آشنایی با تیم ملی بلژیک در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی بلژیک در گروه F رقابت های جام جهانی 2022 با سه تیم کانادا، مراکش و کرواسی به رقابت می پردازد.
کدخبر (83402) | 05 آبان 1401 | ساعت 21:54
0 165
آشنایی با تیم ملی بلژیک در جام جهانی ۲۰۲۲
تیم ملی بلژیک در گروه F رقابت های جام جهانی 2022 با سه تیم کانادا، مراکش و کرواسی به رقابت می پردازد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی بلژیک رتبه 2 رنکینگ فیفا و یکی از شانس های اصلی کسب مدال در جام جهانی 2022 قطر است. بلژیکی ها که در سال های اخیر تیم پرستاره ای داشته اند، به جز سومی در جام جهانی 2018 روسیه، موفق به کسب موفقیت چشمگیری نشدند و این جام جهانی آخرین شانس نسل طلایی فوتبال بلژیک است.

گروه تیم ملی بلژیک رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی بلژیک در گروه F رقابت های جام جهانی قطر همگروه تیم های ملی کانادا، مراکش و کرواسی است. تیم فوتبال مردان بلژیک تاکنون 14 بار به جام جهانی صعود کرده است و این بار هم با اقتدار و صدرنشینی در گروه E مقدماتی جام جهانی در اروپا به قطر رسید. گروهی که ولز، جمهوری چک، استونی و بلاروس در آن حضور داشتند. بلژیک قدرتمندترین تیم گروه F به حساب می آید و یکی از شانس های فینال این رقابت ها است.

گروه F جام جهانی 2022

تاریخچه تیم ملی بلژیک

تیم فوتبال بلژیک ملقب به شیاطین سرخ از سال 1904 به عضویت فیفا درآمد. بیشتر بازی های خانگی آن ها در ورزشگاه کینگ بودوئن بروکسل برگزار می شود. شیاطین سرخ برای اولین بار در نوامبر سال 2015 در صدر رنکینگ جهانی فیفا قرار گرفتند و در جام جهانی فوتبال 2018 روسیه هم سوم شدند. آن ها در المپیک تابستانی سال 1920 قهرمان شدند. تا به امروز، تیم بلژیک تنها تیم ملی در جهان است که بدون قهرمان شدن در جام جهانی یا جام قاره ای در صدر رده بندی فیفا قرار گرفته است.

نحوه صعود تیم ملی بلژیک به جام جهانی

مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال 2022 اروپا در 10 گروه برگزار شد و تیم های صدرنشین به صورت مستقیم به قطر صعود کردند. تیم بلژیک در گروه E با تیم های ولز، جمهوری چک، استونی و بلاروس همگروه بود و در نهایت با 6 پیروزی و 2 تساوی توانست به عنوان صدرنشین راهی مسابقات قطر شود.

تیم ملی بلژیکبررسی حضور بلژیک در جام جهانی های قبلی

بلژیکی ها مجموعا 14 بار در جام های جهانی حضور داشته اند که بین سال های 1982 تا 2002، موفق شدند 6 بار به بزرگ ترین تورنومنت ملی جهان راه پیدا کنند. در سال 1982، آن ها علی رغم برد مقابل آرژانتین در دور اول گروهی، در دومین دور گروهی نتوانستند از پس اتحاد جماهیر شوروی و لهستان بربیایند و نهایتا از دور رقابت ها کنار رفتند. بلژیک در جام جهانی 2014 موفق شد همه حریفانش را در مرحله گروهی شکست دهد. آن ها در نهایت در یک چهارم نهایی این مسابقات با نتیجه 1-0 از آرژانتین شکست خوردند و از گردونه رقابت ها خارج شدند. سرمربیگری بلژیکی ها در آن مسابقات به عهده مارک ویلموتس سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان بود. خاطره انگیزترین جام جهانی بلژیکی ها در سال 2018 رقم خورد. جایی که آن ها توانستند رتبه سوم جام را با شکست دادن انگلیس در رده بندی از آن خود کنند. آن ها در یک چهارم نهایی 2-1 تیم ملی برزیل را شکست دادند و در نیمه نهایی به مصاف فرانسه رفتند که در نهایت بازی را 1-0 واگذار کردند و نتوانستد به فینال برسند. در دیدار رده بندی هم مقابل تیم انگلیس قرار گرفتند که 2-0 سه شیرها را شکست دادند. دستکش طلایی این مسابقات به سنگربان آن ها یعنی تیبو کورتوا رسید. بلژیکی ها در مجموع 48 بازی در جام جهانی داشته‌اند که در این بازی‌ها 20 پیروزی، 9 تساوی و 19 شکست در کارنامه این تیم ثبت شده است. تیم ملی بلژیک همچنین در تمامی ادوار جام جهانی 68 بار موفق به گلزنی شده و 72 بار دروازه خود را باز شده دیده است. تیم ملی بلژیک

