آشنایی با تیم ملی عربستان در جام جهانی 2022

تیم ملی عربستان در گروهی که آرژانتین مدعی قهرمانی و دو تیم سرسخت دیگر در آن حضور دارند، کار آسانی نخواهد داشت.
کدخبر (84548) | 07 آبان 1401 | ساعت 16:09
0 201
آشنایی با تیم ملی عربستان در جام جهانی 2022
تیم ملی عربستان در گروهی که آرژانتین مدعی قهرمانی و دو تیم سرسخت دیگر در آن حضور دارند، کار آسانی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی فوتبال عربستان به عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند قاره آسیا، در گروه C مسابقات جام جهانی 2022 قطر، کار سختی برای صعود به مرحله حذفی خواهد داشت.

گروه تیم ملی عربستان در مسابقات جام جهانی قطر

تیم ملی فوتبال عربستان در کنار سه تیم ملی آرژانتین، لهستان و مکزیک، گروه C جام جهانی 2022 قطر را تشکیل می‌دهند. با وجود رشد بالای فوتبال عربستان طی سال‌های اخیر از نظر ابعاد تکنیکی و تاکتیکی اما صعود از این گروه برای شاگردان هروه رنار تقریبا دور از ذهن به نظر می‌رسد. گروه C مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تاریخچه فوتبال عربستان

ایده تشکیل تیم ملی عربستان برای اولین بار در سال ۱۹۵۱ مطرح شد، زمانی که تیمی منتخب، متشکل از بازیکنان الوحده و الاهلی، در یک بازی دوستانه برابر تیمی از مصر به میدان رفت. در آن زمان ایده یک تیم ملی فوتبال برای نمایندگی کشور عربستان در جریان بود. پس از کش و قوس‌های فراوان، تیم ملی فوتبال عربستان رسما در سال ۱۹۵۷ اولین دیدار خود را برگزار کرد که در چارچوب آن، در شهر بیروت کشور لبنان به مصاف تیم ملی این کشور رفت. این دیدار دوستانه نهایتا با تساوی ۱-۱ به اتمام رسید.

نحوه صعود تیم ملی فوتبال عربستان به جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی فوتبال عربستان در مرحله اول مقدماتی حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با تیم‌های ازبکستان، فلسطین، سنگاپور و یمن هم‌گروه بود که با ۶ پیروزی و ۲ تساوی در ۸ بازی، ۲۰ امتیاز کسب کرد و راهی مرحله بعد شد. در مرحله آخر مقدماتی جام جهانی قطر، عربستان در گروه دوم با تیم‌های ژاپن، استرالیا، عمان، چین و ویتنام هم‌گروه شد و توانست در عین شایستگی، با کسب ۲۳ امتیاز از ۱۰ بازی، به عنوان تیم اول گروه خود به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کند. تیم ملی عربستان جام جهانی 2022 سالم الدوسری و صالح الشهری با به ثمر رساندن ۹ گل، بهترین گلزنان عربستان در مراحل مقدماتی حضور در جام جهانی بودند.

بررسی حضور عربستان در جام جهانی های قبلی

پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، عربستان در پنج جام جهانی ۱۹۹۴، ۱۹۹۸، ۲۰۰۲، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۸ شرکت کرده بود. به جز جام جهانی ۱۹۹۴ که عربستانی‌ها در قامت یک شگفتی‌ساز ظاهر شده و حتی توانستند در گروهی مشتکل از هلند، بلژیک و مراکش، دو پیروزی کسب کرده و به دور دوم مسابقات نیز صعود کنند، در سایر حضورهای خود در جام جهانی هرگز توانستند موفقیت دوره اول حضور خود را تکرار کرده و غالبا در نقش زنگ تفریح تیم‌های دیگر ظاهر می‌شدند. تیم ملی عربستان عربستان تاکنون ۱۶ بازی در مسابقات جام جهانی برگزار کرده که حاصل آن ۳ برد، ۲ تساوی و ۱۱ شکست بوده است. تیم ملی فوتبال عربستان در این ۱۶ بازی، ۱۱ گل به ثمر رسانده و ۳۹ گل نیز دریافت کرده است.

لیگ‌های مهم کشور عربستان

لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان که به نام «Roshn Saudi League» نیز شناخته می‌شود، سطح اول فوتبال باشگاهی این کشور است و از نظر کیفیت، از مهم‌ترین لیگ‌های فوتبال قاره آسیا محسوب می‌شود. در دهه ۱۹۵۰ میلادی که فوتبال به تازگی راه خود را به عربستان باز کرده بود، بازی‌های باشگاهی به صورت منطقه‌ای و غیرمتمرکز در این کشور برگزار می‌شد. در سال ۱۹۷۶، اولین لیگ فوتبال سراسری کشور عربستان با حضور ۸ تیم برگزار شد که طی سال‌های اخیر، تعداد تیم‌های حاضر در سطح اول فوتبال این کشور به ۱۶ تیم افزایش یافته و از فصل آینده (۲۰۲۴-۲۰۲۳) به ۱۸ تیم خواهد رسید.

