دسته گل مشترک هیئت فوتبال مشهد و حمیداوی/ پایان تلخ «شهر خودرو»

تیم فوتبال شهر خودرو مشهد با حکم فدراسیون فوتبال از جدول مسابقات لیگ یک کنار گذاشته شد تا این تیم مشهدی حتی به نیم فصل این رقابت‌ها نیز نرسد!
کدخبر (89295) | 16 آبان 1401 | ساعت 16:28
0 125
دسته گل مشترک هیئت فوتبال مشهد و حمیداوی/ پایان تلخ «شهر خودرو»
تیم فوتبال شهر خودرو مشهد با حکم فدراسیون فوتبال از جدول مسابقات لیگ یک کنار گذاشته شد تا این تیم مشهدی حتی به نیم فصل این رقابت‌ها نیز نرسد!

به گزارش سرخ نیوز، از هفته‌ها پیش قابل پیش بینی بود که امید وحدت خراسان (جایگزین شهر خودرو در لیگ یک) توان ادامه فعالیت تا پایان فصل را نخواهد داشت. پس از غیبت در بازی نخست و شکست‌های عجیب و غریب در هفته‌های ابتدایی لیگ یک، این تیم ابتدا توسط فدراسیون فوتبال به مدت دو هفته تعلیق شد و در نهایت پس از عدم حضور این تیم در بازی هفته دوازدهم مقابل پارس جنوبی جم، به دلیل عدم حضور در دو بازی یک فصل از جدول مسابقات کنار گذاشته شد.

وقتی فوتبال ایران به سخره گرفته شد

پس از سقوط شهر خودرو، تمایل مدیران این تیم به انتقال امتیاز به شهری دیگر بود. حمیداوی و شرکایش از مدت‌ها قبل به دنبال چنین رویکردی بودند با این حال با مخالفت هیئت فوتبال مشهد به هدف خود نرسیدند. در ادامه گروه جدیدی با خرید امتیاز این تیم روی کار آمد تا سهمیه شهر خودرو در مشهد حفظ شود. «امید وحدت مشهد» با محسن بنگر و جذب برخی بازیکنان شناخته شده تمرینات خود را آغاز کرد با این حال بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی شهر خودرو مانع از صدر کارت بازی بازیکنان جدید شد. نماینده مشهد در هفته اول این بازی‌ها راهی تالش شد اما مجوز بازی بازیکنان صادر نشد تا به جای بازی رسمی، یک بازی دوستانه با این تیم داشته باشد. در هفته دوم باز هم خبری از بازیکنان جدید نبود، محسن بنگر روی نیمکت ننشست و بازیکنان امید و جوانان فصل گذشته شهر خودرو به زمین رفتند و مقابل خلیج فارس ماهشهر 5 بر 0 شکست خوردند. پنجره تابستانی لیگ یک بسته شد و خبری از رفع مشکلات این تیم نبود تا اینکه در هفته‌های بعدی شاهد شکست‌های عجیب 11 بر 0، 7 بر 0، 6 بر 0 و ... باشیم. در هفته نهم امید وحدت با 7 بازیکن به زمین رفت و با مصدومیت یکی از بازیکنان این تیم، بازی نیمه کاره ماند. اتفاقی که باعث ورود فدراسیون فوتبال و تعلیق دو هفته‌ای این تیم برای رفع مشکلات شد. مشکلاتی که با گذشت زمان تعیین شده حل نشدند و با توجه به عدم حضور این تیم در بازی هفته دوازدهم که دومین غیبت این تیم در یک فصل بود، امید وحدت از جدول مسابقات کنار گذاشته شد.

