آشنایی با تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم ملی کره جنوبی در گروه H رقابت‌های جام جهانی 2022 با سه تیم غنا، پرتغال و اروگوئه به رقابت می‌پردازد.
کدخبر (85684) | 09 آبان 1401 | ساعت 22:00
0 454
آشنایی با تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
تیم ملی کره جنوبی در گروه H رقابت‌های جام جهانی 2022 با سه تیم غنا، پرتغال و اروگوئه به رقابت می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی کره جنوبی یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی 2022 قطر خواهد بود.

گروه تیم ملی کره جنوبی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی کره جنوبی در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه H قرار دارد. کره جنوبی در این رقابت‌ها با ۳ تیم ملی غنا، پرتغال و اروگوئه همگروه است. در پایان بازی‌های این تیم‌ها در این گروه، ۲ تیم برتر آن‌ها موفق می‌شوند به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کنند.

تاریخچه تیم ملی کره جنوبی

در سال 1905 کره جنوبی به استعمار ژاپن درآمد و در فوتبال آن تغییراتی به وجود آمد. از آن زمان تیم‌های کره‌ای با تیم‌های کشور ژاپن بازی‌ می‌کردند. تیم کره‌‌ جنوبی موفق شد افتخارات زیادی بدست آورد که مهم‌ترین آن، جام امپراتور در سال 1935 بود. به علت بازی خوب کره‌‌ای‌ها، آن‌ها وارد تیم ملی ژاپن شدند و به المپیک‌های تابستانی 1936 رفتند. در سال 1948، پس از پایان جنگ جهانی دوم و استقلال کره، اتحادیه فوتبال KFA در کره تأسیس شد و به فیفا پیوست. در همین سال تیم کره توانست اولین تجربه بین‌المللی خود را با بازی در المپیک تابستانی 1948 لندن با پیروزی 5-3 مقابل مکزیک به‎‌دست آورد.

نحوه صعود تیم فوتبال کره جنوبی به جام جهانی

کره جنوبی از مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به جدول بازی‌ها اضافه شد و در گروه H این مرحله از مسابقات با لبنان، ترکمنستان، سری‌لانکا و کره شمالی هم گروه شد. در گروهی که کره شمالی در اواسط مسابقات از آن انصراف داد، کره جنوبی با 5 برد و یک تساوی به عنوان تیم نخست راهی مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا شد. در این مرحله، کره جنوبی با ایران، امارات، عراق، سوریه و لبنان در یک گروه قرار گرفت و در نهایت با کسب 23 امتیاز از 10 بازی به عنوان تیم دوم گروه راهی مسابقات جام جهانی 2022 قطر شد.

بررسی حضور کره جنوبی در جام جهانی‌های قبل

به دنبال آغاز جام جهانی ۲۰۲۲، خوب است نگاهی داشته باشیم به حضور کره جنوبی در جام جهانی‌های قبل. تیم ملی کره جنوبی از سال ۱۹۵۴ تا به حال، ۱۱ بار سابقه صعود به جام جهانی را داشته و این تیم از جام جهانی 1986 در تمامی ادوار جام جهانی حاضر بوده است. بعد از چهار دوره حذف در مرحله گروهی بین سال‌های 1986 تا 1998، کره جنوبی در جام جهانی 2002 که به میزبانی مشترک این کشور و ژاپن برگزار می‌شد موفق شد عنوان چهارمی را کسب کند. کره جنوبی در جام جهانی 2002 با پیروزی مقابل لهستان و پرتغال و کسب تساوی مقابل آمریکا به عنوان تیم نخست راهی یک هشتم نهایی شد و در یک بازی پر حرف و حدیث در این مرحله ایتالیا را با گل طلایی مغلوب کرد. در یک چهارم نهایی و در یک بازی جنجالی دیگر، کره جنوبی پس از تساوی مقابل اسپانیا در وقت اضافه و قانونی، در ضربات پنالتی این تیم را شکست داد و تبدیل به نخستین و تا به امروز تنها تیم آسیایی شد که به مرحله نیمه نهایی جام جهانی رسیده است. شکست مقابل آلمان و ترکیه در نیمه نهایی و رده بندی سبب شد تا کره جنوبی عنوان چهارمی این مسابقات را کسب کند. تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی 2010 نیز موفق به صعود از مرحله گروهی شد هر چند شکست در یک هشتم نهایی  مقابل اروگوئه پایان‌بخش حضور این تیم در این دوره از جام جهانی بود. کره جنوبی در دو دوره اخیر جام جهانی در مرحله گروهی از مسابقات کنار رفته و تنها نتیجه خوب این تیم در این دو دوره، پیروزی مقابل آلمان در مرحله گروهی جام جهانی 2018 بوده است.

