم ملی فوتبال لهستان برای جام جهانی 2022 قطر در هتل مجلل و پنج ستاره «ازدان» در شهر دوحه خواهد بود. این هتل تا ورزشگاه ۹۷۴ دوحه که دو دیدار ابتدایی و انتهایی لهستان برابر مکزیک و آرژانتین در آن برگزار خواهد شد،‌ چیزی کمتر از ۱۸ کیلومتر فاصله دارد. فاصله هتل ازدان تا ورزشگاه شهر آموزش که دیدار تیم ملی فوتبال لهستان برابر عربستان در آن انجام خواهد شد نیز کمتر از ۱۰ کیلومتر است.

محل اسکان تیم ملی لهستان برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ هتل ازادان

تماشاگران خاص تیم ملی لهستان

شهرت تماشاگران لهستانی به جنب و جوش فراوان و آتش‌بازی‌های گسترده و تماشایی آن‌ها در طول برگزاری مسابقات فوتبال است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...