آشنایی با تیم ملی استرالیا در جام جهانی 2022

تیم ملی استرالیا در گروه D رقابت های جام جهانی 2022 با سه تیم دانمارک، فرانسه و تونس به رقابت می پردازد.
کدخبر (87638) | 13 آبان 1401 | ساعت 22:23
0 399
آشنایی با تیم ملی استرالیا در جام جهانی 2022
تیم ملی استرالیا در گروه D رقابت های جام جهانی 2022 با سه تیم دانمارک، فرانسه و تونس به رقابت می پردازد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی استرالیا به عنوان تیم رده 41 فیفا در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاضر می شود و تلاش می کند یکی از تیم های صعود کننده از گروه D رقابت های جام جهانی باشد هرچند که کار آسانی پیش رو ندارد.  

گروه تیم ملی استرالیا در رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی استرالیا در گروه D رقابت های جام جهانی قطر همگروه تیم های دانمارک، فرانسه و تونس است. گرچه فرانسه شانس نخست صعود از این گروه به حساب می آید اما تیم ملی استرالیا نیز در جام جهانی تلاش می کند در رقابت با دانمارک و تونس شانس خود را برای صعود امتحان کند. گروه ِD جام جهانی 2022

تاریخچه تیم ملی استرالیا

نخستین بازی ملی استرالیا به سال 1922 و شکست این تیم مقابل نیوزیلند برمی‌گردد. برای سال‌های طولانی، استرالیا تنها با تیم‌هایی چون نیوزیلند، چین و آفریقای جنوبی بازی می‌کرد و از سال 1947 رقبای این تیم تنوع بیشتری پیدا کرد. استرالیایی‌ها برای اولین بار در جام جهانی 1974 حضور یافتند و پس از 7 دوره غیبت، بار دیگر در سال 2006 به این مسابقات برگشتند. استرالیا همچنین پس از عضویت در کنفدراسیون فوتبال آسیا، در 4 دوره جام ملت‌های آسیا حضور یافته و یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی در این مسابقات به دست آورده است.

نحوه صعود تیم ملی استرالیا به جام جهانی

استرالیا که در سال‌های اخیر جزئی از کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده از مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا به مسابقات گروهی اضافه شد و در گروه دوم، با کویت، اردن، نپال و چین تایپه در یک گروه قرار داشت. استرالیا با 8 پیروزی و به طور قاطعانه در صدر جدول این گروه قرار گرفت و راهی مرحله سوم شد. در مرحله سوم، استرالیا با ژاپن، عربستان، عمان، چین و ویتنام در یک گروه قرار داشت و با 4 پیروزی، 3 تساوی و 3 شکست در رده سوم گروه قرار گرفت و راهی پلی‌آف درون قاره‌ای شد. در بازی پلی‌آف درون قاره‌ای، استرالیا موفق شد با برتری دو بر یک مقابل امارات راهی پلی آف بین قاره‌ای شود. در این بازی که به صورت تک بازی در قطر برگزار شد، استرالیا پس از تساوی بدون گل مقابل پرو در وقت قانونی و اضافی، در ضربات پنالتی با حساب 5 بر 4 پیروز شد و به عنوان تیم سی و یکم، راهی جام جهانی 2022 قطر شد. تیم ملی استرالیا

بررسی حضور استرالیا در جام جهانی های قبلی

حضور در قطر ششمین تجربه استرالیا در ادوار جام جهانی خواهد بود. این تیم در 5 دوره قبلی (1974، 2006، 2010، 2014 و 2018) تنها یک بار موفق به صعود به مرحله حذفی شده و این بهترین عملکرد استرالیایی‌ها در جام جهانی بوده است. استرالیا در 16 بازی خود در جام جهانی، 2 پیروزی (جام جهانی 2006، بازی مقابل ژاپن و جام جهانی 2010، بازی مقابل صربستان)، 4 تساوی و 10 شکست داشته و 13 بار موفق به گلزنی شده و 31 بار دروازه خود را باز شده دیده است.

