آشنایی با تیم ملی کانادا در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی کانادا در گروه F رقابت های جام جهانی 2022 با سه تیم کرواسی، مراکش و بلژیک به رقابت می پردازد.
کدخبر (84874) | 08 آبان 1401 | ساعت 22:53
1 151
آشنایی با تیم ملی کانادا در جام جهانی ۲۰۲۲
تیم ملی کانادا در گروه F رقابت های جام جهانی 2022 با سه تیم کرواسی، مراکش و بلژیک به رقابت می پردازد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی کانادا رتبه 41 رنکینگ فیفا است که پس از 36 سال به جام جهانی 2022 قطر رسید؛ آن ها برای اولین بار و آخرین بار در سال 1986 میلادی در جام های جهانی حاضر بودند. کانادایی ها با توجه به حضور تیم ملی کرواسی و تیم ملی بلژیک در جام جهانی، مسیر سختی را برای صعود از گروه F مسابقات دارند. «سرخ ها» و «برگ های افرا» از لقب های تیم ملی کانادا به شمار می رود.

گروه تیم ملی کانادا رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲

تیم کانادا در گروه F رقابت های جام جهانی قطر همگروه تیم های ملی کرواسی، مراکش و بلژیک است. تیم فوتبال مردان کانادا تاکنون 2 بار به جام جهانی صعود کرده است و این بار هم با اقتدار و صدرنشینی در مسابقات مقدماتی جام جهانی آمریکای شمالی و مرکزی به قطر رسیدند.

گروه F جام جهانی 2022

تاریخچه تیم ملی کانادا

اولین بازی رسمی تیم کانادا در سال 1924 و برابر تیم ملی استرالیا انجام شده است. با وجود سابقه طولانی تیم کانادا در فوتبال، این تیم افتخارات قابل توجه و زیادی را کسب نکرده است. از جمله افتخارات کانادایی ها می توان به دو قهرمانی جام کونکاف در سال های 1985 و 2000 اشاره کرد. تیم ملی ایران و کانادا تاکنون 3 بازی دوستانه با هم انجام داده اند که ایران در سال های 1997 و 1999 موفق شد با یک گل از سد این تیم عبور کند. کانادایی ها هم در سال 2001 موفق شدند با یک گل ایران را شکست دهند. آن ها در حال حاضر، 41مین تیم قدرتمند دنیا هستند و رتبه 33، بهترین رنکینگ کانادایی ها در رتبه بندی فیفا بوده است. تیم ملی کانادا

نحوه صعود تیم ملی کانادا به جام جهانی

مسابقات مقدماتی جام جهانی آمریکای شمالی و مرکزی در 3 مرحله برگزار شد که در نهایت تیم کانادا موفق شد در بین 8 تیم پایانی، رتبه اول را به خود اختصاص دهد و بالاتر از مکزیک، آمریکا و کاستاریکا، به قطر برسد. آن ها از 14 بازی در دور سوم مقدماتی، 8 برد، 4 تساوی و 2 باخت را کسب کردند. تیم کانادا در آخرین بازی خود در مسابقات مقدماتی توانست با پیروزی 4 گله مقابل جامائیکا، جواز حضور در قطر را کسب کند.

تیم ملی کانادابررسی حضور کانادا در جام جهانی های قبلی

اولین و آخرین حضور تیم کانادا در جام های جهانی مربوط به سال 1986 مکزیک بوده است. یعنی درست 36 سال قبل، که نتیجه ای بهتر از 3 باخت در مرحله گروهی نصیبشان نشد. آن ها تاکنون هیچ گلی در این جام به ثمر نرسانده اند و 5 گل خورده نیز برای آن ها به ثبت رسیده است. کانادایی ها در سال 2026، به واسطه میزبانی مشترکشان با آمریکا و مکزیک، در جام جهانی حضور خواهند داشت. تیم ملی کانادا

لیگ های مهم کشور کانادا

لیگ برتر کانادا ملقب به «کن پی ال» یا «سی پی ال» بالاترین سطح رقابت های فوتبال در کانادا است. لیگ کانادا از 8 تیم از 5 استان تشکیل شده است که پس از انجام 28 بازی در هر فصل به پلی آف می رسند و در نهایت با برگزاری فینال، قهرمان لیگ مشخص می شود. لیگ کانادا از سال 2017 تاسیس شد و در سال 2019 اولین دوره این مسابقات برگزار گردید.