مشکل امید وحدت/ شهرخودرو چه بود؟

انتقال امتیاز شهرخودرو به امید وحدت بسیار دیر انجام شد با این حال محسن بنگر موفق شد برخی بازیکنان باتجربه را گرد هم جمع کند. بسته بودن پنجره نقل و انتقالات این تیم اما مسبب مشکلات بعدی شد. مدیران جدید مدعی شدند که این بدهی این تیم به استفانو کوزین (مربی ایتالیایی) و میرو اسلاووف (بازیکن اوکراینی) را پرداخت خواهند تا مشکل عدم ثبت قرارداد بازیکنان جدید برطرف شود. این اتفاق در نهایت رخ نداد و امید وحدت با تنها بازمانده فصل گذشته شهرخودرو (معراج پورتقی) و 12 بازیکن امید و جوانان راهی مسابقات شد. بعد از شکست‌های عجیب و غریب و جلسه‌ای که در فدراسیون فوتبال برگزار شد مقرر گردید امتیاز این تیم به شهرخودرو بازگردد و فرصت دو هفته ای به این تیم داده شد تا مشکلات را حل کند. با گذشت دو هفته نیز خبری از حل این مشکلات نبود و حتی این تیم توان اعزام بازیکنان خود به جم را نداشت. در نهایت نیز با توجه به عدم حضور در دو بازی یک فصل، این تیم از جدول مسابقات حذف شد و نتایج این تیم در فصل جاری لیگ یک نیز اعمال نخواهد شد تا جدول مسابقات دستخوش تغییرات زیادی شود. مطابق با قوانین شهر خودرو به دو دسته پایین‌تر سقوط خواهد کرد، هر چند مدیران این باشگاه در تلاش هستند تا با سقوط به دسته دوم به این غائله خاتمه دهند.

پدیده شاندیز، پدیده، پدیده شهرخودرو، شهر خودرو و امید وحدت!

در سال 1392، صنایع مس تصمیم به فروش امتیاز تیم فوتبال مس سرچشمه گرفت. تیمی که سابقه حضور در لیگ برتر را داشت و در آن زمان در لیگ یک به میدان می‌رفت. پدیده شاندیز برای خرید سهمیه این تیم وارد عمل شد و این تیم را به مشهد منتقل کرد. پدیده شاندیز در همان فصل با قهرمانی در لیگ یک، به لیگ برتر رسید و در لیگ برتر نیز تیم‌های متمول بود. نماینده مشهد در چهار فصل ابتدایی حضور در لیگ برتر، در رده‌های دهم و یازدهم جدول قرار گرفت. در فصل پنجم با حضور یحیی گل‌محمدی در راس کادر فنی این تیم، پدیده‌ای که دیگر پسوند شاندیز را در اسم خود نداشت نتایج بسیار خوبی را کسب کرد و در میان مدعیان قرار داشت. مشکلات پیش آمده برای شرکت پدیده به این تیم نیز سرایت کرده بود تا اینکه در سال 1397 شخص فرهاد حمیداوی وارد شد و این باشگاه به شرکت شهر خودرو واگذار شد. این بار پسوند شهرخودرو به نام این تیم اضافه شد و در ادامه نیز به طور کامل این تیم شهرخودرو نامیده شد. این تیم در فصل 97-98 در رده چهارم جدول قرار گرفت و به لیگ قهرمانان آسیا نیز صعود کرد. در فصل 98-99 این بار مشکلاتی برای شرکت شهر خودرو پیش آمد و مدیریت این تیم در اختیار هیئت فوتبال مشهد قرار گرفت و نماینده مشهد بار دیگر با نام پدیده به میدان رفت. حمیداوی چند ماه بعد مجددا مدیریت تیم را برعهده گرفت و این بار کشمکش بر سر نام این تیم بالا گرفت، هیئت فوتبال این تیم را پدیده می‌نامید و مدیران آن شهر خودرو! در نهایت نیز با سقوط این تیم به دسته پایین‌تر، امتیاز آن به امید وحدت واگذار شد و این تیم بار دیگر تغییر نام داد. تغییرات متعدد در بازه زمانی حدودا 4 ساله در نهایت منجر به این شد که نماینده مشهد حتی در لیگ یک نیز توان ادامه رقابت را نداشته باشد.

فرهاد حمیداوی؛ از ادعاهای بزرگ تا ...

