لطف بزرگ مس رفسنجان به پرسپولیس! 

آقای گل لیگ بیست و یکم، برخلاف فصل قبل، حال و روز خوبی در مس رفسنجان ندارد و تا به اینجای فصل که یازده هفته از آن را سپری کرده ایم، نه جایی در ترکیب ثابت مس دارد و نه نتوانسته گلی را برای این تیم به ثمر رساند.
کدخبر (88492) | 15 آبان 1401 | ساعت 13:52
0 90
لطف بزرگ مس رفسنجان به پرسپولیس! 
آقای گل لیگ بیست و یکم، برخلاف فصل قبل، حال و روز خوبی در مس رفسنجان ندارد و تا به اینجای فصل که یازده هفته از آن را سپری کرده ایم، نه جایی در ترکیب ثابت مس دارد و نه نتوانسته گلی را برای این تیم به ثمر رساند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، یکی از بازیکنانی که در نقل و انتقالات تابستانی مدنظر سرمربی پرسپولیس قرار داشت، گادوین منشا مهاجم تیم فوتبال مس رفسنجان بود. این بازیکن نیجریه ای که سابقه بازی با پیراهن سرخ را در کارنامه دارد، در فصلی که گذشت با ثبت ۱۴ گل موفق شد کفش طلا را از آن خود کرده، تا بار دیگر توجه تیم های لیگ برتری را به خود جلب کند. رسیدن این پیشنهادات با افزایش مالی قیمت منشا همراه بود و مسوولان مس رفسنجان برای این که وی را در تیمشان حفظ کنند با رقمی نجومی با این بازیکن ۳۳ ساله تمدید کردند.

آقای گل لیگ بیست و یکم، برخلاف فصل قبل، حال و روز خوبی در رفسنجان ندارد و تا به اینجای فصل که یازده هفته از آن را سپری کرده ایم، نه جایی در ترکیب ثابت مس رفسنجان دارد و نه نتوانسته گلی را برای این تیم به ثمر رساند. منشا حتی در مسابقاتی که فرصت گلزنی از روی نقطه پنالتی را به او دادند، ناتوان ظاهر شد. این در حالی است که نواختن پنالتی یکی از مهارت های اصلی این بازیکن به شمار می رفت و او در فصل گذشته ۷ گل از ۱۴ گل خود برای مس رفسنجان را از همین طریق به ثمر رسانده بود.

گادوین منشا

نکته عجیبی که درباره گادوین منشا وجود دارد، اوج و فرود دائمی این مهاجم است. او یک فصل گل می زند و می درخشد، یک فصل افت دارد و در باز کردن دروازه ها ناکام است. به اصطلاح عامیانه، فوتبال منشا بگیر، نگیر دارد. این مهاجم در فصل شانزدهم که پیراهن پیکان را بر تن داشت موفق شد با زدن ۱۵ گل در جدول گلزنان لیگ شانزدهم در مکان سوم قرار بگیرد که بعد از این اتفاق برانکو، سرمربی وقت پرسپولیس به سراغ این بازیکن رفت.

منشا در آن مقطع از استقلال و سپاهان نیز پیشنهاد بازی داشت که ترجیح داد پیراهن سرخ را بر تن کند.‌ باورها بر این بود که با جذب این مهاجم گلزن، مشکلات گلزنی سرخ ها مرتفع می شود، اما این اتفاق رخ نداد و منشا در لیگ برتر هفدهم تنها ۴ گل را توانست به ثمر برساند.

البته او در لیگ قهرمانان آسیا درخشش فوق العاده ای داشت و گل های حساسی را برای سرخ ها مقابل تیم های قطری و عربستانی زد. منشا در لیگ هجدهم نمایش ضعیف تری داشت و فقط یک گل در نیم فصل با پیراهن پرسپولیس زد و پس از پیوستن به تیم رقیب به قدری افت داشت که خیلی زود از استقلال کنار گذاشته شد.

گادوین منشا

وی مدت کوتاهی را هم در لیگ امارات و تیم عجمان سپری کرد و در بازگشت به فوتبال ایران شاگرد قلعه نویی شد و توانست با پیراهن گل گهر ۱۶ گل بزند. این بهترین عملکرد منشا از زمان حضورش در لیگ ایران بوده. همانطور که اشاره شد این مهاجم در فصل قبل، در حالی با ۱۴ گل توانست عنوان آقای گلی را بدست بیاورد که نیمی از گل هایش را از روی نقطه پنالتی زده بود.

او در حالی هفتمین فصلش را در فوتبال ایران سپری می کند که اگر تعداد همه گل هایی را که در این سالها با پیراهن تیم های مختلف در لیگ برتر زده با هم جمع بزنیم در نهایت به ۵۱ گل می رسد! اما مگر نه غیر این است که وقتی برای یک بازیکن خارجی به دلار هزینه می شود او باید بتواند کیفیتی فراتر از بازیکنان داخلی ارائه دهد؟ پس چرا اغلب خارجی هایی که وارد فوتبال ایران شده اند عملکردشان تفاوت چندانی با نفرات داخلی ندارد؟

به جرات می شود گفت بازیکنانی همچون تیام، دیاباته و لوکادیا جزو معدود مهاجمان خارجی خوب فوتبال ایران در سالهای اخیر بوده اند. با عملکردی که منشا در این فصل ارائه داشته، بیراه نیست اگر بگوییم مس رفسنجان با تمدید قرارداد این بازیکن بزرگ ترین لطف را به پرسپولیس روا داشت. شاید اگر این اتفاق نمی افتاد، پرسپولیس الان صاحب لوکادیا نبود و هواداران این تیم نیز به جای لذت بردن از گلزنی های این مهاجم هلندی با پیراهن شماره ۴ خاطره انگیز سیدجلال، در حال حرص خوردن بابت عملکرد منشای نیجریه ای بودند!

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...