سرنوشت عجیب ستاره‌های پرسپولیس در جام جهانی

میلاد سرلک، اولین هافبک سرشناس پرسپولیس نیست که در آستانه جام جهانی از حضور در این رقابت ها باز می‌ماند.
کدخبر (93218) | 24 آبان 1401 | ساعت 13:44
0 92
سرنوشت عجیب ستاره‌های پرسپولیس در جام جهانی
میلاد سرلک، اولین هافبک سرشناس پرسپولیس نیست که در آستانه جام جهانی از حضور در این رقابت ها باز می‌ماند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، میلاد سرلک هافبک پرسپولیس که در اردوهای اخیر تیم ملی، حضور ثابتی در لیست داشت و توانسته بود نظر سرمربی جدید را هم نسبت به استفاده از خودش جلب کند با بدشانسی زیاد از راهیابی به جام جهانی باز ماند.

این اتفاق در پی مصدومیتی رخ داد که برای این هافبک بی حاشیه به وجود آمد تا کی روش بعد از امید ابراهیمی، دومین هافبک دفاعی اش را هم از دست دهد. سرلک در بازی دوستانه مقابل سنگال یکی از ۱۱ مرد ثابت تیم ملی بود و در کنار نوراللهی بازی خوبی را به نمایش گذاشت. او امید زیادی داشت تا با شماره ۱۸ تیم ملی در قطر بدرخشد، اما این مصدومیت بدموقع، کاخ آرزوهای ستاره پرسپولیس را ویران کرد.

میلاد سرلک

 اما جالب است بدانید میلاد سرلک، اولین هافبک دفاعی سرشناسی نیست که در آستانه جام جهانی از حضور در این رقابت ها باز می ماند. در سال ۲۰۰۶، برانکو ایوانکوویچ حاضر نشد کریم باقری را که در آن زمان از آماده ترین بازیکنان پرسپولیس در لیگ برتر بود و مدت‌ها قبل از میادین ملی خداحافظی کرده بود بار دیگر دعوت کند و برای این تصمیم خود دليل جالبی داشت.

سرمربی وقت تیم ملی ایران گفته بود: «كريم باقری يكی از بزرگ‌ترين بازيكنان ايران است و خدمات بسياری براي تيم ملی كشورش انجام داده است. او با بزرگ‌منشی جاي خود را به بازيكنان جوان داد و از تيم ملي خداحافظی كرد. اكنون باقری از بهترين بازيكنان پرسپوليس است اما،‌ هرگز او را دعوت نمی كنم چرا كه دوست دارم هميشه در تركيب اصلی بازی كند. نشستن روی نيمكت ذخيره‌ها و حتي سكوها سزاوار او نيست. ما نكونام، زندی، رحمان رضايی و نصرتی را داريم كه انتخاب‌هاي نخست من هستند.»

برانکو و کریم باقری پرسپولیس

حامد کاویان‌پور دیگر هافبک دفاعی پرسپولیس هم در این دوره از رسیدن به جام جهانی آلمان باز ماند. این ستاره تکنیکی که آن روزها از تیم های مطرحی چون بوخوم، كلن و استاندارد ليژ پیشنهاد بازی داشت در حالی از تیم ملی خط خورد که در بازی های مقدماتی حاضر بود و به عنوان زوج جواد نکونام در ترکیب قرار می گرفت. کاویانپور در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ نیز بازیکن ثابت تیم ملی بود، اما اینبار قربانی عملکرد ضعیف بلاژویچ و به همراه تیم ملی شانس بازی در این رقابت ها را از دست داد.

سومین بازیکن مطرح پرسپولیس که می توانست در جام جهانی باشد اما با کج سلیقگی از حضور در این بازی ها محروم شد، کمال کامیابی‌نیا است. این بازیکن در اردوی قبلی پای ثابت دعوت به تیم ملی بود، اما در فهرست نهایی کارلوس کی روش برای جام جهانی ۲۰۱۸ جایی نداشت تا نفرات پا به سن گذاشته ای چون مسعود شجاعی جای وی را بگیرند. کامیابی نیا در این دوره به دلیل مصدومیت های زیاد فرصت چندانی برای حضور در اردوهای تیم ملی نیافت تا شانسی برای بازی در قطر پیدا نکند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...