آشنایی با تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2022

تیم ملی اسپانیا در گروه E مسابقات جام جهانی 2022 قطر، در کنار آلمان، اصلی‌ترین شانس صعود به مرحله بعد محسوب می‌شود.
کدخبر (85590) | 09 آبان 1401 | ساعت 21:21
0 202
آشنایی با تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2022
تیم ملی اسپانیا در گروه E مسابقات جام جهانی 2022 قطر، در کنار آلمان، اصلی‌ترین شانس صعود به مرحله بعد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی اسپانیا از جام جهانی ۲۰۱۸ به بعد تحت هدایت لوییز انریکه قرار گرفت و این مربی اسپانیایی سعی داشته تا با ایجاد تحولات گسترده و تکیه بیشتر بر بازیکنان تازه‌وارد و جوان،‌ تغییر نسلی را در این تیم ایجاد کند.

گروه اسپانیا در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی اسپانیا در گروه E مسابقات جام جهانی 2022 با سه کشور آلمان، کاستاریکا و ژاپن به رقابت خواهد پرداخت. اسپانیا با در اختیار داشتن ستارگانی در سطح بین‌المللی، از قدرتمندترین تیم‌های گروه E جام جهانی محسوب شده و در کنار آلمان،‌ از شانس‌های صعود به مرحله بعد هستند. با حضور همزمان اسپانیا و آلمان در گروه E جام جهانی 2022، این گروه تحت عنوان «گروه مرگ جام جهانی قطر» معروف شده است.

گروه E جام جهانی 2022

تاریخچه فوتبال اسپانیا

به دنبال شروع جام جهانی ۲۰۲۲، خوب است نگاهی داشته باشیم به تاریخچه فوتبال اسپانیا. با وجود این که فدراسیون فوتبال اسپانیا در سال ۱۹۰۹ تشکیل شد اما این کشور از زمان تشکیل فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در سال ۱۹۰۴، از اعضای آن بود. اولین بازی تیم ملی اسپانیا، در سال ۱۹۱۳ برابر تیم ملی فرانسه بود. این بازی غیررسمی که در خاک کشور اسپانیا برگزار می‌شد،‌ با نتیجه ۱-۱ مساوی به اتمام رسید. اولین بازی رسمی تیم ملی اسپانیا اما ۷ سال بعد برگزار شد. در سال ۱۹۲۰، تیم ملی اسپانیا در بروکسل بلژیک به مصاف تیم ملی دانمارک رفت و این تیم را با نتیجه ۱-۰ شکست داد. سرخیو راموس کاپیتان سابق فوتبال اسپانیا با انجام ۱۸۰ بازی ملی، در این زمینه رکورددار این کشور محسوب می‌شود. راموس کماکان فرصت بهبود دادن این رکورد را دارد اما بیش از یک سال است که از اردوهای تیم ملی اسپانیا دور مانده است. سرخیو راموس تیم ملی اسپانیا بهترین گلزن ملی تاریخ فوتبال اسپانیا نیز داوید ویا است؛ مهاجم سابق بارسلونا و والنسیا در ۹۸ بازی ملی موفق به زدن ۵۹ گل شد. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌های داوید ویا بین بازیکنان فعال، آلوارو موراتا و سرخیو راموس هستند که به ترتیب ۲۷ و ۲۳ گل ملی در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

نحوه صعود تیم ملی اسپانیا به جام جهانی قطر

تیم ملی فوتبال اسپانیا در مرحله مقدماتی حضور در جام جهانی 2022، در گروه دوم (B) با تیم‌های سوئد، یونان، گرجستان و کوزوو هم‌گروه بود و توانست با کسب ۱۹ امتیاز از ۸ بازی، بالاتر از سوئد ۱۵ امتیازی به جام جهانی قطر صعود کند. فران تورس با به ثمر رساندن ۴ گل در مرحله مقدماتی حضور در جام جهانی، بهترین گلزن تیم ملی فوتبال اسپانیا در این مسابقات بود.

بررسی حضور اسپانیا در جام جهانی های قبلی

بدون درنظر گرفتن جام جهانی پیش رو، تیم ملی فوتبال اسپانیا تاکنون در ۱۵ جام جهانی حضور داشته و در سال ۱۹۸۲، میزبان آن نیز بوده است. پنج حذف در مرحله گروهی، یک حضور در دور دوم (با توجه به فرمت متفاوت برگزاری‌)، سه حضور در مرحله یک هشتم نهایی، چهار بار حضور در مرحله یک چهارم نهایی، یک رتبه چهارم و یک قهرمانی در سال ۲۰۱۰، حاصل کار لاروخا در این رقابت‌ها بوده است. تیم ملی فوتبال اسپانیا در ۱۵ دوره حضور خود در جام‌های جهانی ۶۳ دیدار برگزار کرده که موفق به ثبت آمار ۳۰ پیروزی، ۱۵ مساوی، ۱۸ شکست، ۹۹ گل زده و ۷۲ گل خورده شده است. تیم ملی اسپانیا ایکر کاسیاس و سرخیو راموس با حضور در ۱۷ دیدار جام جهانی، از این نظر صاحب رکورد در میان بازیکنان اسپانیایی هستند. سرخیو راموس اگر برای جام جهانی ۲۰۲۲ به فوتبال اسپانیا و تیم ملی دعوت شود، رکورددار تاریخ فوتبال اسپانیا از نظر حضور در جام‌های جهانی با پنج دوره می‌شود و در صورت حضور در تنها یک بازی، به تنهایی رکورددار تعداد حضور در بازی‌های جام جهانی هم خواهد شد. بهترین گلزن تیم فوتبال اسپانیا در تاریخ جام‌های جهانی، داوید ویا با ۹ گل است و نزدیک‌ترین دنبال‌کننده او بین فوتبالیست‌های اسپانیایی فعال، دیگو کاستاست که سه گل به ثمر رسانده و احتمال حضور او در جام جهانی قطر چیزی نزدیک به صفر خواهد بود.

