آشنایی با تیم ملی کرواسی در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی کرواسی در گروه F رقابت های جام جهانی 2022 با سه تیم کانادا، مراکش و بلژیک به رقابت می پردازد.
کدخبر (84042) | 06 آبان 1401 | ساعت 15:29
0 242
آشنایی با تیم ملی کرواسی در جام جهانی ۲۰۲۲
تیم ملی کرواسی در گروه F رقابت های جام جهانی 2022 با سه تیم کانادا، مراکش و بلژیک به رقابت می پردازد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی کرواسی رتبه 12 رنکینگ فیفا و یکی از تیم های شگفتی ساز در جام جهانی 2022 قطر است. کروات ها که در سال های اخیر تیم پرستاره ای داشته اند، به دنبال بازیابی و جوان سازی تیمشان هستند. آن ها نائب قهرمانی در جام جهانی 2018 روسیه و سومی در جام جهانی 1998 فرانسه را در کارنامه دارند.

گروه تیم ملی کرواسی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی کرواسی در گروه F رقابت های جام جهانی قطر همگروه تیم های ملی کانادا، مراکش و بلژیک است. تیم فوتبال مردان کرواسی تاکنون 6 بار به جام جهانی صعود کرده است و این بار هم با اقتدار و صدرنشینی در گروه H مقدماتی جام جهانی در اروپا به قطر رسید. گروهی که روسیه، اسلواکی، اسلوونی، قبرس و مالت در آن حضور داشتند. کرواسی دومین تیم قدرتمند گروه F به حساب می آید و یکی از شانس های صعود به مرحله حذفی جام جهانی است. تیم ملی بلژیک در جام جهانی 2022، شانس اول صعود از این گروه و یکی از شانس های قهرمانی است.

گروه F جام جهانی 2022

تاریخچه تیم ملی کرواسی

کرواسی یکی از کشورهایی بود که بعد از جدایی از یوگسلاوی، اعلام استقلال در میادین فوتبالی حضور یافت و به همین دلیل، تیم ملی کرواسی ملقب به "آتشین" و "شطرنجی ها" قدمت چندانی ندارد و اولین رویداد مهمی که در آن شرکت کردند، یورو 1996 بود که تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. مهم ترین دستاورد فوتبالی آن ها، کسب مقام سومی در جام جهانی 1998 فرانسه و کسب مدال نقره در جام جهانی 2018 روسیه است. آن ها در یورو 2022 هم موفق شدند به مرحله یک هشتم نهایی برسند ولی مقابل اسپانیا شکست خوردند و از دور رقابت ها کنار رفتند. لوکا مودریچ با 140 بازی، بیش ترین سابقه بازی برای کرواسی را دارد و داور شوکر با 45 گل زده، برترین گلزن کروات ها محسوب می شود. تیم کرواسی در سال 1999، تا رنکینگ 3 فیفا هم صعود کرد. تیم ملی کرواسی

نحوه صعود تیم ملی کرواسی به جام جهانی

مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال 2022 اروپا در 10 گروه برگزار شد و تیم های صدرنشین به صورت مستقیم به قطر صعود کردند. تیم کرواسی در گروه H با تیم های روسیه، اسلواکی، اسلوونی، قبرس و مالت همگروه بود و در نهایت با 7 پیروزی، 2 تساوی و 1 شکست توانست به عنوان صدرنشین راهی مسابقات قطر شود.

تیم ملی کرواسیبررسی حضور کرواسی در جام جهانی های قبلی

بعد از یورو 1996، کروات ها در جام جهانی 1998 فرانسه موفق شدند در حضور ستارگانی همچون داور شوکر، روبرت پروسینسکی و زوونیمیر بوبان به مقام نائب قهرمانی برسند. بعد از سال 1998، کروات ها در 4 دوره دیگر جام جهانی نیز حاضر شدند و مهم ترین دستاورد آن ها، شگفتی سازی در سال 2018 روسیه بود که موفق شدند مقام دومی جام را از آن خود کنند. آن ها در آن تورنومنت نتایج شگفت انگیزی ثبت کردند و موفق شدند در مرحله گروهی، 3-0 آرژانتین را از پیش رو بردارند. آن ها در نهایت در فینال با نتیجه 4-2 مغلوب تیم ملی فرانسه شدند. کروات ها مقام دومی و سومی جهان را در کارنامه دارند و شاید جام جهانی 2022 قطر آخرین فرصت ستارگان نسل فعلی کرواسی برای کسب مقام قهرمانی باشد. آن ها تاکنون در 6 دوره از 7 دوره ممکن جام جهانی حضور داشته اند که مجموعا 23 بازی، 11 برد، 4 تساوی و 8 شکست در کارنامه کرواسی ثبت شده است. تیم ملی کرواسی همچنین در ادوار جام جهانی 35 بار موفق به گلزنی شده و 26 بار نیز دروازه خود را باز شده دیده است. تیم ملی کرواسی

