جام جهانی 2022/نتیجه تحقیقات بزرگ دانشگاهی؛ برزیل قهرمان می‌شود

در یک شبیه‌سازی‌ تیم ملی فوتبال برزیل با احتمال 15 درصد، بیش از هر تیم دیگری به فینال جام جهانی 2022 صعود کرده و قهرمان شده است.
کدخبر (93239) | 24 آبان 1401 | ساعت 14:53
0 88
جام جهانی 2022/نتیجه تحقیقات بزرگ دانشگاهی؛ برزیل قهرمان می‌شود
در یک شبیه‌سازی‌ تیم ملی فوتبال برزیل با احتمال 15 درصد، بیش از هر تیم دیگری به فینال جام جهانی 2022 صعود کرده و قهرمان شده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی برزیل پس از حذف در مرحله یک چهارم نهایی دوره قبلی جام جهانی، بار دیگر به عنوان مدعی اصلی قهرمانی این مسابقات شناخته می‌شود اما داده‌هایی که یک تیم بین المللی از محققان از دانشگاه‌های اینسبروک، خنت بلژیک و لوکزامبورگ و دانشگاه‌های فنی دورتموند و مونیخ بدست آورده‌اند، نشان می‌دهد که در کنار قهرمان 5 دوره جهان، تیم‌های آرژانتین، هلند، آلمان و فرانسه نیز شانس خوبی برای کسب عنوان قهرمانی دارند. یکشنبه هفته آینده جام جهانی 2022 قطر با دیدار میزبان در برابر اکوادور که به بازی افتتاحیه جام جهانی نیز معروف است، آغاز می‌شود. اما پیش از آغاز این رویداد، یک تیم بین المللی از محققان متشکل از آندریاس گرول و نیل هورمن هر دو از دانشگاه دورتموند، گونتر شوبرگر از دانگشاه مونیخ، کریستوف لی از دانشگاه لوکزامبورگ، هانس ون ایتولده از دانشگاه خنت بلژیک و آخیم زایلیس از دانشگاه اینسبروک با کمک یادگیری ماشین، محبوبیت تیم‌های مختلف را برای قهرمانی این دوره از جام جهانی بررسی کرده که مطابق این داده‌ها، محبوبیت برزیل حدود 15 درصد است. تیم ملی برزیل پیش‌بینی آن‌ها چندین مدل آماری برای نقاط قوت عملکرد تیم‌ها را با اطلاعات مربوط به ساختار تیم (مانند ارزش بازار یا تعداد بازیکنان لیگ قهرمانان) و همچنین عوامل اجتماعی-اقتصادی کشور مبدا (جمعیت یا تولید ناخالص داخلی) ترکیب می‌کند. با مقادیر پیش بینی شده از مدل محققان، کل جام جهانی بر مبنای هر مسابقات، پیروی از قرعه کشی و تمام قوانین فیفا، 100 هزار بار شبیه سازی شد. این شبیه‌سازی باعث می‌شود که همه تیم‌ها به دورهای مختلف مسابقات صعود کنند و در نهایت قهرمان شوند. در این شبیه‌سازی‌ها برزیل با احتمال 15 درصد، بیش از هر تیم دیگری به فینال صعود کرده و قهرمانی شده است. پس از این کشور، آرژانتین (11.2 درصد)، هلند (9.7 درصد)، آلمان (9.2 درصد) و فرانسه (9.1 درصد) بیشترین شانس قهرمانی را به خود اختصاص داده‌اند. آندریاس گرول یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی می‌گوید "ماهیت پیش بینی‌ها این است که می توانند نادرست باشند در غیر این صورت مسابقات فوتبال بسیار کسل کننده خواهند بود. ما فقط احتمالات را ارائه می‌کنیم، نه قطعیت‌ها و احتمال برنده شدن 15 درصدی نیز به احتمال 85 درصد برنده نشدن این تیم دلالت دارد". برزیل سوییس با این حال مدل اینسبروک آخیم زایلیس که بر اساس ضرایب تنظیم‌شده شرط‌بندی است، توانست فینال یورو در سال 2008 و همچنین قهرمانی اسپانیا در جام‌ جهانی 2010 جهان و یورو 2012 را به درستی پیش‌بینی کند. امسال مدل زایلیس برای دومین بار پس از یورو 2020 به عنوان بخشی از یک مدل ترکیبی جامع‌تر که توسط تیم‌های دانشگاه مونیخ و دورتموند طراحی شده، استفاده خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود از کیفیت بهتری نسبت به دوره قبلی جام جهانی در روسیه در زمینه پیش‌بینی قهرمان مسابقات داشته باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...