لیگ های مهم کشور استرالیا

ای لیگ (A-League) مهم‌ترین لیگ فوتبال کشور استرالیا محسوب می‌شود. این لیگ در سال 2004 تاسیس و جایگزین NSL لیگ قبلی فوتبال استرالیا شد. ای لیگ با حضور 12 تیم برگزار می‌شود و 6 تیم برتر مرحله گروهی، در مسابقات حذفی مقابل هم قرار می‌گیرند و در نهایت تیمی که برنده فینال بزرگ باشد به عنوان قهرمان این مسابقات معرفی می‌شود.

باشگاه های مهم لیگ استرالیا

سیدنی اف سی، ملبورن ویکتوری، بریزبین رور و سنترال کست مارینرز مهم‌ترین تیم‌های ای لیگ محسوب می‌شوند. تیم ملی استرالیا

بازی های تیم ملی استرالیا در جام جهانی ۲۰۲۲

با توجه به آنکه در حال حاضر، تنها برنامه مرحله گروهی و دیدارهای این مرحله از جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام شده با این حساب تنها برنامه بازی های تیم ملی استرالیا مقابل دانمارک، فرانسه و تونس مشخص است. با این حساب فرانسه در جام جهانی یکی از تیم هایی است که به مصاف استرالیا می رود؛ همچنین تیم ملی دانمارک در قطر یکی از رقبای طلایی پوشان است و تونس هم در جام جهانی قطر مقابل استرالیا قرار می گیرد.

تیم های رقیب تیم ملی استرالیا

تیم های ملی فرانسه، دانمارک و تونس در گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ رقبای تیم ملی استرالیا هستند.

تاریخ و ساعت بازی های تیم ملی استرالیا در جام جهانی

بازی فرانسه و استرالیا روز سه شنبه یکم آذر از ساعت 22:30 آغاز می شود. دیدار تونس و استرالیا شنبه 5 آذر از ساعت 13:30 برگزار خواهد شد. مصاف استرالیا و دانمارک نیز ساعت 18:30 چهارشنبه 9 آذر شروع می شود.

استادیوم و شهر بازی های تیم ملی استرالیا

دیدار فرانسه و استرالیا در ورزشگاه الجنوب برگزار می شود. جدال تونس و استرالیا در ورزشگاه الجنوب انجام خواهد شد. مصاف استرالیا و دانمارک نیز در ورزشگاه الجنوب برگزار می شود. تیم ملی استرالیا

بازیکنان تیم ملی استرالیا در جام جهانی 2022

آرون موی (سلتیک اسکاتلند)، متیو رایان (کپنهاگن دانمارک)، مارتین بویل (هیبرنیان اسکاتلند)، ملوش دگنک (کلمبوس کرو - آمریکا) و جکسون ایروین (سن پائولی - آلمان) ستاره های تیم ملی استرالیا در جام جهانی قطر هستند.

کادرفنی تیم ملی استرالیا در جام جهانی ۲۰۲۲

اسامی نفرات کادرفنی تیم ملی استرالیا بدین شرح می باشد؛ سرمربی: گراهام آرنولد (استرالیا) مربیان: رنه مئولنستین (هلند)، تونی ویدمار (استرالیا) مربی دروازه‌بان‌ها: جان کراولی (استرالیا) مربی بدنساز: فابیان ارمان (آلمان) تیم ملی استرالیا

محل اسکان و تمرین تیم ملی استرالیا

تیم ملی استرالیا در آکادمی اسپایر، تاسیسات آموزشی شماره 5 تمرین می کند و در هتل جدید آکادمی اسپایر نیز اقامت خواهند داشت.

تماشاگران خاص تیم ملی استرالیا

استرالیایی ها معمولا با لباس هایی همرنگ تیم ملی کشورشان و با پرچم هایی طلایی رنگ منقش به نام تیم ملی استرالیا در ورزشگاه ها حاضر می شوند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...