آشنایی با تیم ملی ولز در جام جهانی 2022

تیم ملی ولز در گروه B رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ با سه تیم انگلیس، ایران و آمریکا رقابت می کند.
کدخبر (84076) | 06 آبان 1401 | ساعت 13:53
0 330
آشنایی با تیم ملی ولز در جام جهانی 2022
تیم ملی ولز در گروه B رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ با سه تیم انگلیس، ایران و آمریکا رقابت می کند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی ولز بعد از ۶۴ سال بار دیگر جواز حضور در مسابقات جام جهانی را کسب کرده و تلاش می کند با صعود از گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ شگفتی ساز شود.

گروه تیم ملی ولز در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی ولز در گروه B جام جهانی قطر با تیم های انگلیس، آمریکا و ایران به رقابت می پردازد. روی کاغذ ولزی ها شانس کمی برای صعود از گروه دارند اما یاران گرت بیل می کوشند که ثابت کنند تا همانند جام جهانی ۱۹۵۸ شگفتی خلق کنند. تیم ملی ولز

تاریخچه تیم ملی ولز

فدراسیون فوتبال ولز در اواخر قرن نوزدهم میلادی، یعنی در سال 1876 تأسیس شد. با این وجود، اولین حضور تیم ملی این کشور در یک تورنمنت معتبر به سال 1958 برمی‌گردد که ولزی‌ها در جام جهانی سوئد به میدان رفتند. بعد از این، تیم ملی فوتبال ولز در هیچ تورنمنت بین المللی به میدان نرفت تا سال ۲۰۱۶ حضور در مسابقات یورو که آنها تا مرحله نیمه نهایی پیش رفتند.

نحوه صعود تیم ملی ولز به جام جهانی

تیم ملی فوتبال ولز در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه خود پایین‌تر از بلژیک قرار گرفت و به عنوان تیم دوم راهی پلی‌آف شد. آن‌ها در اولین بازی خود در پلی آف برابر اتریش قرار گرفتند و در پایان توانست این تیم را شکست دهد. ولز برای صعود به جام جهانی تنها یک گام دیگر فاصله داشت و آن‌ها اگر می‌خواستند به جام جهانی صعود کند باید اوکراین را از پیش رو بر می‌داشتند که در نهایت این تیم توانست با ستارگان خود برابر یاران شوچنکو به برتری دست پیدا کرده و جواز صعود به جام جهانی را به دست آورد.

بررسی حضور ولز در جام های جهانی قبلی

ولزی‌ها پس از 64 سال غیبت در جام جهانی، به دنبال اثبات توانایی‌های خود در معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان خواهد بود. تنها حضور تیم ملی فوتبال ولز در مسابقات جام جهانی به سال ۱۹۵۸ بازمی گردد که آنها به یک چهارم نهایی صعود کردند.

لیگ های مهم کشور ولز

لیگ برتر فوتبال در کشور ولز، معتبرترین لیگ فوتبال در کشور ولز است که از ۱۹۹۲ میلادی تاکنون در این کشور برگزار می‌شود. این لیگ از ۱۲ تیم که از سراسر کشور ولز در آن شرکت می‌کنند تشکیل می شود. لیگ دسته اول فوتبال ولز نیز هر ساله برگزار می شود. گفتنی است باشگاه‌های سرشناس ولزی چون کاردیف و سوانسی، نیوپورت کانتی، رکسام و مرتیر تاون به دلیل آنکه پیش از تاسیس لیگ ولز شروع به فعالیت کرده‌اند این اجازه را داشته‌اند که در سیستم لیگ فوتبال انگلستان به میدان بروند. بازیکنان شاغل در لیگ ولز شانس چندانی برای حضور در تیم ملی این کشور را ندارد و بازیکنان تیم ملی این کشور عمدتا عضو تیم‌های انگلیسی و یا دو تیم ولزی کاردیف و سوانسی (عضو اتحادیه فوتبال انگلیس) هستند.