لیگ‌های مهم کشور کره جنوبی

لیگ فوتبال حرفه‌ای کره (کی لیگ) تنها لیگ کاملاً حرفه‌ای فوتبال کره جنوبی است که توانسته در سطح بین‌المللی در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. تیم سئونگنام با هشت قهرمانی رکورددار قهرمانی در کی لیگ است.

باشگاه‌های مهم لیگ کره جنوبی

از جمله مهم‌ترین باشگاه‌های تیم ملی کره جنوبی می‌توان به اولسان هیوندای، اینچئون یونایتد، پوهانگ استیلرز، اف سی سئول، چونبوک و هیوندای موتورز اشاره کرد.

بازی‌های تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۲۲

در شرایط فعلی تنها برنامه مرحله گروهی و دیدارهای این مرحله با تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲، غنا و اروگوئه مشخص شده است.

تیم‌های رقیب تیم ملی کره جنوبی

تیم ملی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲، پرتغال و غنا در گروه H تیم‌های رقیب تیم ملی کره جنوبی هستند.

تاریخ و ساعت بازی‌های تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی قطر

گروه H جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ مسابقات آن از ۲۴ نوامبر تا ۲ دسامبر ۲۰۲۲ یعنی ۳ تا ۱۱ آذر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد که تاریخ و ساعت بازی‌های تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی قطر به شرح زیر است. ۳ آذر ؛ کره جنوبی تیم ملی اروگوئه : ساعت ۱۶:۳۰ ۷ آذر ؛ کره جنوبی تیم ملی غنا: ساعت ۱۶:۳۰ ۱۱ آذر ؛ کره جنوبی تیم ملی پرتغال: ساعت ۱۸:۳۰

استادیوم و شهر بازی‌های تیم ملی کره جنوبی

استادیوم و شهر بازی‌های تیم ملی کره جنوبی در هر ۳ بازی یکسان است. بازی‌های این تیم در برابر رقیبان خود در استادیوم شهر آموزش برگزار می‌شود.

بازیکنان تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۲۲

از جمله ستاره‌های تیم کره جنوبی می‌توان به سون هیونگ مین، کیم مین جائه، هوانگ هی چان، لی کانگ این، هوانگ اوی جو، جئونگ وو یئونگ اشاره کرد. آشنایی با تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

کادر فنی تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی قطر

سرمربی: پائولو بنتو (پرتغال) مربیان: سرجیو کاستا (پرتغال)، فیلیپه کوئلو (پرتغال)، مایکل کیم (کانادا)، چوی تائه اوک (کره جنوبی) مربی دروازه‌بان‌ها: ویتور سیلوستره مربی بدنساز: پدرو پریرا

محل اسکان و تمرین تیم ملی کره جنوبی

کره جنوبی نیز مانند سایر تیم‌های حاضر در جام جهانی، محلی مشخص برای تمرین و سکونت دارند. محل اسکان تیم ملی کره جنوبی در هتل le meridien city center doha است. همچنین کمپ تمرینی آن‌ها Al Egla training site 5 است.

تماشاگران خاص تیم ملی کره جنوبی

تیم ملی کره جنوبی نیز مانند سایر تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی طرفداران خاص خودشان را دارند و آن‌ها برای دیدن رقابت تیم محبوبشان، از همه کشورها به قطر می‌روند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...