لیگ های مهم کشور کرواسی

لیگ فوتبال کرواسی از سال 1992 تاکنون در حال برگزاریست. این لیگ با حضور 10 تیم از سراسر کرواسی برگزار می شود. تیم دینامو زاگرب با ۲۳ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم این لیگ به حساب می آید.

باشگاه های مهم لیگ کرواسی

تیم دینامو زاگرب با 23 قهرمانی و 4 نائب قهرمانی، تیم هایدوک اشپلیت با 6 قهرمانی و 12 نائب قهرمانی، تیم رییکا با 1 قهرمانی و 7 نائب قهرمانی، پرافتخارترین تیم های لیگ کرواسی هستند. تیم ملی کرواسی

بازی های تیم ملی کرواسی در جام جهانی ۲۰۲۲

در شرایط فعلی تنها برنامه مرحله گروهی و دیدارهای این مرحله از جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شده و در حال حاضر فقط بازی های کروات ها با تیم ملی بلژیک، مراکش و کانادا تعیین شده است.

تیم های رقیب تیم ملی کرواسی

تیم های ملی مراکش، کانادا و بلژیک رقبای کرواسی در گروه F جام جهانی ۲۰۲۲ هستند. گروه F جام جهانی

تاریخ و ساعت بازی های تیم ملی کرواسی در جام جهانی

دیدار تیم های ملی مراکش و کرواسی در 2 آذر 1401 از ساعت 13:30 برگزار می شود. مصاف تیم ملی کانادا و کرواسی ساعت 19:30 روز 6 آذر 1401 آغاز می شود. بازی دو تیم کرواسی و بلژیک نیز از ساعت 18:30 روز 10 آذر 1401 برگزار می شود.

گروه F جام جهانی

استادیوم و شهر بازی های تیم ملی کرواسی

دیدار تیم ملی مراکش و کرواسی در ورزشگاه البیت قطر برگزار می شود. بازی کرواسی و کانادا در ورزشگاه بین المللی خلیفه برگزار خواهد شد. مصاف تیم کرواسی و بلژیک نیز در ورزشگاه الریان قطر خواهد بود. ورزشگاه بین المللی خلیفه

بازیکنان تیم ملی کرواسی در جام جهانی ۲۰۲۲

لوکا مودریچ (رئال مادرید)، ایوان پریشیچ (تاتنهام)، متئو کواچیچ (چلسی)، مارسلو بروزویچ (اینتر میلان) از جمله ستارگان کروات ها هستند.

تیم ملی کرواسی

کادرفنی تیم ملی کرواسی در جام جهانی ۲۰۲۲

سرمربی: زلاتکو دالیچ (کرواسی) مربی ها : ایویکا اولیچ (کرواسی)، دراژن لادیچ (کرواسی)، وردان چورلوکا (کرواسی)، ماریو مانژوکیچ (کرواسی) مربی درواز‌ه بان ها: مارجان مرمیچ (کرواسی) مربی بدنساز: لوکا میلانویچ (کرواسی)

زلاتکو دالیچ

محل اسکان و تمرین تیم ملی کرواسی

کروات ها قرار است در هتل هیلتون مستقر شوند. هیلتون یک هتل پنج ستاره لوکس در شهر دوحه است و ۳۰۹ اتاق دارد.

هتل هیلتون قطر

تماشاگران خاص تیم ملی کرواسی

کروات ها به شطرنجی ها معروفند و به همین خاطر تماشاگران این تیم علاوه بر پوشیدن لباس کرواسی، با گریم های شطرنجی روی صورت های خود به ورزشگاه ها می آیند. حضور تماشاگران کرواسی در هر مسابقه ای، شور و هیجان خاصی را به تورنومنت می بخشد. تماشاگران تیم ملی کرواسی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...