باشگاه های مهم لیگ عربستان

فوتبال باشگاهی عربستان از نظر در اختیار داشتن تیم‌های باکیفیت، یکی از غنی‌ترین‌ها در نوع خود در سطح قاره آسیاست. از مطرح‌ترین این تیم‌ها می‌توان از الاهلی، الاتفاق، الشباب و الاتحاد نام برد اما بالاتر از همه تیم‌های عربستانی، باید به الهلال و النصر اشاره کرد. الهلال و النصر الهلال و النصر که هر دو در شهر ریاض عربستان قرار داشته و دربی معروفی نیز برگزار می‌کنند، نگین فوتبال عربستان محسوب می‌شوند. این دو تیم علاوه بر در اختیار داشتن بازیکنان خارجی گران‌قیمت، از بهترین بازیکنان عربستانی در ترکیب خود بهره می‌برند و همواره بیشترین سهم از ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال عربستان را به خود اختصاص داده‌اند؛ به طوری که از ۳۰ بازیکنی که در اردوهای اخیر تیم ملی عربستان حضور داشته‌اند، ۲۱ بازیکن در تیم‌های الهلال و النصر توپ می‌زنند.

بازی های تیم ملی فوتبال عربستان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

در پی شروع بازی های جام جهانی، تیم ملی عربستان در اولین مسابقه خود در جام جهانی قطر در تاریخ ۲۲ نوامبر (۱ آذر) برابر آرژانتین قرار می‌گیرد. تیم ملی فوتبال عربستان در دومین دیدار خود، در تاریخ ۲۶ نوامبر (۵ آذر) برابر لهستان صف‌آرایی خواهد کرد. آخرین مسابقه عربستانی‌ها از چارچوب مسابقات گروه C بازی‌های جام جهانی 2022 نیز برابر مکزیک خواهد بود.

تیم های رقیب عربستان در جام جهانی

تیم های ملی آرژانتین، لهستان و مکزیک، رقبای تیم ملی فوتبال عربستان در گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند. گروه C مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تاریخ و ساعت بازی های عربستان در جام جهانی

دیدار تیم ملی عربستان و تیم ملی آرژانتین در جام جهانی، روز سه‌شنبه ۱ آذر از ساعت ۱۳:30 برگزار می‌شود. بازی عربستان و تیم ملی فوتبال لهستان روز شنبه 5 آذر و از ساعت ۱۶:30 آغاز خواهد شد. تقابل تیم ملی فوتبال عربستان و مکزیک، روز چهارشنبه 9 آذر از ساعت ۲۲:30 برگزار خواهد شد.

استادیوم و شهر بازی‌های تیم ملی فوتبال عربستان

بازی عربستان و آرژانتین در ورزشگاه لوسیل شهر لوسیل برگزار می‌شود. مصاف تیم ملی عربستان و لهستان در ورزشگاه شهر آموزش شهر الریان انجام می‌شود. بازی عربستان و مکزیک نیز در ورزشگاه لوسیل شهر لوسیل برگزار خواهد شد.

بازیکنان تیم ملی عربستان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

نکته جالب در خصوص ترکیب بازیکنان عربستان این است که از بین ۶۰ بازیکنی که طی یک سال اخیر به اردوهای این تیم دعوت شده اند، هیچ‌کدام آن‌ها لژیونر نبوده و همه در لیگ فوتبال عربستان مشغول به فعالیت بوده‌اند. تیم ملی عربستان از مطرح‌ترین بازیکنان تیم ملی عربستان می‌توان به فهد الموالد و نواف العابد (الشباب)، سالم الدوسری، یاسر الشهرانی، سلمان الفرج و ابراهیم عطیف (الهلال) و سلطان الغنام و عبدالله العمری (النصر) اشاره کرد

کادرفنی تیم ملی عربستان در جام جهانی ۲۰۲۲

هروه رنار پس از عملکرد موفق در تیم ملی مراکش و البته به نمایش گذاشتن عملکردی کاملا قابل احترام در جام جهانی ۲۰۱۸، از سال ۲۰۱۹ هدایت تیم ملی عربستان را عهده‌دار شد. برای جام جهانی آینده، تیم ملی عربستان از کادری که تنها یک عضو بومی دارد، بهره خواهد برد. سرمربی: هروه رنار (فرانسه) دستیاران: لوران بونادی، سوفیان خیاری (فرانسه) و محمد امین (عربستان) مربی درواز‌ه‌بان‌ها: فیلیپ سنسه (فرانسه) مدیر فنی: رومئو یوزاک (کرواسی)

محل اسکان و تمرین تیم ملی عربستان در جام جهانی قطر

تیم ملی فوتبال عربستان در جریان حضور خود در مسابقات جام جهانی قطر، در هتل «ساحل خط دریا» که بخشی از «استراحتگاه مرواب» محسوب می‌شود. اردو خواهد زد. همچنین کمپ تمرینی تیم ملی عربستان، در مجموعه ورزشی این هتل بزرگ و مجلل خواهد بود.

محل اسکان تیم ملی عربستان در جام جهانی 2022

تماشاگران خاص تیم ملی عربستان

موضوعی که تماشاگران عربستانی را نسبت به فوتبال‌دوستان سایر جهان خاص‌تر کرده است، استفاده بیسار گسترده آن‌ها از ابزار و آلات صوتی نظیر بلندگو، طبل و شیپور است. باید دید که مسئولین برگزاری دیدارهای جام جهانی ۲۰۲۲ به تماشاگران عربستانی اجازه استفاده از ابزارشان را خواهند داد یا نه.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...