باشگاه های مهم لیگ کانادا

به دلیل تازه تاسیس بودن لیگ کانادا، تیم های کمی سابقه قهرمانی در این لیگ را دارند؛ به طوری که تیم فورج با 2 قهرمانی و یک نائب قهرمانی و تیم پاسیفیک با تنها یک قهرمانی، تنها عنوان داران لیگ کانادا هستند. تیم ملی کانادا

بازی های تیم ملی کانادا در جام جهانی ۲۰۲۲

در شرایط فعلی تنها برنامه مرحله گروهی و دیدارهای این مرحله از جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شده و در حال حاضر فقط بازی های کانادا با تیم ملی بلژیک، مراکش و کرواسی تعیین شده است.

تیم های رقیب تیم ملی کانادا

تیم های ملی مراکش، کرواسی و بلژیک رقبای کانادا در گروه F جام جهانی ۲۰۲۲ هستند. گروه F جام جهانی

تاریخ و ساعت بازی های تیم ملی کانادا در جام جهانی

به دنبال آغاز جام جهانی ۲۰۲۲، دیدار تیم های ملی بلژیک و کانادا در 2 آذر 1401 از ساعت 22:30 برگزار می شود. مصاف کانادا و  تیم ملی کرواسی در جام جهانی 2022، ساعت 19:30 روز 6 آذر 1401 آغاز می شود. بازی دو تیم کانادا و مراکش نیز از ساعت 18:30 روز 10 آذر 1401 برگزار می شود.

گروه F جام جهانی

استادیوم و شهر بازی های تیم ملی کانادا

دیدار تیم ملی بلژیک و کانادا در ورزشگاه الریان قطر برگزار می شود. بازی کرواسی و کانادا در ورزشگاه بین المللی خلیفه برگزار خواهد شد. مصاف تیم کانادا و مراکش در جام جهانی نیز در ورزشگاه الثمامه خواهد بود. ورزشگاه الریان قطر

بازیکنان تیم ملی کانادا در جام جهانی ۲۰۲۲

آلفونسو دیویس از بایرن مونیخ، تنها ستاره ی کانادایی ها در سال های اخیر است.

تیم ملی کانادا

کادرفنی تیم ملی کانادا در جام جهانی ۲۰۲۲

سرمربی: جان هردمن (انگلیس) مربی ها : مائورو بیلو (کانادا)، اریک تنلادو (اسپانیا)، جیسون دی ووس (کانادا)، جیسون پری (کانادا) مربی درواز‌ه بان ها: فرانسیس وارویک (کانادا)

جان هردمن

محل اسکان و تمرین تیم ملی کانادا

سرخ ها قرار است در هتل لوسیل مستقر شوند. این هتل در خیابان البشایریه دوحه قطر قرار دارد و دارای سالن بدنسازی و استخر برای ورزشکاران است. کانادا قرار است در محل تمرین تیم ام صلال قطر، مراحل آماده سازی خود را پشت سر بگذارد.

هتل لوسیل

تماشاگران خاص تیم ملی کانادا

ورزش برای کانادایی ها نه فقط برای سرگرمی بلکه به عنوان راهی برای تقویت وحدت ملی است. حدود یک سوم مردم کانادا، ورزش و یا تماشای آن را به عنوان تفریح برای خود در نظر می گیرند؛ به طوری که سالانه میلیون ها نفر در کانادا در بازی ‌های تفریحی هاکی روی یخ شرکت می کنند. فوتبال علی رغم اینکه سومین ورزش پرطرفدار کانادا بعد از هاکی روی یخ و لاکروس محسوب می شود اما به دلیل علاقمندی بالای مردم کانادا به ورزش، از محبوبیت بالایی برخوردار است. اولین بازی فوتبال در کانادا در اکتبر سال ۱۸۷۶ بین دو باشگاه محلی انجام شد و این نشان از قدمت بالای ورزش فوتبال در این کشور دارد. هواداران کانادا

برای دریافت اطلاعات و گزارش روزانه جام جهانی 2022، با وبسایت سرخ نیوز همراه باشید.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
چرا در باره خودی تیم کانادا صحبت نکردین این که اسم تیم چیست و امثال این ها 🙄🙄
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...