آشنایی با تیم ملی مکزیک در جام جهانی 2022

تیم ملی مکزیک در گروه C مسابقات جام جهانی قطر، یکی از شانس‌های صعود به مرحله بعد محسوب می‌شود.
کدخبر (85115) | 08 آبان 1401 | ساعت 20:28
0 283
آشنایی با تیم ملی مکزیک در جام جهانی 2022
تیم ملی مکزیک در گروه C مسابقات جام جهانی قطر، یکی از شانس‌های صعود به مرحله بعد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی فوتبال مکزیک به عنوان یکی از قدرتمندترین تیم‌های منطقه آمریکای شمالی، از شانس‌های اصلی صعود در گروه C مسابقات جام جهانی 2022 قطر محسوب می‌شود

گروه تیم ملی مکزیک در مسابقات جام جهانی قطر

به دنبال آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ خوب است بدانید که تیم ملی فوتبال مکزیک همراه سه تیم ملی آرژانتین، لهستان و عربستان، گروه C جام جهانی 2022 قطر را تشکیل می‌دهند. مکزیک با یک قهرمانی و یک مقام سوم در جام کنفدراسیون‌ها و ۱۱ قهرمانی، ۳ نایب قهرمانی و ۵ مقام سوم در مسابقات قهرمانی کونکاکاف (جام ملت‌های آمریکای شمالی)، بعد از تیم ملی آرژانتین، پرافتخارترین عضو این گروه محسوب می‌شود. گروه C مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تاریخچه فوتبال مکزیک

سازماندهی فوتبال در مکزیک از اوایل قرن بیستم صورت گرفت. این ورزش در ابتدا توسط کارگران معدن انگلیسی و سپس تبعیدیان جنگ داخلی اسپانیا به این کشور آورده شد. اولین بازی تیم ملی فوتبال مکزیک، برابر تیم ملی فوتبال گواتمالا در اول ژانویه سال ۱۹۲۳ برگزار شد. مکزیکی‌ها که در خانه حریف به مصاف آن‌ها می‌رفتند، موفق شدند با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی برسند. کلودیو سوارز و آندریاس گواردادو با ۱۷۷ بازی، رکورددار تعداد بازی‌های ملی برای تیم ملی فوتبال مکزیک هستند. سوارز ۱۶ سال پیش از فوتبال ملی خداحافظی کرد اما گواردادوی ۳۶ ساله کماکان عضوی از تیم ملی این کشور بوده و شانس شکستن رکورد بیشترین تعداد بازی ملی را دارد. کلودیو سوارز و آندریاس گواردادو بهترین گلزن تاریخ تیم ملی مکزیک، خاویر هرناندز ملقب به چیچاریتو است. مهاجم ۳۴ ساله سابق منچستریونایتد، رئال مادرید، بایرلورکوزن و سویا تاکنون در ۱۰۹ بازی ملی، ۵۲ گل به ثمر رسانده و کماکان فرصت بهبود این رکورد را دارد.

نحوه صعود تیم ملی فوتبال مکزیک به جام جهانی ۲۰۲۲

مکزیک در مرحله مقدماتی حضور در جام جهانی قطر از منطقه کونکاکاف، با کانادا، ایالات متحده آمریکا، کاستاریکا، پاناما، جامائیکا، السالوادور و هندوراس به رقابت پرداخت که توانست با کسب ۲۸ امتیاز، صرفا به دلیل تفاضل کمتر نسبت به کانادا در رده دوم جدول قرار گرفته و به جام جهانی صعود کند.

بررسی حضور مکزیک در جام جهانی های قبلی

از زمان شکل‌گیری مسابقات جام جهانی، تیم ملی مکزیک تنها در ۵ دوره از مسابقات حضور نداشته است. مکزیک که از تیم‌های حاضر در اولین جام جهانی برگزار شده در سال ۱۹۳۰ بود، برای جام جهانی ۱۹۳۴ ایتالیا نتوانست به این مسابقات صعود کند و از حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی ۱۹۳۸ فرانسه نیز صرف‌نظر کرد. تیم ملی مکزیک به دو جام جهانی ۱۹۷۴ آلمان و ۱۹۸۲ اسپانیا صعود نکرد و برای جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا نیز به دلیل محرومیت و حکم انضباطی فیفا، اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکرد. مکزیکی‌ها که در مسابقات زیر ۲۰ سال کونکاکاف سال ۱۹۸۸ آگاهانه از چهار بازیکن بزرگسال استفاده کرده بودند، با حکم فیفا به مدت دو سال از حضور در تمام رقابت‌های بین‌المللی محروم شدند. این رسوایی که به «Cachirules» معروف شد، نقطه عطفی در تاریخ فوتبال آمریکای شمالی محسوب می‌شود. پیش از جام جهانی قطر، مکزیک در ۱۶ دوره از مسابقات جام جهانی حضور داشته و در دو مورد آن یعنی سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ میزبان این مسابقات بوده است. مکزیک در جام جهانی ۲۰۲۶ نیز در کنار آمریکا و کانادا، میزبان این مسابقات خواهد بود تا به اولین کشوری تبدیل شود که در سه دوره از مسابقات جام جهانی میزبانی می‌کند. تیم ملی فوتبال مکزیک بهترین عملکرد تیم ملی فوتبال مکزیک در جام‌های جهانی، مربوط به همان دو سال ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ است که به میزبانی از این مسابقات پرداخت. مکزیک در این دو جام جهانی موفق به صعود به مرحله یک چهارم نهایی شد. مکزیکی‌ها در سال ۱۹۷۰ برابر ایتالیا با نتیجه ۴-۱ و در سال ۱۹۸۶ برابر آلمان غربی در ضربات پنالتی شکست خوردند. رافائل مارکز با حضور در پنج جام جهانی و ۱۹ مسابقه، از این نظر در تیم ملی فوتبال مکزیک رکورددار محسوب می‌شود.

