آشنایی با تیم ملی سوییس در جام جهانی 2022

تیم ملی سوییس در گروه G رقابت های جام جهانی 2022 با سه تیم برزیل، صربستان و کامرون به رقابت می پردازد.
کدخبر (85838) | 15 آبان 1401 | ساعت 00:45
0 126
آشنایی با تیم ملی سوییس در جام جهانی 2022
تیم ملی سوییس در گروه G رقابت های جام جهانی 2022 با سه تیم برزیل، صربستان و کامرون به رقابت می پردازد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی سوییس رتبه 15 رنکینگ فیفا و احتمالا یکی از شگفتی سازان جام جهانی 2022 در قطر است. سوییسی ها ها تاکنون در 12 جام جهانی حضور داشته اند و بالاترین افتخار آن ها در جهان، راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی است.

گروه تیم ملی سوییس رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی سوییس در گروه G رقابت های جام جهانی قطر همگروه تیم های ملی برزیل، صربستان و کامرون است. تیم فوتبال مردان سوییس این بار با اقتدار و صدرنشینی در مرحله مقدماتی اروپا بالاتر از تیم ایتالیا به قطر رسید. تیم ملی برزیل در جام جهانی 2022، قدرتمندترین تیم گروه G به حساب می آید و یکی از شانس های کسب عنوان قهرمانی است. سوییس برای صعود به مرحله حذفی رقابت ها، احتمالا باید با صربستان و کامرون برای کسب مقام دوم رقابت کند.

گروه G در جام جهانی

تاریخچه تیم ملی سوییس

اتحادیه فوتبال سوئیس در سال 1895 تشکیل شد. این تیم یکی از اعضای موسس فیفا بود و مقر اصلی فیفا و یوفا هم اکنون در دو شهر زوریخ و نیون سوئیس است. تیم ملی فوتبال سوییس ملقب به «A-Team» ،«Nati» و «صلیب های سرخ» اولین بازی رسمی خود را در سال 1905 مقابل تیم ملی فرانسه انجام داد. بهترین عملکرد سوییس در جهان مربوط به راهیابی آنان به یک چهارم نهایی جام های جهانی سال‌های ۱۹۳۴، ۱۹۳۸ و ۱۹۵۴ است. بالاترین رنکینگ فوتبالی آن ها مربوط به سال 1993 بود که تا رده سوم فیفا هم بالا آمده اند؛ اما در کمال تعجب تنها 5 سال بعد به بدترین رتبه خود در فیفا یعنی رتبه 83 رسیدند. بهترین عملکرد تیم سوییس در یورو 2020 به دست آمد که صلیب های سرخ موفق شدند تا مرحله یک چهارم نهایی رقابت ها پیش بروند. جالب است بدانید در سال ۱۹۲۰ میلادی یک دروازه بان ایرانی به نام حسینعلی خان سردار در بازی برابر تیم ملی فوتبال فرانسه برای کشور سوییس به میدان رفت.

نحوه صعود تیم ملی سوییس به جام جهانی

مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال 2022 در اروپا در 10 گروه برگزار شد و تیم های صدرنشین به قطر رسیدند. تیم سوییس موفق شد با 5 برد و 3 مساوی از 8 بازی، بالاتر از ایتالیا، ایرلند شمالی، بلغارستان و لیتوانی به عنوان صدرنشین به قطر برسد. تیم ملی سوییس

بررسی حضور سوییس در جام جهانی های قبلی

تیم فوتبال سوییس تاکنون در 12 دوره جام های جهانی حضور داشته و تنها موفق شده 3 بار به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند. مسابقات جهانی فوتبال 1954 به میزبانی سوییسی ها برگزار شد که در نهایت صلیب های سرخ به جایگاهی بهتر از جایگاه هشتم دست پیدا نکردند. سوییسی ها در 37 بازی خود در جام های جهانی، موفق به کسب 12 برد، 8 مساوی و 17 باخت شده اند. آن ها تاکنون 50 گل به ثمر رسانده اند و 64 بار هم دروازه خود را باز شده دیده اند. تیم سوییس در مسابقات جهانی 2018 روسیه در مرحله یک شانزدهم نهایی از سوئد با نتیجه 1-0 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. تیم ملی سوییس