باشگاه های مهم لیگ ولز

کاردیف سیتی و سوانسی مهم‌ترین باشگاه‌های ولزی هستند که در سیستم لیگ فوتبال انگلیس به میدان می‌روند. باشگاه فوتبال باری‌تاون با ۷ بار قهرمانی، پرافتخارترین تیم لیگ برتر کشور ولز به حساب می آید. تیم ملی ولز

بازی های تیم ملی فوتبال ولز در جام جهانی ۲۰۲۲

در حال حاضر تنها برنامه مرحله گروهی و دیدارهای این مرحله از جام جهانی قطر مشخص شده و براین اساس نیز تنها برنامه دیدار ولز مقابل آمریکا، ایران و انگلستان قابل پیگیری است. نکته قابل توجه آن است که ایران نیز در جام جهانی به مصاف ولز می رد؛ همچنین تیم ملی آمریکا در قطر یکی از رقبای اژدهاست و انگلیس هم در جام جهانی قطر مقابل ولز قرار می گیرد.

تیم های رقیب تیم ملی ولز

در مرحله گروهی و گروه B مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ تیم های ملی ایران، آمریکا و انگلیس رقبای ولز برای صعود از گروه محسوب می شوند.

تاریخ و ساعت بازی های تیم ملی فوتبال ولز در جام جهانی

دیدار آمریکا و ولز از ساعت ۲۲:۳۰ دوشنبه ۳۰ آبان آغاز می شود. بازی ایران و ولز روز جمعه ۴ آذر و از ساعت ۱۳:۳۰ برگزار می شود. ولز و انگلیس نیز سه شنبه ۸ آذر از ساعت ۲۲:۳۰ مقابل هم قرار می گیرند.

استادیوم و شهر بازی های تیم ملی فوتبال ولز

نخستین دیدار تیم ولز مقابل آمریکا در استادیم احمد بن علی الریان انجام می شود. ولزی ها سپس بار دیگر در همین ورزشگاه مقابل ایران قرار می گیرند و در نهایت دیدارشان مقابل انگلیس را نیز در ورزشگاه احمد بن علی الریان برگزار می شود. تیم ملی ولز

بازیکنان تیم ملی فوتبال ولز

تمام بازیکنان تیم ولز لژیونر بوده و غالبا در باشگاه‌های انگلیسی بازی می‌کنند؛ از بین ۵۰ بازیکنی که اخیرا به اردوی این تیم دعوت شده‌اند، هیچ‌کدام در لیگ فوتبال این کشور حضور ندارند. ترکیب تیم ملی فوتبال ولز با حضور ستارگانی نظیر گرت بیل، آرون رمزی، اتان آمپادو و دنیل جیمز، یکی از بهترین نسل‌های تاریخ فوتبال خود را در اختیار دارد و در رتبه هجدهم رده‌بندی جهانی فوتبال قرار دارد. همچنین بعد از اعلام لیست نهایی تیم ملی ایران برای جام جهانی، مشخص شد که جدال ستاره های دو تیم در مستطیل سبز می تواند بسیار جذاب باشد.

کادرفنی تیم ملی ولز در جام جهانی ۲۰۲۲

سرمربی: راب پیج (ولز) دستیار اول: کیت سیمونز (ولز) کمک مربی: آلن نیل (ولز) مربی عملکرد: تونی استرادویک  (انگلیس) مربی درازه‌بان‌ها: تونی روبرتس (ولز) مربی بدنساز: آدام اوون (ولز) تیم ملی ولز

محل اسکان و تمرین تیم ملی ولز

ولزی ها باید در شهر دوحه و در مرکز هتل‌های دلتا در این شهر اقامت داشته باشند. هتلی که توسط گروه ماریوت اداره می‌شود و جزو هتل‌های تازه‌تاسیس به حساب می‌آید. تیم ملی فوتبال ولز از مجموعه تمرینی شماره 2 باشگاه السد استفاده خواهد کرد؛ شماره یک این مجموعه در اختیار تیم ملی ژاپن است و تیم ملی فوتبال فرانسه هم از ورزشگاه اصلی السد بهره خواهد برد.

تماشاگران خاص تیم ملی فوتبال ولز

تماشاگران تیم ملی ولز همواره با پیراهن های قرمز رنگ به رنگ اصلی پیراهن تیم ملی کشورشان در ورزشگاه‌ها حاضر شده و به تشویق این تیم می پردازند.  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...