حمله کارکنان امنیتی به یک خبرنگار در قطر + عکس

در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲، یک خبرنگار دانمارکی مورد حمله کارکنان امنیتی قرار گرفته است که این موضوع، بازخوردهای زیادی در پیش داشت.
کدخبر (93747) | 25 آبان 1401 | ساعت 12:49
0 41
حمله کارکنان امنیتی به یک خبرنگار در قطر + عکس
در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲، یک خبرنگار دانمارکی مورد حمله کارکنان امنیتی قرار گرفته است که این موضوع، بازخوردهای زیادی در پیش داشت.

به گزارش سرخ نیوز و به نقل از ورزش سه، راسموس تانتولت، گزارشگر شبکه TV2، چند روز قبل از بازی افتتاحیه جام جهانی فوتبال از قطر و به صورت پخش زنده در حال تهیه گزارش بود که کارکنان امنیتی به او حمله‌ور شده و حواشی بزرگی ایجاد کردند. این افراد به سرعت راسموس تانتولت را تهدید به شکستن و تخریب دوربینش کردند. ویدئویی از این اتفاق که در رسانه‌های اجتماعی در فضای مجازی پخش شده، نشان می‌دهد که تانتولت به زبان انگلیسی توضیح می‌دهد کجا خلاف قوانین فیلمبرداری در قطر عمل کرده است؟ او گفت: "شما تمام دنیا را به اینجا دعوت کرده‌اید. چرا نمی‌توانیم فیلم‌برداری کنیم؟ اینجا که یک مکان عمومی است." او سریع آیدی کارت و مجوز فیلمبرادری را در تلفن خود نشان داد. اما یکی از نیروهای امنیتی مدعی شد که اگر او فیلمبرداری را متوقف نکنند، دوربینش از بین می‌برد. راسموس تانتولت افزود: "تو می‌توانی دوربین را بشکنی. می‌خواهی این کار را انجام دهی؟ مشکلی نیست. تو با شکستن دوربین ما را تهدید می‌کنی." حمله کارکنان امنیتی به یک خبرنگار در قطر + عکس تانتولت که از قطر و با شبکه نروژی NRK صحبت می‌کرد، امروز اعلام کرد که مقامات قطری از او عذرخواهی کرده‌اند. اما این واقعیت که کار او در طول یک پخش زنده متوقف شده، برایش نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند. او در ادامه گفت: "فکر نمی‌کنم پیام مقامات قطر به همه نیروهای امنیتی رسیده باشد. بنابراین می‌توان گفت که عده‌ای وجود دارند که وضعیت را اشتباه متوجه شده‌اند. اما در عین حال این اتفاق چیزهای زیادی در مورد وضعیت قطر را نشان می‌دهد. وقتی به عنوان یک رسانه آزاد گزارش دهید، ممکن است مورد حمله و تهدید قرار بگیرید." همچنین این اولین بار نیست که خبرنگاران در تلاش برای گرفتن گزارش در قطر با چنین مشکلاتی روبرو می‌شوند. شبکه نروژی NRK در سال گذشته و هنگام تهیه گزارش از قطر شاهد مشکلاتی از این دست بود. دو تن از روزنامه‌نگاران این شبکه به نام‌های هالور اکلند و لوکمان قربانی، دستگیر و متعاقباً در قطر زندانی شدند. آنها حدود 30 ساعت در بازداشت بودند تا اینکه بالاخره آزاد و به نروژ بازگردانده شدند. حمله کارکنان امنیتی به یک خبرنگار در قطر + عکس در نوامبر سال گذشته نیز یوناس گهر استور، نخست وزیر نروژ، رفتار با خبرنگاران در قطر را غیرقابل قبول توصیف کرد. او گفت: "مطبوعات آزاد برای دموکراسی کارآمد، فاکتوری بسیار مهم است." به نظر می‌رسد در فاصله چند روز مانده به شروع مسابقات، مشکلاتی برای خبرنگاران وجود دارد. گرانت وال، نویسنده آمریکایی، شاهد دخالت کارکنان امنیتی و درخواست آنها مبنی‌بر پاک کردن یک عکس بوده است. وال در توضیح جزئیات ماجرا در حساب توییتر خود نوشت: "امروز عکسی از شعار جام جهانی قطر روی دیوار مرکز رسانه گرفتم. در ادامه یک نگهبان آمد و از من خواست که آن را از تلفنم پاک کنم. آیا در جام جهانی نیز قرار است اینگونه عمل کنید؟" جام جهانی روز یکشنبه با دیدار قطر میزبان با اکوادور آغاز می‌شود و به نظر می‌رسد احتمال رخ دادن اتفاقاتی از این دست باز هم وجود خواهد داشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...