لیگ های مهم کشور سوییس

سوپر لیگ سوییس معروف به Swiss Super League بالاترین سطح لیگ فوتبال کشور سوییس است که از سال 1897 تاکنون مشغول به فعالیت است. این لیگ با حضور 10 تیم برگزار می شود.

باشگاه های مهم لیگ سوییس

تیم های گراس‌هوپر زوریخ و بازل هر کدام با 27 و 20 قهرمانی پرافتخارترین تیم های باشگاهی سوییس به حساب می آیند. تیم های سروت ۱۸۹۰، یانگ بویز و زوریخ هم هر کدام با 17 ، 15 و 13 قهرمانی در رده های بعدی قرار دارند. تیم ملی سوییس

بازی های تیم ملی سوییس در جام جهانی ۲۰۲۲

در شرایط فعلی تنها برنامه مرحله گروهی و دیدارهای این مرحله از جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شده و در حال حاضر فقط بازی های تیم ملی سوییس با تیم های ملی برزیل، کامرون و صربستان تعیین شده است.

تیم های رقیب تیم ملی سوییس

تیم های ملی صربستان، برزیل و کامرون رقبای سوییس در گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ هستند. گروه G در جام جهانی

تاریخ و ساعت بازی های تیم ملی سوییس در جام جهانی

دیدار تیم های ملی کامرون و سوییس 3 آذر 1401 از ساعت 13:30 برگزار می شود. مصاف سوییس و برزیل ساعت 19:30 روز 7 آذر 1401 آغاز می شود. بازی دو تیم صربستان و سوییس نیز از ساعت 22:30 روز 11 آذر 1401 برگزار می شود.

تیم ملی سوییس

استادیوم و شهر بازی های تیم ملی سوییس

دیدار سوییس و کامرون در ورزشگاه الجنوب قطر برگزار می شود. بازی تیم ملی برزیل و سوییس در ورزشگاه راس ابوعبود برگزار خواهد شد. (استادیوم 974) مصاف صربستان و سوییس نیز در ورزشگاه راس ابوعبود قطر خواهد بود.

بازیکنان تیم ملی سوییس در جام جهانی ۲۰۲۲

یان زومر (مونشن گلادباخ) - دنیس زکریا (چلسی) - گرانیت ژاکا (آرسنال) - جردان شقیری (شیکاگو فایر) از جمله ستاره های تیم ملی سوییس هستند.

تیم ملی سوییس

کادرفنی تیم ملی سوییس در جام جهانی ۲۰۲۲

سرمربی: مورات یاکین (سوییس) مربی ها : هاکان یکین (سوییس) - وینسنت کاوین (سوییس) مربی درواز‌ه بان ها: پاتریک فولتی (سوییس) مربی بدنساز: الیور ریدویل (سوییس)

مورات یاکین

محل اسکان و تمرین تیم ملی سوییس

سوییسی ها قرار است در هتل رویال دوحه مستقر شود. برخلاف بعضی از تیم های حاضر در قطر، محل اسکان ملی پوشان سوییس در دوحه قرار دارد. سرخ ها در دانشگاه دوحه برای این مسابقات آماده می شوند.

هتل رویال دوحه

تماشاگران خاص تیم ملی سوییس

هواداران تیم سوییس همیشه با شکل و ظاهر متفاوت خود در مسابقات شناخته می شوند. آن ها با نمادهای مختلف شکل صلیب و پرچم هایی به رنگ سرخ در ورزشگاه ها حاضر می شوند. هواداران تیم ملی سوییس گزارش جام جهانی قطر را از طریق رسانه سرخ نیوز دنبال کنید.  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...