لیگ‌های مهم کشور اسپانیا

سطح اول فوتبال باشگاهی اسپانیا که با نام لالیگا شناخته می‌شود، از مهم‌ترین لیگ‌های فوتبال دنیاست که دنبال‌کننده‌های فراوانی در سراسر جهان دارد. لالیگا از سال ۱۹۲۸ پایه‌گذاری شد و یکی از قدیمی‌ترین لیگ‌های فوتبال باشگاهی در دنیا محسوب می‌شود.

باشگاه های مهم لیگ اسپانیا

با وجود قدرت گرفتن تیم‌هایی نظیر سویا و اتلتیکومادرید در سال‌های اخیر اما همچنان این بارسلونا و رئال مادرید هستند که قدرتمند‌ترین باشگاه‌های فوتبال اسپانیا محسوب می‌شوند. این دو غول فوتبال باشگاهی جهان که دیدار رودرروی آن‌ها موسوم به «ال‌کلاسیکو» یکی از رویدادهای مهم فوتبال و حتی ورزش جهان محسوب می‌شود، سال‌هاست از قطب‌های فوتبال باشگاهی اروپا و جهان هستند و افتخارات بی‌شماری را کسب کرده‌اند. الکلاسیکو

بازی های تیم ملی فوتبال اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم ملی فوتبال اسپانیا در نخستین مسابقه خود در جام جهانی قطر به مصاف کاستاریکا خواهد رفت. دیدار دوم تیم ملی فوتبال اسپانیا که یکی از حساس‌ترین دیدارهای کل جام جهانی محسوب می‌شود، برابر تیم ملی آلمان خواهد بود. آخرین مسابقه اسپانیا در گروه E مسابقات جام جهانی 2022 نیز برابر تیم ملی ژاپن خواهد بود.

تیم های رقیب اسپانیا در جام جهانی

تیم های ملی آلمان، کاستاریکا و ژاپن، رقبای تیم ملی اسپانیا در گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند. گروه E مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲

تاریخ و ساعت بازی های تیم ملی اسپانیا در جام جهانی

دیدار تیم ملی فوتبال اسپانیا و کاستاریکا در جام جهانی، روز چهارشنبه ۲ آذر از ساعت ۱۹:30 برگزار می‌شود. بازی حساس اسپانیا و آلمان روز یک‌شنبه ۶ آذر و از ساعت ۲۲:30 آغاز خواهد شد. جدال تیم ملی فوتبال اسپانیا و ژاپن، روز پنج‌شنبه ۱۰ آذر از ساعت ۲۲:30 برگزار خواهد شد.

استادیوم و شهر بازی های اسپانیا

دیدار اسپانیا و کاستاریکا در ورزشگاه بین‌المللی الثمامه در شهر دوحه برگزار می شود. بازی تیم ملی فوتبال اسپانیا و آلمان در ورزشگاه البیت شهر الخور انجام می‌شود. مصاف اسپانیا و تیم ملی ژاپن نیز در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه در شهر الریان برگزار خواهد شد.

بازیکنان تیم ملی فوتبال اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۲

اسپانیا از نظر مهره، یکی از برترین تیم‌های کل جام محسوب می‌شود. بازیکنان تیم ملی اسپانیا، ترکیبی از باتجربه‌ها و جوانان، دست لوییز انریکه برای انتخاب ترکیب دلخواهش را باز گذاشته. اسامی بازیکنان تیم ملی اسپانیا ۲۰۲۲ و مخصوصاً مطرح‌ترین بازیکنان این تیم به این شرح است: سرخیو راموس، پابلو سارابیا و کارلوس سولر (پاری سن ژرمن)، کوکه، مارکوس یورنته و آلوارو موراتا (اتلتیکومادرید)، آیمریک لاپورته و رودری (منچسترسیتی)، دنی کارواخال و مارکو آسنسیو (رئال مادرید)، پائو تورس و یرمی پینو (ویارئال)، اونای سیمون (اتلتیک بیلبائو)، گاوی، پدری، سرخیو بوسکتس، آنسو فاتی و اریک گارسیا (بارسلونا) و.... پدری و گاوی تیم ملی اسپانیا

کادرفنی تیم ملی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی اسپانیا برای جام جهانی قطر از یک کادر گسترده و کاملا بومی بهره خواهد برد. لوییز انریکه که سابقه کسب سه‌گانه با بارسلونا را در کارنامه خود ثبت کرده، هدایت لاروخا را برعهده خواهد داشت سرمربی: لوییز انریکه (اسپانیا) دستیاران: رافائل پول (اسپانیا) مربی درواز‌ه‌بان‌ها: خوانخو گونزالز (اسپانیا) مربی بدنساز: رافائل پول (اسپانیا) مدیر تیم: خوزه فرانسیسکو مولینا (اسپانیا)

محل اسکان و تمرین تیم ملی اسپانیا در جام جهانی قطر

محل اقامت و کمپ تمرینی تیم ملی فوتبال اسپانیا برای جام جهانی 2022 در دانشگاه قطر خواهد بود. نکته جالب اینجاست که تیم ملی آرژانتین هم از همین مکان برای برگزاری اردوی خود استفاده کرده است

اسکان تیم ملی اسپانیا  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...