معرفی کامل ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر

کدخبر (89599) | 17 آبان 1401 | ساعت 16:00
0 1063
معرفی کامل ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر
ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر که در 15 کیلومتری دوحه مرکزی واقع شده میزبان بازی های مهمی از جام جهانی 2022 خواهد بود.

به گزارش سرخ نیوز، بعد از واگذاری میزبانی جام جهانی 2022 به قطری ها ساخت 8 ورزشگاه در این کشور شروع شد که یکی از آنها ورزشگاه اجوکیشن سیتی بود. این ورزشگاه در میان دانشگاه ها و دانشکده های شهر آموزشی بنیاد قطر واقع شده است و به همین خاطر با نام «شهر آموزش» شناحته می شود.  

تاریخ و محل ساخت ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر 

احداث استادیوم اجوکیشن سیتی قطر (المدینه التعلیمیه) در کشور قطر از سال 2016 شروع و در سال 2020 به پایان رسید. این ورزشگاه در منطقه شهر آموزش دوحه ساخته شده است. ورزشگاه education city در 15 کیلومتری دوحه مرکزی واقع شده که برای رسیدن به آن می توان از تمامی امکانات شهری نظیر مترو، تاکسی، اتوبوس حتی تراموای محلی استفاده کرد زیرا این ورزشگاه در مجاورت مراکز آموزشی و دانشگاه قرار دارد.

ظرفیت استادیوم اجوکیشن سیتی 

ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر آماده پذیرش 45000 تماشاگر در جام جهانی قطر خواهد بود. ظرفیت این ورزشگاه قرار است بعد از بازی های جام جهانی در کشور قطر به 20000 نفر کاهش پیدا کند و باقی صندلی ها به کشورهای در حال توسعه اهدا شود.  

کدام بازی های جام جهانی 2022 در استادیوم education city برگزار می شود؟

اهمیت ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر زمانی بیشتر می شود که بدانید این ورزشگاه میزبان 8 دیدار جام جهانی است. دیدارهایی که طبق برنامه در استادیوم اجوکیشن سیتی قطر برگزار خواهد شد به شرح زیر می باشد؛
دیدار دانمارک و تونس در گروه D جام جهانی
بازی کره جنوبی و اروگوئه در گروه H جام جهانی قطر
تقابل لهستان و عربستان صعودی در گروه C جام جهانی 2022
دیدار کره جنوبی و غنا در گروه H جام جهانی
بازی تونس و فرانسه در گروه D جام جهانی قطر 
مصاف کره جنوبی و پرتغال در گروه H جام جهانی 2022 و دو دیدار از مراحل حذفی

ورزشگاه Education Cityامکانات ورزشگاه اجوکیشن سیتی 

بخشی از امکانات ورزشگاه اجوکیشن سینی قطر که میزبان جام جهانی 2022 است شامل موارد زیر می باشد؛
1- ورزشگاه شهر آموزش بیش از 45 هزار نفر ظرفیت تماشاچی دارد.
2- وجود زمین تمرین فوتبال، زمین گلف و فروشگاه های بزرگ
3- وجود سیستم‌های خنک کننده برای زمین و جایگاه تماشاچیان که افراد بتوانند در یک دمای متعادل بازی های جام جهانی را دنبال کنند.
4- برای دسترسی به امکانات مرکز شهر که حدود 15 کیلومتر از ورزشگاه فاصله دارد می توان از اتوبوس، تاکسی، مترو و حتی تراموای محلی استفاده کرد.
5- این ورزشگاه محیط بسیار سرسبزی را در پیرامون خود دارد.  

ویژگی های ظاهری استادیوم اجوکیشن سیتی قطر

معماری این ورزشگاه به شکل اسلامی طراحی شده و نمای شکل الگوهای هندسی پیچیده مثلثی شبیه به الماس دارد که نشانگر الماسی در میان کویر است. با تغییر زاویه تابش نور خورشید به این ورزشگاه، رنگ عمومی آن تغییر می کند.

بازی های مهمی که در ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر

قرار بود استادیوم education city میزبان مسابقه رده بندی و فینال جام جهانی باشگاه های فوتبال 2019 باشد اما به دلیل تاخیر در افتتاح ورزشگاه، این بازی ها به ورزشگاه بین المللی خلیفه انتقال پیدا کرد. ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر در سال 2022 میزبان جام باشگاه های جهان و همچنین لیگ قهرمانان آسیا بود. 5 بازی جام عرب در سال 2021 نیز در این ورزشگاه انجام شد. استادیوم اجوکیشن سیتی، یکی از ورزشگاه های جام ملت های آسیا 2023 است. ورزشگاه Education City

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...