آشنایی با تیم ملی کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی کامرون در گروه G رقابت های جام جهانی 2022 با سه تیم برزیل، سوییس و صربستان به رقابت می پردازد.
کدخبر (89086) | 17 آبان 1401 | ساعت 03:35
0 356
آشنایی با تیم ملی کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲
تیم ملی کامرون در گروه G رقابت های جام جهانی 2022 با سه تیم برزیل، سوییس و صربستان به رقابت می پردازد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی کامرون رتبه 43 رنکینگ فیفا و احتمالا یکی از شگفتی سازهای جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر است. کامرونی ها با سابقه هشت بار حضور در جام جهانی، بهترین عملکرد خودشان را در سال 1990 با کسب جایگاه هفتم به ثبت رساندند.

گروه تیم ملی کامرون رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی کامرون در گروه G رقابت های جام جهانی قطر همگروه تیم های ملی سوییس، صربستان و برزیل است. تیم فوتبال مردان کامرون تاکنون 8 بار به جام جهانی صعود کرده است و این بار هم با صدر نشینی در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی به مرحله سوم راه پیدا کرد و در مرحله سوم با نتیجه مجموع 2-2 مقابل الجزایر با قانون گل زده در زمین حریف به قطر رسید.

گروه G در جام جهانی

تاریخچه تیم ملی کامرون

تیم ملی فوتبال کامرون ملقب به شیر های رام نشدنی تنها تیم ملی فوتبال آفریقایی جنوبی است که توانسته هشت بار به جام های جهانی برسد. کامرون در جام جهانی 1990 به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد که بهترین عملکرد این تیم در تاریخچه حضورشان در جام های جهانی بوده است. این تیم پنچ بار در جام ملت های آفریقا قهرمان شده است. همچنین آنها توانسته اند در المپیک 2000 به مقام قهرمانی برسند و کسب مقام نایب قهرمانی در جام کنفدراسیون های 2003 را نیز در کارنامه خود دارند.

نحوه صعود تیم ملی کامرون به جام جهانی

مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در آفریقا با حضور 54 تیم و در مرحله دوم با ده گروه چهار نفره برگزار شد و تیم فوتبال کامرون موفق شد بالاتر از تیم های ساحل عاج، موزامبیک و مالاوی به مرحله سوم راه پیدا کرده و در نهایت در مجموع دو بازی با نتیجه 2-2 و با قانون گل زده در خانه حریف از سد الجزایر عبور کرده و به مسابقات جهانی ۲۰۲۲ برسد.

تیم ملی کامرونبررسی حضور کامرون در جام جهانی های قبلی

اولین حضور ملی پوشان کامرون در جام های جهانی در سال 1982 صورت گرفت که با افزایش سهمیه تیم های آفریقایی، همراه الجزایر به این تورنومنت راه پیدا کرد. این تیم با احتساب صعودی که به جام جهانی 2022 داشته مجموعا 8 بار سابقه حضور در جام جهانی را داشته است. نتیجه مساوی در برابر ایتالیا بهترین نتیجه ای بود که کامرون در اولین حضورش در جام جهانی توانست کسب کند. بهترین حضور این تیم در جام سال 1990 بود که کامرون با شکست نیجریه و تونس توانست به مرحله پلی آف جام جهانی 1990 راه یابد. کامرون در آن سال در گروه B با تیم های آرژانتین، رومانی و شوروی هم گروه بود. این تیم توانست آرژانتین، مدعی عنوان قهرمانی را با نتیجه 1-0 شکست بدهد و 1-2 از رومانی عبور کند. در آخرین بازی هم کامرونی ها با نتیجه 4-0 بازی را به شوروی واگذار کردند. در مرحله یک چهارم نهایی رقابت ها، این تیم مقابل انگلیس قرار گرفت و در نهایت با پنالتی دقیقه 105 به نفع انگلیس، بازی با نتیجه 2-3 به سود سه شیرها به پایان رسید. کامرونی ها در 7 حضور قبلی شان در جام های جهانی موفق به کسب 4 برد، 7 تساوی و 12 شکست از 23 بازی خود شده اند. آن ها همچنین 18 گل به ثمر رسانده اند و 43 بار هم دروازه خود را باز شده دیده اند. باید دید کامرون در جام جهانی 2022 چه نتیجه ای را به ثبت خواهد رساند. تیم ملی کامرون

لیگ های مهم کشور کامرون

لیگ برتر کامرون معروف به MTN Elite One از سال 1961 تاکنون برگزار می شود و این لیگ از 25 تیم و در 2 گروه که از سراسر کشور کامرون در آن شرکت می کنند تشکیل می شود.

