آشنایی با تیم ملی تونس در جام جهانی 2022

تیم ملی تونس در گروه D رقابت های جام جهانی 2022 با سه تیم دانمارک، فرانسه و استرالیا به رقابت می پردازد.
کدخبر (87508) | 13 آبان 1401 | ساعت 20:21
0 217
آشنایی با تیم ملی تونس در جام جهانی 2022
تیم ملی تونس در گروه D رقابت های جام جهانی 2022 با سه تیم دانمارک، فرانسه و استرالیا به رقابت می پردازد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی تونس به عنوان تیم رده 25 فیفا در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاضر می شود و تلاش می کند شانس خود را برای صعود از گروه D رقابت های جام جهانی امتحان کند.  

گروه تیم ملی تونس در رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی تونس در گروه D رقابت های جام جهانی قطر همگروه تیم های دانمارک، فرانسه و استرالیا است. گرچه فرانسه شانس نخست صعود از این گروه به حساب می آید اما تیم ملی تونس نیز در جام جهانی تلاش می کند در رقابت با دانمارک و استرالیا از گروه خود صعود کند. گروه ِD جام جهانی 2022

تاریخچه تیم ملی تونس

پیش از استقلال تونس از فرانسه در سال 1956، فوتبال در این کشور جریان داشت و تیمی غیررسمی متشکل از بهترین بازیکنان لیگ این کشور در بازی می‌کردند مقابل تیم دوم فرانسه و برخی دیگر از مستعمره‌های این کشور بازی می‌کردند. پس از استقلال این کشور، فدراسیون فوتبال تونس در سال 1957 تاسیس شد و در سال 1960 این فدراسیون به عضویت کنفدراسیون فوتبال آفریقا و فیفا درآمد. نخستین بازی رسمی تونس در سال 1957 مقابل لیبی برگزار شد و نخستین حضور این تیم در میادین بین المللی به المپیک 1960 برمی‌گردد. تونس سابقه یک بار قهرمانی در قاره آفریقا (در سال 2004) را در کارنامه دارد و دو نایب قهرمانی در این مسابقات نیز در کارنامه تونسی‌ها دیده می‌شود.

نحوه صعود تیم ملی تونس به جام جهانی

در مرحله نخست مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا، تونس با گینه استوایی، زامبیا و موریتانی هم گروه بود و موفق شد با 4 پیروزی، یک تساوی و یک شکست و کسب 13 امتیاز و با قرارگیری در رتبه نخست گروه راهی مرحله نهایی این مسابقات شود. در این مرحله تونس با مالی بازی کرد که بازی رفت دو تیم با برتری یک بر صفر تونس همراه شد و بازی برگشت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تونس در مجموع این دو بازی پیروز شود و به جام جهانی 2022 صعود کند. تیم ملی تونس

بررسی حضور تونس در جام جهانی های قبلی

حضور در جام جهانی قطر ششمین تجربه تیم ملی تونس در این مسابقات است. در هر 5 دوره قبلی (1978، 1998، 2002، 2006 و 2018) تونس در مرحله گروهی حذف شده و در 15 بازی این مسابقات، 2 پیروزی، 4 تساوی و 9 شکست کسب کرده است. تونس در این بازی‌ها 13 بار موفق به گلزنی شده و 25 بار دروازه خود را باز شده دیده است. دو پیروزی تونس در این بازی‌ها مربوط به بازی با مکزیک در جام جهانی 1978 (برتری سه بر یک تونس) و بازی با پاناما در جام جهانی 2018 (برتری دو بر یک تونس) بوده و این تیم در قطر به دنبال بهبود عملکرد خود خواهد بود.

