آشنایی با تیم ملی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه A قرار دارد و با سه تیم هلند، سنگال و اکوادور به رقابت می‌پردازد.
کدخبر (84095) | 06 آبان 1401 | ساعت 15:33
0 262
آشنایی با تیم ملی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲
تیم ملی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه A قرار دارد و با سه تیم هلند، سنگال و اکوادور به رقابت می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی قطر یکی از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ است که در گروه A این مسابقات حضور دارد و میزبان این دوره از رقابت ها نیز تلقی می‌شود.

گروه تیم ملی قطر در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی قطر در گروه A جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم ملی هلند، اکوادور و سنگال همگروه است و در شرایطی که از امتیاز بزرگ میزبانی برخوردار است در تلاش است تا از گروه خود صعود کند. توجه داشته باشید که اولین بازی جام جهانی ۲۰۲۲ بین تیم‌های قطر و اکوادور برگزار می‌شود.

تاریخچه تیم ملی قطر

در سال 1940 بود که فوتبال به کشور قطر راه پیدا کرد و اولین مسابقه رسمی فوتبال این تیم توسط کارگران نفت انجام شد. در سال 1960 اتحادیه فوتبال قطر تشکیل شد و در سال 1970 این اتحادیه به شکل رسمی به فیفا پیوست. تیم ملی قطر اولین بازی رسمی خود را سال 1970 مقابل بحرین انجام داد. در این بازی فوتبال قطر با نتیجه 1-2 شکست خورد. در دوره بعدی این بازی‌ها نیز با سه شکست، دوباره آخر شد و بازهم نتیجه خوبی نگرفت. این روند در دور بعدی مسابقات جام خلیج فارس تغییر کرد ودر نهایت توانست اولین پیروزی خود مقابل تیم ملی عمان با نتیجه 0-4 به دست آورد. در این دوره تیم ملی فوتبال قطر به مقام سوم این مسابقات دست یافت.

نحوه صعود تیم ملی قطر به جام جهانی ۲۰۲۲

قطری ها در سال ۲۰۲۲ نخستین جام جهانی‌شان را تجربه می‌کنند. نحوه صعود این تیم به جام جهانی قطر با سایر تیم‌ها تفاوت دارد. فدراسیون فوتبال قطر زمانی که از سال‌ها قبل اهداف بلندپروازانه‌ای داشت در سال 2011 و در یم روند جنجالی و پرحاشیه موفق به کسب میزبانی این مسابقات در سال 2022 شد تا بدین ترتیب نخستین حضور خود در جام جهانی را با این شکل تجربه کند.

بررسی حضور قطر در جام جهانی‌های قبلی

قطر که پیش از این سابقه حضور در جام جهانی فوتبال را نداشته و برای اولین بار در این مسابقات حاضر می‌شود، به دلیل میزبان بودن در گروه A قرار گرفته است.

لیگ های مهم کشور قطر

لیگ ستارگان قطر، مسابقات لیگ حرفه‌ای و بالاترین سطح مسابقات لیگ باشگاهی قطر است. باشگاه السد قطر با ۱۶ قهرمانی پرافتخارترین تیم این سری مسابقات به شمار می‌رود. آشنایی با تیم ملی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲

باشگاه‌های مهم لیگ قطر

از جمله باشگاه‌های مهم لیگ قطر، می‌توان به السد، الدحیل، الریان، العربی قطر، الغرافه، القطر و الکوره اشاره کرد و همانطور که گفته شد، پر افتخارترین این باشگاه‌ها، السد است.

بازی‌های تیم ملی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲

در حال حاضر فقط برنامه مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی مشخص شده و با این حساب تنها برنامه بازی های تیم فوتبال قطر مقابل تیم ملی اکوادور، هلند و سنگال مشخص است.

تیم‌های رقیب تیم ملی قطر

تیم ملی سنگال، هلند و اکوادور رقبای تیم ملی فوتبال قطر در گروه A رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ هستند.

تاریخ و ساعت بازی های تیم ملی قطر در جام جهانی

تیم ملی قطر مسابقات را با جدال مقابل اکوادور در روز ۲۹ آبان آغاز می‌کند که دیدار افتتاحیه مسابقات نیز خواهد بود. قطری‌ها در تاریخ ۴ آذر مقابل سنگال قرار می گیرند و ۸ آذر نیز به مصاف تیم ملی هلند در جام جهانی ۲۰۲۲ خواهند رفت. یکشنبه ۲۹ آبان: قطر اکوادور؛ ساعت: ۱۹:۳۰ جمعه ۴ آذر: قطر سنگال؛ ساعت: ۱۶:۳۰ سه شنبه ۸ آذر: قطر هلند؛ ساعت: ۱۸:۳۰

استادیوم و شهر بازی های تیم ملی قطر

محل برگزاری رقابت قطر مقابل هلند در ورزشگاه البیت الخور است. بازی قطر در مقابل سنگال در ورزشگاه الثمامه دوحه برگزار می‌شود. همچنین قطر و اکوادور نیز در ورزشگاه البیت، ال خرم به مصاف هم می‌روند.

 بازیکنان تیم ملی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲

از ستارگان تیم ملی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ می‌توان به سعد الشیب (دروازه‌بان)، اکرم عفیف (مهاجم)، المعز علی (مهاجم)، حسن الهیدوس (مهاجم) اشاره کرد. آشنایی با تیم ملی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲

کادر فنی تیم ملی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲

سرمربی: فلیکس سانچز (اسپانیا) دستیار اول: فهد الترکی (قطر) مربی درواز‌ه‌بان‌ها: جولیوس بوشر (آلمان) مربی بدنساز: کارلوس دومنک (اسپانیا)

محل اسکان و تمرین تیم ملی قطر

قطر همانند سایر تیم‌ها محلی برای تمرین بازی‌هایش را دارد. aspire zone training facilities 3 محل کمپ تمرینی تیم ملی فوتبال قطر است. همچنین محل اسکان آن‌ها هتل بوتیک العزیزیه است.

تماشاگران خاص تیم ملی قطر

هواداران تیم فوتبال قطر نیز مانند طرفداران سایر تیم‌ها مشتاقانه به تماشای بازی تیم خود می‌آیند. این درحالی است که این تماشاگران نسبت به سایر تیم‌ها مسافت کمتری را طی می‌کنند تا رقابت‌های تیم کشور خودشان را تماشا کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...