باشگاه های مهم لیگ کامرون

باشگاه کوتون اسپور و Canon Yaoundé به ترتیب با 17 و 10 عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم های باشگاهی این لیگ هستند. تیم های TKC Yaoundé و اوریکس دوآلا هم هر کدام موفق شده اند 5 بار فاتح لیگ کامرون شود. تیم ملی کامرون

بازی های تیم ملی کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲

در شرایط فعلی تنها برنامه مرحله گروهی و دیدارهای این مرحله از جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شده و در حال حاضر فقط بازی های تیم کامرون با تیم های ملی سوییس، صربستان و برزیل در جام جهانی تعیین شده است.

تیم های رقیب تیم ملی کامرون

تیم های ملی سوییس، برزیل و صربستان رقبای کامرون در گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ هستند. گروه G در جام جهانی

تاریخ و ساعت بازی های تیم ملی کامرون در جام جهانی

دیدار تیم های ملی سوییس و کامرون 3 آذر 1401 از ساعت 13:30 برگزار می شود. بازی تیم های صربستان و کامرون 7 آذر1401 از ساعت 13:30 برگزار می شود. دیدار تیم های کامرون و برزیل 11 آذر 1401 از ساعت 22:30 برگزار می شود.

تیم ملی کامرون

استادیوم و شهر بازی های تیم ملی کامرون

دیدار سوییس و کامرون در ورزشگاه ورزشگاه الجنوب (الوکره) برگزار می شود. مصاف دو تیم ملی صربستان و کامرون در ورزشگاه الجنوب (الوکره) قطر برگزار می شود. بازی کامرون و تیم برزیل در ورزشگاه ملی لوسیل قطر برگزار می شود.

بازیکنان تیم ملی کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲

آندره اونانا سنگربان تیم اینتر میلان تنها بازیکن سرشناس تیم کامرون است. اریک ماکسیم چوپوموتینگ، مهاجم سابق پاری سن ژرمن و فعلی بایرن مونیخ هم که حدود 6 سال پیش و در سن 27 سالگی از بازی های ملی خداحافظی کرده بود، باید دید آیا به تیم ملی باز خواهد گشت یا خیر.

تیم ملی کامرون

کادرفنی تیم ملی کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲

سرمربی: ریگوبرت سانگ (کامرون) مربی ها: برتراند نجیگوله (کامرون) - آگوستین سیمو (کامرون) مربی درواز‌ه بان ها: سلیمانو حمیدو (کامرون) مربی بدنساز: پیر نگ نگوم (کامرون) ریگوبرت سانگ بازیکن اسبق و مربی حال حاضر کامرون، چند سال پیش تا آستانه مرگ پیش رفت و به طور معجزه آسایی به زندگی بازگشت. تمامی رسانه ها مرگ وی را تایید کرده بودند.

محل اسکان و تمرین تیم ملی کامرون

تیم فوتبال کامرون در جام جهانی 2022 قرار است در هتل Banyan Tree Doha At La Cigale Mushaireb دوحه مستقر شود. این هتل طراحی منحصر به فرد و دایره ای شکلی دارد. همچنین کامرونی ها در محل تمرین باشگاه السیلیه قطر، خود را برای مسابقات جام جهانی آماده خواهند کرد.

هتل Banyan Tree Doha At La Cigale Mushaireb

تماشاگران خاص تیم ملی کامرون

فوتبال در آفریقا به دلیل کم هزینه بودن، از ورزش های پرطرفدار به حساب می آید. کامرون هم از این قائده مستثنا نیست و فوتبال، ورزش اول این کشور به حساب می آید و علاقمندان بخصوصی برای خود دارد. طرفداران کامرون عموما با نشان هایی از شیر و منقش به رنگ های اصلی پرچم کشورشان در مسابقات حاضر می شوند. چند وقت پیش، ازدحام هواداران در جام ملت های آفریقا، 8 هوادار کامرونی را به کام مرگ کشاند. هواداران تیم ملی کامرون برای اطلاع از گزارش لحظه ای جام جهانی با سرخ نیوز همراه باشید.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...