معرفی کامل استادیوم الجنوب/ بادبان‌های کشتی‌ بر فراز الوکره قطر

کدخبر (87563) | 15 آبان 1401 | ساعت 21:02
0 396
معرفی کامل استادیوم الجنوب/ بادبان‌های کشتی‌ بر فراز الوکره قطر
استادیوم الجنوب، یکی از مهم‌ترین ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی 2022 قطر خواهد بود.

به گزارش سرخ نیوز، یکی از ورزشگاه‌های انتخاب شده برای میزبانی جام جهانی قطر، استادیوم الجنوب است. این ورزشگاه که در شهر الوکره بنا شده، میزبان تعدادی از بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲  خواهد بود.  

تاریخ و محل ساخت استادیوم الجنوب

استادیوم الجنوب در شهر الوکره قطر ساخته شده و سطح آن چمن طبیعی است. ساخت این ورزشگاه در سال ۲۰۱۴ شروع شد و در ۱۶ مه ۲۰۱۹ افتتاح گردید.

ظرفیت استادیوم الجنوب

ظرفیت استادیوم الجنوب ۴۰۰۰۰ هزار نفر است که به نظر می‌رسد این گنجایش برای یک دیدار جام جهانی کافی باشد.  

کدام بازی های جام جهانی 2022 در استادیوم الجنوب برگزار می‌شود؟

۱ آذر / بازی فرانسه استرالیا در گروه D جام جهانی ۲۰۲۲
۳ آذر / سوئیس کامرون در گروه G جام جهانی قطر
۵ آذر / تونس استرالیا در گروه D
7 آذر / کامرون صربستان در گروه G 
9 آذر / استرالیا دانمارک در گروه D
11 آذر / غنا اروگوئه در گروه H جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
۱۴ آذر / تیم اول گروه E جام جهانی - تیم دوم گروه F جام جهانی قطر معرفی استادیوم الجنوب

امکانات استادیوم الجنوب

استادیوم الجنوب یک اتاق چند منظوره، مجهز به استخر و اسپا و یک مرکز خرید با بام سبز است. همچنین در کنار استادیوم الجنوب، مدرسه، تالار عروسی، پیست دوچرخه سواری، پیست اسب سواری و سالن‌های ورزشی مجهز واقع شده‌اند. از آنجایی که قطر، کشوری گرم است، برای رفاه تماشاگران بازی‌های جام جهانی لازم است سیستم خنک کننده داشته باشد. سیستم خنک کننده الجنوب طوری طراحی شده است که باعث می‌شود هوای درون استادیوم بیش از حد گرم نشود و تماشاگران و بازیکن‌ها بتوانند در راحتی و آرامش کامل در استادیوم حضور داشته باشند. این سیستم خنک کننده قادر است جایگاه تماشاچیان را تا 18 درجه سانتی‌گراد و زمین بازی را تا 20 درجه سانتی‌گراد خنک نگهدارد.  

ویژگی های ظاهری استادیوم الجنوب قطر

از ویژگی‌های ظاهری استادیوم الجنوب قطر می توان به این مسئله اشاره کرد که زاها حدید توسط تیم معمارانش این بنا را با الهام از فرهنگ منطقه و خواست کارفرمایان طوری اجرا کرده است که سنت کشتی‌سازی منطقه را نمایان کند. باتوجه به شرایط فرهنگی، طراحی این مجموعه ورزشی به سبک مینیمال است. وجود شیب به سمت بیرون و حالت مخروطی شکل ساختمان باعث می‌شود نمای بیرونی یادآور بادبان کشتی‌های دکلی چوبی باشد. نمادهای این کشتی‌ها را می‌توان در لبه بدنه استادیوم تماشا کرد. در کنار این‌ها، سقف و دیوارهای شیشه‌ای ورزشگاه الجنوب با چین خوردگی‌های خاصی که دارند نقوش و خوشنویسی عربی را تداعی می‌کنند. همچنین طراحان برای بازنمایی و ادای احترام به هنر اسلامی در نقاط مختلف استادیوم از روکش‌های برنزی استفاده کرده‌اند. معرفی استادیوم الجنوب

بازی های مهمی که در استادیوم الجنوب برگزار شده

استادیوم الجنوب 16 مه 2019 در جریان برگزاری جام امیر بین تیم‌های فوتبال السد و الدحیل افتتاح شد. فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 بین تیم‌های پرسپولیس و اولسان هیوندای در استادیوم الجنوب برگزار شده است. همچنین مجموعه ورزشی الجنوب، دومین استادیومی است که برای جام جهانی 2022 با 40 هزار نفر ظرفیت آماده شده است. همچنین ورزشگاه الجنوب یکی از ورزشگاه های میزبان جام ملت های آسیا 2023 است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...