آشنایی با تیم ملی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم ملی اروگوئه در گروه H رقابت‌های جام جهانی 2022 با سه تیم غنا، پرتغال و کره جنوبی به رقابت می‌پردازد.
کدخبر (85126) | 08 آبان 1401 | ساعت 21:07
0 127
آشنایی با تیم ملی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
تیم ملی اروگوئه در گروه H رقابت‌های جام جهانی 2022 با سه تیم غنا، پرتغال و کره جنوبی به رقابت می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی اروگوئه یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی 2022 قطر خواهد بود.

گروه تیم ملی اروگوئه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲

به دنبال شروع جام جهانی قطر، تیم ملی اروگوئه در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه H قرار دارد. اروگوئه در این رقابت‌ها با ۳ تیم ملی غنا، پرتغال و کره جنوبی همگروه است و در پایان بازی‌های گروهی، دو تیم به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا خواهند کرد.

تاریخچه تیم ملی اروگوئه

اولین بازی رسمی تیم ملی اروگوئه در سال 1902 مقابل تیم ملی آرژانتین برگزار شد که این بازی ۶ بر صفر به نفع آرژانتین پایان یافت. همچنین این تیم موفق شد در سال 1923 به عضویت فیفا درآید. اولین مسابقات جام جهانی در سال 1930 به میزبانی اروگوئه برگزار شد و تیم ملی این کشور قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد.

نحوه صعود تیم فوتبال اروگوئه به جام جهانی

در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در آمریکای جنوبی که با حضور 10 تیم به طور رفت و برگشت برگزار شد، اروگوئه با قرار گرفتن در رده سوم پس از برزیل و آرژانتین مجوز صعود به جام جهانی 2022 را کسب کرد. اروگوئه در این بازی‌ها 8 برد، 4 تساوی و 6 شکست کسب کرد و هفدهمین تیمی بود که پس از قطر میزبان مجوز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد. صعود اروگوئه در هفته ماقبل پایانی مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در آمریکای جنوبی با پیروزی مقابل پرو حاصل شد.

بررسی حضور اروگوئه در جام جهانی‌های قبل

حضور در جام جهانی قطر چهاردهمین حضور اروگوئه در ادوار جام جهانی است. این تیم در نخستین دوره مسابقات جام جهانی در سال 1930 با 4 پیروزی متوالی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد با این حال در دو دوره بعدی جام جهانی شرکت نکرد. اروگوئه در دومین حضور خود در جام جهانی در سال 1950 بار دیگر قهرمان جهان شد و این بار با غلبه بر برزیل در ورزشگاه ماراکانا این عنوان را کسب کرد. این بازی با حضور 173850 تماشاگر برگزار شد و پرتماشاگرترین بازی تاریخ جام جهانی محسوب می‌شود. اروگوئه همچنین سه بار در سال‌های 1954، 1970 و 2010 عنوان چهارمی جهان را کسب کرده است. این تیم به سبب قهرمانی در دو المپیک 1924 و 1928 که با نظارت فیفا و با حضور تیم‌هایی از سراسر جهان برگزار شده، روی لوگوی خود 4 ستاره به نشان 4 قهرمانی جهان دارد.

لیگ‌های مهم کشور اروگوئه

لیگ دسته اول فوتبال اروگوئه بالاترین سطح مسابقات فوتبال در کشور اروگوئه است. این لیگ که در سال ۱۹۰۰ میلادی تأسیس شده، باشگاه فوتبال پنیارول با 51 قهرمانی پرافتخارترین تیم در این مسابقات محسوب می‌شود.

باشگاه‌های مهم لیگ اروگوئه

از جمله مهم‌ترین باشگاه‌های تیم ملی اروگوئه می‌توان به پنیارول، دانوبیو، سرو، لیورپول، ناسیونال و دفنسور اشاره کرد.

بازی‌های تیم ملی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲

در شرایط فعلی تنها برنامه مرحله گروهی و دیدارهای این مرحله از جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم ملی پرتغال، غنا و کره جنوبی مشخص شده است.

تیم‌های رقیب تیم ملی اروگوئه

تیم ملی کره جنوبی، پرتغال و غنا در گروه H تیم‌های رقیب تیم ملی اروگوئه هستند.

تاریخ و ساعت بازی‌های تیم ملی اروگوئه در جام جهانی قطر

گروه H جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ مسابقات آن از ۲۴ نوامبر تا ۲ دسامبر ۲۰۲۲ یعنی ۳ تا ۱۱ آذر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد که تاریخ و ساعت بازی‌های تیم ملی اروگوئه در جام جهانی قطر به شرح زیر است. ۳ آذر ؛ اروگوئه کره جنوبی : ساعت ۱۶:۳۰ ۷ آذر ؛ اروگوئه پرتغال: ساعت ۲۲:۳۰ ۱۱ آذر ؛ اروگوئه غنا : ساعت ۱۸:۳۰

استادیوم و شهر بازی‌های تیم ملی اروگوئه

استادیوم و شهر بازی‌های تیم ملی اروگوئه در هر بازی متفاوت است. بازی اروگوئه در مقابل غنا در استادیوم الجنوب برگزار می‌شود. رقابت این تیم مقابل تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲ در استادیوم لوسیل است و اروگوئه در مقابل کره جنوبی در استادیوم شهرک آموزش برگزار می‌شود.

بازیکنان تیم ملی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲

از جمله ستاره‌های تیم اروگوئه می‌توان به فرناندو موسلرا (گالاتاسرای)، لوئیس سوارز (ناسیونال)، داروین نونیز (لیورپول)، نیکولاس ده لا کروز (ریور پلاته)، فده والورده (رئال مادرید) اشاره کرد. آشنایی با تیم ملی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

کادر فنی تیم ملی اروگوئه در جام جهانی قطر

سرمربی: دیگو آلونسو (اروگوئه) مربی: داریو رودریگز (اروگوئه)، دیگو رایموندی (آرژانتین) مربی دروازه‌بان‌ها: کارلوس نیکولا (اروگوئه) مربی بدنساز: گیلرمو سوتو (اروگوئه)

محل اسکان و تمرین تیم ملی اروگوئه

اروگوئه نیز مانند سایر تیم‌های حاضر در جام جهانی، محلی مشخص برای تمرین و سکونت دارند. محل اسکان تیم ملی اروگوئه در هتل pullman doha west bay است و کمپ تمرینی آن‌ها al ersal training site 1 است.

تماشاگران خاص تیم ملی اروگوئه

تیم ملی اروگوئه نیز مانند سایر تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی طرفداران خاص خودشان را دارند و آن‌ها برای دیدن رقابت تیم محبوبشان، از همه کشورها به قطر می‌روند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...