لیگ های مهم کشور بلژیک

لیگ برتر فوتبال بلژیک معروف به "ژوپیلر لیگ" از سال 1895 تاکنون در حال برگزاریست. این لیگ با حضور 18 تیم برگزار می شود اما از فصل 24-2023 قرار است ژوپیر لیگ با حضور 16 تیم ادامه پیدا کند. قهرمان این لیگ برخلاف سایر لیگ های معتبر اروپایی، پس از انجام بازی‌های پلی آف مشخص می شود.

باشگاه های مهم لیگ بلژیک

تیم اندرلخت با 34 و تیم کلوب بروژ با 16 قهرمانی، پرافتخارترین تیم های ژوپیر لیگ هستند. تیم های سنت ژیل با 11، استاندارد لیژ با 10 و بیرشات ویلریج با 7 قهرمانی در رده های بعدی قرار دارند. تیم ملی بلژیک

بازی های تیم ملی بلژیک در جام جهانی ۲۰۲۲

در شرایط فعلی تنها برنامه مرحله گروهی و دیدارهای این مرحله از جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شده و در حال حاضر فقط بازی های بلژیکی ها با تیم های ملی کرواسی، مراکش و کانادا تعیین شده است.

تیم های رقیب تیم ملی بلژیک

تیم های ملی مراکش، کانادا و کرواسی رقبای بلژیک در گروه F جام جهانی ۲۰۲۲ هستند. گروه F جام جهانی

تاریخ و ساعت بازی های تیم ملی بلژیک در جام جهانی

دیدار تیم های ملی کانادا و بلژیک در 2 آذر 1401 از ساعت 22:30 برگزار می شود. مصاف مراکش و بلژیک ساعت 16:30 روز 6 آذر 1401 آغاز می شود. بازی دو تیم کرواسی و بلژیک نیز از ساعت 18:30 روز 10 آذر 1401 برگزار می شود.

گروه F جام جهانی

استادیوم و شهر بازی های تیم ملی بلژیک

دیدار بلژیک و تیم ملی کانادا در ورزشگاه الریان قطر برگزار می شود. بازی بلژیک و مراکش در ورزشگاه الثمامه برگزار خواهد شد. مصاف کرواسی و تیم بلژیک نیز در ورزشگاه الریان قطر خواهد بود. ورزشگاه الثمامه

بازیکنان تیم ملی بلژیک در جام جهانی ۲۰۲۲

تیبو کورتوا (رئال مادرید) - توماس مونیر (دورتموند) - کوین دی بروین (منچسترسیتی) - ادن آزار (رئال مادرید) و روملو لوکاکو (اینتر) از جمله ستاره های بی شمار شیاطین سرخ هستند.

تیم ملی بلژیک

کادرفنی تیم ملی بلژیک در جام جهانی ۲۰۲۲

سرمربی: روبرتو مارتینز (اسپانیا) مربی ها : تیری آنری (فرانسه) - توماس فرمایلن (بلژیک) - برام گودهارت (بلژیک) مربی درواز‌ه بان ها: ایناکی برگارا (اسپانیا) - اروین لمنز (بلژیک) مربی بدنساز: ریچارد ایوانز (ولز)

روبرتو مارتینز و تیری آنری

محل اسکان و تمرین تیم ملی بلژیک

شیاطین سرخ قرار است در هتل و ویلاهای ساحلی هیلتون مستقر شوند. برخلاف خیلی از تیم های حاضر در جام جهانی قطر، محل اسکان ملی پوشان بلژیک در دوحه قرار دارد.

هتل و ویلاهای ساحلی هیلتون

تماشاگران خاص تیم ملی بلژیک

بلژیکی ها به شیاطین سرخ معروفند و به همین خاطر تماشاگران این تیم با گریم های خاص شبیه به شیطان و رنگ آمیزی شده به رنگ های پرچم کشورشان در ورزشگاه ها حاضر می شوند. حضور آن ها در هر مسابقه ای، شور و هیجان خاصی را به تورنومنت می بخشد. هواداران تیم ملی بلژیک

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...