دو روی یک سکه؛ شانس صعود تیم ملی با کی روش چقدر است؟

گرچه آمریکا و ولز، به اندازه انگلیس عنوان دار و سرشناس نیستند، اما به هیچ عنوان حریف آسانی برای کی روش و شاگردانش نخواهد بود.
کدخبر (89216) | 16 آبان 1401 | ساعت 10:08
0 40
دو روی یک سکه؛ شانس صعود تیم ملی با کی روش چقدر است؟
گرچه آمریکا و ولز، به اندازه انگلیس عنوان دار و سرشناس نیستند، اما به هیچ عنوان حریف آسانی برای کی روش و شاگردانش نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، این روزها همه توجهات در فوتبال ایران معطوف به حضور تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ است‌. شاگردان کی روش کمتر از دو هفته دیگر باید در قطر حاضر باشند تا در گروه B جام جهانی با حریفان خود رقابت کنند. ایران در نخستین بازی خود در قطر که روز سی ام آبان باشد به مصاف انگلیس خواهد رفت. بسیاری از کارشناسان از این بازی به عنوان دشوارترین مسابقه تیم ملی در جام جهانی یاد می کنند. چرا که حریف ایران در ترکیب خود یک دو‌ جین ستاره سرشناس و آماده دارد. البته رو در رو شدن با نفراتی همچون هری کین، رحیم استرلینگ، هری مگوایر، مارکوس راشفورد، جک گریلیش و... علاوه بر این که می تواند دشواری های خاص خود را داشته باشد، به همان اندازه نیز برای فوتبال ما جذاب و‌ چالش برانگیز باشد. قطعا نگاه بسیاری از مربیان بزرگ دنیا به این بازی خواهد بود و این یک فرصت استثنایی برای بازیکنان تیم ملی خواهد بود که خود را به تیم های مطرح دنیا نشان دهند. تیم ملی ایران گرچه دو تیم دیگر، به اندازه سه شیرها عنوان دار و سرشناس نیستند، اما به هیچ عنوان حریف آسانی برای کی روش و شاگردانش نخواهد بود. منتها آن قدری که روی بازی با انگلیس تاکید می شود، کمتر صحبتی درباره سایر حریفان است و بعضا می بینیم این تفکر در حال شکل گیری است که اگر تیم ملی کشورمان از بازی اولش امتیاز بگیرد، صعودش به دور حذفی مسجل شده! از آن طرف، عده ای هم معتقدند تیم ملی کشورمان با توجه به قدرت حریفانش هیچ‌شانسی برای صعود از گروهش ندارد و کی روش در این مدت کوتاه نمی تواند کاری انجام دهد و... قطعا تحلیل هایی از این دست می تواند ذهن ملی پوشان را بهم ریخته و آنها را گمراه کند و چه خوب است در این زمان کم باقی مانده تا جام جهانی، در نقد و بررسی شرایط حریفان ایران جانب اعتدال رعایت شود. ناکامی در دوره های گذشته دلیلی بر این نیست که قرار است در قطر هم از صعود باز بمانیم. تیم ملی ایران این تحلیل ها در حالی انجام می گیرد که تیم ملی کشورمان در دور مقدماتی بهترین عملکرد را در بین همه تیم های آسیایی داشت و توانست با تنها یک باخت و ۸ پیروزی و کسب ۲۵ امتیاز به عنوان چهاردهمین تیم جهان جواز حضور در قطر را بدست بیاورد. گرچه پس از این صعود مقتدرانه، نیمکت فنی تیم ملی دچار تغییراتی شد و کارلوس کی روش جای دراگان اسکوچیچ را گرفت، اما کارشناسان بر این باورند این تغییر مثبت بوده و حضور مرد پرتغالی کارساز واقع خواهد شد. تیم ملی با رهبری کی روش در بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال نمایش خوب و امیدوار کننده ای داشت و موفق شد بدون باخت از میدان خارج شود. قطعا به همان اندازه که ایران از همگروه های خود شناخت دارد، آن ها نیز به خوبی فوتبال کشورمان را آنالیز کرده و به قدرتش واقف هستند. بنابراین می توان گفت ترس از حذف، نگرانی مشترک همه حریفان ایران است و تیم‌ کی روش روی کاغذ به اندازه همه رقبایش شانس صعود دارد. عملکرد ایران در جام جهانی در مرحله اول بستگی به لیست تیم ملی دارد و باید دید آیا کارلوس کی روش همانند سال های گذشته، سورپرایزی در این لیست خواهد داشت یا خیر.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...