فرهاد حمیداوی با ادعاهای بزرگ وارد فوتبال ایران شد. اون که سابقه حضور در تیم ملی جوانان را داشته با شرکتی که مدیریتش را در اختیار داشت وارد فوتبال شد و شهر خودرو تحت مدیریت به لیگ قهرمانان آسیا نیز رسید، هر چند وی از اواسط آن فصل مدیریت تیم را برعهده گرفته بود. او با بازیکنان قراردادهای بلند مدت می‌بست و به سختی به بازیکنی اجازه جدایی می‌داد. او از بابت انتقال یحیی گل‌محمدی و دستیارانش به پرسپولیس با این باشگاه به توافق 6 میلیاردی رسید و بازیکنانی چون میلاد سرلک، فرشاد فرجی، علی نعمتی، امین قاسمی نژاد، رضا یزدان دوست و ... در دورانی که وی مدیریت باشگاه را بر عهده داشت با تزریق مبالغی به این باشگاه موفق به جدایی از تیم مشهدی شدند. با این حال خیلی زود منافع فوتبالی شهرخودرو زیر سایه تجارت مدیران این باشگاه قرار گرفت، تا جایی که پس از سقوط این تیم به لیگ دسته اول تلاشی برای حفظ بازیکنان فصل گذشته (که برخی از آنها با این باشگاه قرارداد هم داشتند) صورت نگرفت و برخی بازیکنان نیز با نظر حمیداوی و شرکایش به دیگر باشگاه‌ها واگذار شدند. بخش عمده‌ای از وضعیت امروز شهر خودرو نتیجه اقدامات فرهاد حمیداوی است، اویی که اکنون مدیر فنی یک تیم لیگ یکی است و ادعایی برای مربی‌گری در تیم لیگ برتری نفت آبادان نیز دارد!

احسان اصولی؛ از هیئت فوتبال مشهد تا فدراسیون

احسان اصولی حالا دیگر فردی شناخته شده در فوتبال ایران است، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، سخنگوی فدراسیون فوتبال، رئیس سازمان لیگ فوتسال! او در برکناری اسکوچیچ و حضور مجدد کی روش در فوتبال ایران نیز نقشی پررنگ داشت و احتمالا بخشی از پتانسیل فوتبالی او نیز همچنان مورد رونمایی قرار نگرفته و در آینده نیز باید شاهد اتفاقات جدیدتری از جانب وی باشیم. عضو پیش شورای شهر مشهد و رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی که از عوامل اصلی فجایع رخ داده در بازی ایران و لبنان در مشهد هم بوده، یکی مقصرین وضعیت این روزهای تنها تیم مشهدی در دو سطح اول فوتبال ایران است. در دعواهای بی پایان شهر خودرو و هیئت فوتبال خراسان رضوی، اصولی یکی از چهره‌های اصلی بود و در نهایت نیز در جریان همین درگیری‌ها، آن اتفاقات عجیب در آغاز فصل در تمرین شهر خودرو رخ داد و این تیم از سفر به رفسنجان سر باز زد. شهر خودرو در فصول اخیر با مشکل زمین تمرین و زمین بازی مواجه بود و هیئت فوتبال کمترین کمکی به این تیم در این باره نکرد و هر گاه پرسشی در این باره مطرح شد او هیئت‌های سایر استان‌ها را مثال زد و البته هیچ وقت نگفت که کدام یک از هیئت‌ها به دنبال مدیریت تیم لیگ برتری بوده و کدام هیئت زمینی در اختیار داشته و در تیم لیگ برتری خود را کمک نکرده!

فوتبال مشهد؛ قربانی بزرگ

هنوز زمان زیادی از انحلال ابومسلم نگذشته و سیاه جامگان که قرار بود جانشین این تیم در لیگ برتر باشد نیز به سرنوشتی مشابه دچار شد. آخرین امید فوتبال مشهد، شهرخودرویی بود که از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرد و امید وحدت هم که جانشین شهرخودرو شده بود از همان روز اول مشخص بود که چه سرنوشتی خواهد داشت. آیا ماجرا در همین جا به پایان می‌رسد؟ قطعا خیر! در همین تابستانی که گذشت تیم لیگ دویی پیام توس مشهد به دلیل مسائلی تقریبا مشابه با شهرخودرو امتیاز خود را به استان مازندران و تیم کیان سام واگذار کرد. به عبارت بهتر، استانی با پتانسیل خراسان رضوی در سطح اول تا سوم فوتبال ایران حتی یک نماینده هم ندارد و این در شرایطی است که برخی شهرهای شمالی کوچک با سرمایه گذار خصوصی حداقل در دو سطح از سه سطح اول فوتبال ایران نماینده دارند!

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...