معرفی کامل ورزشگاه بین‌ المللی خلیفه قطر

کدخبر (87201) | 12 آبان 1401 | ساعت 21:51
0 492
معرفی کامل ورزشگاه بین‌ المللی خلیفه قطر
ورزشگاه بین‌المللی خلیفه که در شهر دوحه واقع شده، یکی از استادیوم‌های میزبان جام جهانی 2022 قطر خواهد بود.

به گزارش سرخ نیوز، پس از انتخاب قطر به عنوان میزبان بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲، این کشور به ساخت و بازسازی چند ورزشگاه برای این رقابت‌ها اقدام کرد. یکی از این استادیوم‌ها، ورزشگاه بین‌المللی خلیفه است.

تاریخ و محل ساخت ورزشگاه خلیفه قطر

ورزشگاه خلیفه قطر در منطقه اسپایر که به‌عنوان شهر ورزشی دوحه نیز شناخته می‌شود قرار دارد. ورزشگاه الخلیفه حدود 8 کیلومتر با منطقه تجاری دوحه فاصله دارد و در منطقه الواب ساخته شده است. ورزشگاه خلیفه قطر در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ بازسازی شده و نوع زمین آن چمن است. ورزشگاه بین المللی خلیفه قطر

ظرفیت ورزشگاه بین المللی خلیفه

گنجایش ورزشگاه خلیفه قطر در ابتدا ۲۰ هزار نفر بود اما پس از چند مرحله بازسازی، این میزان به بیش از ۵۰ هزار نفر افزایش یافت.

کدام بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه خلیفه برگزار خواهد شد؟

امکانات ورزشگاه خلیفه قطر

همانطور که قابل پیش‌بینی بوده است، استادیوم‌هایی که برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ انتخاب شده است، دارای امکاناتی قابل توجه است و ورزشگاه بین‌المللی خلیفه هم از این قاعده مستثنی نیست و دارای امکاناتی ویژه است. از جمله امکانات خاص ورزشگاه خلیفه قطر می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • سیستم خنک کننده داخلی است که دمای محیط ورزشگاه را تا میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
  • مسئولان ورزشگاه خليفه قطر برای مهار خطرات زیست‌محیطی این خنک کننده‌ها، سایبان‌هایی در ورزشگاه قرار داده‌اند تا این اثرات کاهش یابد.

ورزشگاه الخلیفه قطر

امکانات ورزشگاه خلیفه قطر محدود به این موارد نیست و پس از پایان جام جهانی، امکاناتی مانند مرکز آبی حمد، پارک اسپایر و مراکز تخصصی ورزش زنان در اسپایر زون (Aspire zone) به مجموعه ورزشگاه بین‌المللی خلیفه اضافه خواهد شد. ورزشگاه خلیفه دوحه قطر علاوه بر مسابقات فوتبال، توانایی میزبانی از مسابقات رشته دوومیدانی را داشته و دارای استخری مدرن نیز می‌باشد. معرفی کامل ورزشگاه بین‌المللی خلیفه

 ویژگی های ظاهری ورزشگاه بین‌المللی خلیفه

ورزشگاه بین المللی خلیفه از نظر ظاهر و طراحی، یکی از زیباترین ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر محسوب می‌شود. از نکات خاص ورزشگاه الخلیفه قطر می‌توان به ارتفاع بلند آن اشاره کرد که این موضوع باعث شده تا این ورزشگاه با وجود فاصله چند کیلومتری از شهر دوحه اما از تمام نقاط آن قابل تماشا باشد.

بازی های مهمی که در ورزشگاه خلیفه برگزار شده

تاکنون دیدارهای مهمی در ورزشگاه بین المللی خلیفه برگزار شده است. از جمله این دیدارها می‌توان به بازی‌های کشورهای عربی ۲۰۰۴، جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ و جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۱۹ اشاره کرد. همچنین استادیوم خلیفه، یکی از ورزشگاه های میزبان جام ملت های آسیا 2023 است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...