آشنایی با تیم ملی سنگال در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی سنگال در جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه A قرار دارد و با ۳ تیم قطر، اکوادور و هلند به رقابت می‌پردازند.
کدخبر (84626) | 07 آبان 1401 | ساعت 16:21
0 172
آشنایی با تیم ملی سنگال در جام جهانی ۲۰۲۲
تیم ملی سنگال در جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه A قرار دارد و با ۳ تیم قطر، اکوادور و هلند به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی سنگال یکی از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. این تیم که در اردوی جام جهانی اتریش، با تیم ملی ایران به رقابت پرداخت و با نتیجه یک - یک به تساوی رسید، قرار است با تیم‌های حاضر در گروه A نیز به رقابت بپردازد.

گروه تیم ملی سنگال در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی سنگال در گروه A مسابقات جام جهانی قطر قرار دارد. سنگال با ۳ تیم دیگر یعنی تیم ملی هلند، اکوادور و قطر همگروه است.

تاریخچه تیم ملی سنگال

تیم ملی سنگال در سال 1960 به‌صورت رسمی از فرانسه جدا و همان سال، فدراسیون فوتبال آن به‌طور رسمی کار خودش را آغاز کرد. اولین بازی رسمی این کشور دسامبر 1961 مقابل داهومی (بنین فعلی) صورت گرفت که با نتیحه 3-2 به نفع حریف پایان یافت. سال 1962 فدراسیون فوتبال سنگال به عضویت فیفا درآمد و بعد از آن هم عضو کنفدراسیون فوتبال آفریقا شد. سال 1965 توانست برای اولین بار در جام ملت‌های آفریقا شرکت کند و در نهایت در این مسابقات به‌ دلیل شکست 1-0 مقابل ساحل‌عاج، در رتبه چهارم قرار گرفت.

نحوه صعود تیم ملی سنگال به جام جهانی ۲۰۲۲

پس از موفقیت در مرحله نخست انتخابی جام جهانی، در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا، سنگال به مصاف مصر رفت. هر دو دیدار پلی‌آف با برتری یک برف صفر یکی از دو تیم به پایان رسید تا کار در ضربات پنالتی دنبال شود که سنگال در نهایت موفق شد توانست مصر را شکست دهد و به جام جهانی راه یابد.

بررسی حضور سنگال در جام جهانی های قبلی

سنگال پیش از این تنها یکبار شانس حضور در جام جهانی را داشته است.تیم ملی سنگال در اولین بازی، مقابل فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی، قرار گرفت و این تیم را شکست داد. این تیم به تساوی مقابل دانمارک و اروگوئه رضایت داد و موفق شد از مرحله گروهی این مسابقات صعود کند. این تیم با شکست تیم سوئد در مرحله یک هشتم نهایی، توانست خودش را به مرحله یک چهارم نهایی برساند. سنگال در این مرحله توسط ترکیه حذف شد.

لیگ های مهم کشور سنگال

لیگ برتر سنگال مهم‌ترین لیگ این کشور است. فوتبال باشگاهی سنگال در سطح بین‌المللی چندان شناخته شده نیست و اغلب بازیکنان مطرح این کشور در کشورهای خارجی چون فرانسه به میدان می‌روند.

باشگاه های مهم لیگ سنگال

از جمله باشگاه‌های مهم لیگ سنگال می‌توان teungueth, casa sport, Cneps, generation foot, stade de Mbour نام برد.

بازی‌های تیم ملی سنگال در جام جهانی ۲۰۲۲

در آستانه شروع بازی های جام جهانی قطر، در حال حاضر فقط برنامه مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی مشخص شده و با این حساب تنها برنامه بازی های تیم ملی سنگال مقابل تیم ملی قطر، اکوادور و هلند مشخص است.

تیم‌های رقیب تیم ملی سنگال

تیم‌ ملی اکوادور، هلند و اکوادور رقبای تیم ملی قطر در گروه A رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ هستند.

تاریخ و ساعت بازی های تیم ملی سنگال در جام جهانی

تیم ملی سنگال در گروه A با ۳ تیم همگروه خود رقابت می‌کند. در تاریخ ۳۰ آبان، این تیم به مصاف تیم ملی هلند در جام جهانی قطر می‌رود. در تاریخ ۴ آذر به دیدار تیم ملی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ و در تاریخ ۸ آذر به رقابت با تیم ملی اکوادور در جام جهانی ۲۰۲۲ می‌پردازد. ۳۰ آبان: سنگال هلند؛ ساعت: ۱۹:۳۰ ۴ آذر: سنگال قطر؛ ساعت: ۱۶:۳۰ ۸ آذر: سنگال اکوادور؛ ساعت: ۱۸:۳۰

استادیوم و شهر بازی های تیم ملی سنگال

محل برگزاری رقابت سنگال مقابل هلند در ورزشگاه الثومه الخور است. بازی سنگال در مقابل قطر در ورزشگاه الثمامه الخر برگزار می‌شود. همچنین سنگال و اکوادور نیز در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه الریان به مصاف هم می‌روند.

بازیکنان تیم ملی سنگال در جام جهانی ۲۰۲۲

از ستارگان تیم ملی سنگال در جام جهانی ۲۰۲۲ می‌توان به سادیو مانه، ادوارد مندی، کالیدو کولیبالی، ادریس گی، اسماعیل سار، پاپه سار اشاره کرد. لازم به ذکر است که بهترین بازیکن این تیم سادیو مانه است که در پست مهاجم بازی می‌کند. آشنایی با تیم ملی سنگال در جام جهانی ۲۰۲۲

کادرفنی تیم ملی سنگال در جام جهانی ۲۰۲۲

سرمربی: آلیو سیسه (سنگال) دستیار اول: رژیس بوگارت (فرانسه) مربی: نبی ترائوره (سنگال) مربی دروازه‌بان‌ها: تونی سیلوا (سنگال) مربی بدنساز: جبرئیل یاتار (سنگال)

محل اسکان و تمرین تیم ملی سنگال

تیم ملی سنگال نیز مانند سایر تیم‌های حاضر در جام جهانی، دارای هتل و کمپ تمرینی برای گذران این رقابت‌ها است. هتل ورزشی دحیل، محل اسکان این تیم و کمپ تمرینی آن‌ها Al duhail sc 2  است.

تماشاگران خاص تیم ملی سنگال

هوادارن تیم ملی سنگال برای تماشای بازی این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ از کشورهای مختلف علی‌الخصوص آفریقا به قطر می‌روند تا بازی تیم محبوب خود را تماشا کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...