لیگ‌های مهم کشور مکزیک

لیگ ملی حرفه‌ای مکزیک موسوم به «Liga MX» سطح اول فوتبال باشگاهی این کشور محسوب می‌شود. پیش از شکل‌گیری لیگ سراسری فوتبال، لیگ‌های منطقه‌ای و آماتور بسیاری در سراسر مکزیک وجود داشت. بسیاری از مالکان باشگاه‌های فوتبال اتفاقا مایل بودند که فوتبال باشگاهی به صورت آماتور در این باشگاه ادامه پیدا کند اما نهایتا در سال ۱۹۴۳، علاقه روز افزون و رویای تشکیل یک لیگ سراسری بالاخره به واقعیت پیوست و فوتبال باشگاهی مکزیک وارد فاز حرفه‌ای شد. لیگ Liga MX مکزیک پس از لیگ MLS ایالات متحده آمریکا، مهم‌ترین لیگ فوتبال باشگاهی منطقه آمریکای شمالی محسوب می‌شود.

باشگاه های مهم لیگ مکزیک

فوتبال باشگاهی مکزیک از باشگاه‌های مطرح بسیاری تشکیل شده است که به عنوان مثال، می‌توان به کلاب آمریکا، گوادالاخارا، کروز آزول، لئون، مونترری، تیگرس و... اشاره کرد. فوتبال باشگاهی در مکزیک

بازی های تیم ملی فوتبال مکزیک در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم ملی مکزیک در اولین دیدار خود در جام جهانی قطر در تاریخ ۲۲ نوامبر (۱ آذر) برابر لهستان قرار می‌گیرد. تیم ملی فوتبال مکزیک در دومین مسابقه خود، در تاریخ ۲۶ نوامبر (۵ آذر) برابر آرژانتین صف‌آرایی خواهد کرد. آخرین مسابقه مکزیکی‌ها از چارچوب مسابقات گروه C بازی‌های جام جهانی 2022 نیز در تاریخ 30 نوامبر (9 آذر) برابر عربستان خواهد بود.

تیم های رقیب مکزیک در جام جهانی

تیم های ملی آرژانتین، لهستان و عربستان، رقبای تیم ملی فوتبال مکزیک در گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند. گروه C مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تاریخ و ساعت بازی های مکزیک در جام جهانی

دیدار تیم ملی مکزیک و تیم ملی لهستان در جام جهانی، روز سه‌شنبه ۱ آذر از ساعت 19:۳۰ برگزار می‌شود. بازی مکزیک و آرژانتین روز شنبه ۵ آذر و از ساعت 22:۳۰ آغاز خواهد شد. تقابل تیم ملی فوتبال مکزیک و تیم ملی عربستان، روز چهارشنبه ۹ آذر از ساعت ۲۲:۳۰ برگزار خواهد شد.

استادیوم و شهر بازی‌های تیم ملی فوتبال مکزیک

بازی مکزیک و لهستان در ورزشگاه ۹۷۴ شهر دوحه برگزار می‌شود. مصاف تیم ملی مکزیک و تیم ملی آرژانتین در ورزشگاه لوسیل شهر لوسیل انجام می‌شود. بازی مکزیک و عربستان نیز در ورزشگاه لوسیل شهر لوسیل برگزار خواهد شد.

بازیکنان تیم ملی مکزیک در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

می‌توان از تیم ملی فوتبال مکزیک، در کنار لهستان به عنوان دومین تیم پرمهره گروه C مسابقات جام جهانی 2022 یاد کرد. با در اختیار داشتن ستارگانی مثل خاویر هرناندز، آندریاس گواردادو، هکتور مورنو، هکتور هررا، هیروینگ لوزانو، خسوس کرونا، گیرمو اوچوا و... مکزیک از نظر نیروی انسانی در سطح خوب و مناسبی قرار دارد. خاویر هرناندز و گیرمو اوچوا

کادرفنی تیم ملی مکزیک در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی مکزیک برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ از یک کادر کاملا آرژانتینی بهره می‌برد. خراردو مارتینز سرمربی مطرح آرژانتینی که سابقه هدایت بارسلونا و تیم‌های ملی آرژانتین و پاراگوئه را دارد، عهده‌دار مسئولیت فنی مکزیکی‌ها برای جام جهانی پیش رو خواهد بود. سرمربی: خراردو مارتینو (آرژانتین) دستیاران: خورخه تیلر، نوربرتو اسکوپونی و سرخیو جیوانیولی (آرژانتین) مربی درواز‌ه‌بان‌ها: گوستاوو پینیرو (آرژانتین) مربی بدنساز: خوان مانوئل آلفانو و رودولفو پالادینی (آرژانتین)

محل اسکان و تمرین تیم ملی مکزیک در جام جهانی قطر

تیم ملی فوتبال مکزیک در جریان حضور خود در مسابقات جام جهانی قطر، در هتل سیمایسما که بخشی از «استراحتگاه مرواب» محسوب می‌شود، اردو خواهد زد. کمپ تمرینی مکزیکی‌ها نیز مجموعه تمرینی باشگاه الخور قطر خواهد بود

[gallery bgs_gallery_type="slider" ids="85146,85151"]

تماشاگران خاص تیم ملی مکزیک

پیش از ظهور پدیده به نام «تشویق ایسلندی» در یورو ۲۰۱۶، این «موج مکزیکی» بود که فرهنگی هواداری و تمام ورزشگاه‌های جهان را در نوردیده بود. مکزیکی‌ها به تشویق پر شور و حرارت و بدون وقفه تیم‌ خود از ابتدا تا پایان مسابقه شهرت دارند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...