آدیوس آقای پیکه؛ فداکاری در میان اشک و آغوش

جرارد پیکه مدافع پرافتخار تیم ملی اسپانیا و بارسلونا به حضور خود در مستطیل سبز پایان داد.
کدخبر (88499) | 15 آبان 1401 | ساعت 14:03
0 86
آدیوس آقای پیکه؛ فداکاری در میان اشک و آغوش
جرارد پیکه مدافع پرافتخار تیم ملی اسپانیا و بارسلونا به حضور خود در مستطیل سبز پایان داد.

به گزارش سرخ نیوز، مطمئنا این ساده‌ترین راه برای خداحافظی نبود اما جرارد پیکه خوشحال است که مسیر فوتبالش همانطور که دوست داشت، به پایان رسید. اسطوره اسپانیا و بارسلونا در میان اشک، آغوش، شعار، تشویق ایستاده و یک پنالتی از دست رفته با نیوکمپ خداحافظی کرد. پیکه با اعلام خبر خداحافظی خود درست دو هفته پیش از آغاز جام جهانی و در میانه فصل لالیگا، همه را شوکه کرده بود.

جرارد پیکه

پیکه 35 ساله در ویدئویی اعلام کرد که زمان خداحافظی با یک دوران حرفه‌ای باشکوه که 35 جام باشگاهی و ملی را برایش همراه داشته، فرا رسیده است. هیچ کس انتظار شنیدن این خبر را به این زودی نداشت، اما او نشان داد شخصیتی بزرگتر از آن چیزی که در فوتبال نشان می‌دهد، دارد و باز هم به روش خودش به یکی از کارهای مورد علاقه‌اش عمل کند. با توجه به شرایط مالی بد بارسلونا، هواداران انتظار داشتند او در حق باشگاه از خودگذشتگی کند و پیکه خودش به خوبی نسبت به این مساله آگاه بود.

مدافع سابق منچستریونایتد می‌توانست یک هفته دیگر به فوتبال ادامه دهد و قبل از توقف لیگ برای جام جهانی، آخرین بازی خود را مقابل اوساسونا انجام دهد اما این بازی در خارج از خانه و در پامپلونا خواهد بود، نه در ورزشگاهی که از کودکی برایش مانند خانه دوم بوده است. بنابراین تصمیم گرفت در بازی شب گذشته مقابل آلمریا، به این سرنوشت تن بدهد.

چرا پیکه الان خداحافظی کرد؟

پس از گذراندن یک دوران پر از موفقیت و کسب جام‌های مختلف، پیکه در بارسلونا از نظر عملکرد دفاعی به شدت سقوط کرده و به نظر می‌رسید در 35 سالگی باید بیشتر وقت خود را صرف تربیت فرزندانش کند.

پس از به خدمت گرفتن آندریاس کریستنسن و ژول کونده، پیکه به گزینه پنجم ژاوی پس از رونالد آرائوخو و اریک گارسیا به عنوان مدافع میانی تبدیل شد. از آنجایی که بارسا در این فصل با مصدومیت‌های زیادی مواجه شد، پیکه توانست در این فصل در تمامی مسابقات در 10 بازی به میدان برود.

پیکه در آخرین حضورش در ترکیب بارسا مقابل آلمریا به میدان رفت و البته در دقیقه 85 تعویض شد. در این دیدار بارسا موفق شد دروازه خود را در حضور پیکه بسته نگه دارد.

جرارد پیکه

قرارداد پیکه چه می‌شود؟

پیکه تا سال 2023 با بارسلونا قرارداد دارد اما به گفته فابریزیو رومانو این قرارداد پس از بازی آخرش توسط باشگاه فسخ خواهد شد. این بدان معناست که بارسلونا مجبور نخواهد بود حقوق او را تا پایان فصل پرداخت کند.

پیکه قبلا گفته بود که آرزو دارد در آینده برای ریاست بارسلونا نامزد شود اما هنوز هیچ برنامه رسمی از سوی او فاش نشده است. شرکت او کاسموس اخیراً به تعمیر اساسی مسابقات تنیس معروف جام دیویس متهم شده است. پیکه همچنین مالک باشگاه دسته دوم اسپانیایی آندورا است.

دستاوردها

پیکه در سال 1997 و در سن ده سالگی وارد آکادمی باشگاه بارسلونا شد و سپس در 17 سالگی در سال 2004 به منچستریونایتد پیوست و 23 بازی در چهار فصل برای این تیم انجام داد. او بخشی از تیم شیاطین سرخ بود که در فصل 2007-2008 قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا شد.

جرارد پیکه منچستریونایتد

پس از آن پیکه به بارسلونا بازگشت و با حضور به مدت 14 سال و با کسب 30 جام در این مدت، خودش را به عنوان باثبات‌ترین مدافع میانی تاریخ باشگاه معرفی کرد. او هشت قهرمانی لالیگا، سه قهرمانی لیگ قهرمانان و هفت جام کوپا دل ری را در میان انبوه افتخارات باشگاهی به دست آورد.

او پنج بار در تیم منتخب سال یوفا قرار گرفت. در سطح بین المللی، او از سال 2009 تا زمان بازنشستگی بین المللی خود در سال 2018، برای اسپانیا 102 بازی ملی انجام داد و جام جهانی 2010 و قهرمانی اروپا در سال 2012 را بالای سر برد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...