لیگ های مهم کشور تونس

لیگ برتر تونس مهم‌ترین لیگ فوتبال این کشور است. این لیگ در سال 1907 تاسیسی شده و در حال حاضر در دو مرحله گروهی برگزار می‌شود. این مسابقات در مرحله اول، در دو گروه 8 تیمی برگزار می‌شود و 3 تیم برتر هر گروه بعد از پایان بازی‌های گروهی مرحله نخست، در دور نهایی در یک گروه 6 تیمی به طور رفت و برگشت مقابل هم قرار می‌گیرند. تیم‌های اول، دوم و سوم مرحله اول، در مرحله دوم بازی‌ها را به ترتیب با +3، +2 و +1 امتیاز آغاز می‌کنند و تیم برتر مرحله گروهی دوم، به عنوان قهرمان تونس معرفی می‌شود. لیگ برتر تونس یکی از برترین لیگ‌های فوتبال آفریقا محسوب می‌شود.

باشگاه های مهم لیگ تونس

اسپرانس با 32 قهرمانی لیگ پرافتخارترین تیم لیگ برتر تونس است. باشگاه فوتبال آفریقایی (Club Africain) با 13 عنوان قهرمانی در رده دوم است و باشگاه فوتبال ستاره ساحلی (Étoile du Sahel) با 9 قهرمانی سومین تیم پرافتخار تونس محسوب می‌شود. تیم ملی تونس

بازی های تیم ملی تونس در جام جهانی ۲۰۲۲

با توجه به آنکه در حال حاضر، تنها برنامه مرحله گروهی و دیدارهای این مرحله از جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام شده با این حساب تنها برنامه بازی های تیم ملی تونس مقابل دانمارک، فرانسه و استرالیا مشخص است. با این حساب فرانسه در جام جهانی به مصاف تونس می رود؛ همچنین تیم ملی دانمارک در قطر یکی از رقبای تونسی هاست و استرالیا هم در جام جهانی قطر مقابل تونس قرار می گیرد.

تیم های رقیب تیم ملی تونس

تیم های ملی فرانسه، دانمارک و استرالیا در گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ رقبای تیم ملی تونس هستند.

تاریخ و ساعت بازی های تیم ملی تونس در جام جهانی

بازی دانمارک و تونس از ساعت 13:30 سه شنبه یک آذر آغاز می شود. دیدار تونس و استرالیا از ساعت 18:30شنبه 5 آذر شروع می شود. بازی تونس و فرانسه از ساعت 16:30 چهارشنبه 9 آذر آغاز می شود.

استادیوم و شهر بازی های تیم ملی فرانسه

دیدار دانمارک و تونس در ورزشگاه شهر آموزش برگزار می شود. بازی تونس و استرالیا در ورزشگاه الجنوب انجام خواهد شد. مصاف تونس و فرانسه هم در ورزشگاه شهر آموزش برگزار می شود.

بازیکنان تیم ملی تونس در جام جهانی ۲۰۲۲

الیاس صخیری (اف سی کلن آلمان)، نعیم سلیتی (الاتفاق عربستان)، حنبعل المجبری (بیرمنگام سیتی انگلیس)، دیلان برون (سالرنیتانا ایتالیا)، وهبی خزری (مون پلیه فرانسه) ستاره های تیم ملی تونس در جام جهانی پیش رو هستند. تیم ملی تونس

کادرفنی تیم ملی تونس در جام جهانی ۲۰۲۲

اسامی نفرات کادرفنی تیم ملی تونس به شرح زیر می باشد؛ سرمربی: جلال القادری (تونس) مربیان: علی بومنیجل، سلیم بن عاشور (تونس) مربی دروازه‌بان‌ها: الشادلی المبروکی (تونس) مدیر ورزشی: سلیم بن عثمان (تونس)

محل اسکان و تمرین تیم ملی تونس

تیم ملی تونس در زمین تمرینی شماره 3 مجموعه ورزشی العقله دوحه تمرین می کند و آنها در هتل بزرگ ویندام دوحه اقامت خواهند داشت.

تماشاگران خاص تیم ملی تونس

تماشاگران تیم ملی تونس نیز همانند سایر تیم های حاضر در جام جهانی، خود را به قطر می رسانند یا از طریق گیرنده های تلوزیونی بازی های تیم شان را دنیال خواهند کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...