مصدومیت بیرانوند فیفا را زیر سؤال برد!

در جریان بازی ایران و انگلیس در جام جهانی قطر، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ایران با سر به همگروهی خود ضربه زد. پس از این اتفاق، او برخلاف قوانین در زمین ماند که این موضوع، نقض قانون است.
کدخبر (96982) | 30 آبان 1401 | ساعت 19:56
0 187
مصدومیت بیرانوند فیفا را زیر سؤال برد!
در جریان بازی ایران و انگلیس در جام جهانی قطر، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ایران با سر به همگروهی خود ضربه زد. پس از این اتفاق، او برخلاف قوانین در زمین ماند که این موضوع، نقض قانون است.

به گزارش سرخ نیوز، در جریان دیدار امشب ایران و انگلیس که با پیروزی 6-2 سه‌شیرها به پایان رسید در اوایل مسابقه علیرضا بیرانوند، گلر ایران، در برخورد با یکی از هم‌تیمی‌هایش از ناحیه سر ضربه خورد و نقش زمین شد. اما بیرانوند بعد از این ضربه مدتی به بازی ادامه داد. انجمن خیریه هِدوِی که برای محافظت از ورزشکاران در مقابل آسیب‌های مغزی فعالیت می‌کند می‌گوید اینکه تیم داوری با اینکه احتمال آسیب به مغز بیرانوند وجود داشته اجازه داده او مدتی هرچند کوتاه به بازی ادامه دهد، غیرقابل قبول و یک رسوایی است. بیرانوند برای دفع کردن یک سانتر ارسالی انگلیسی‌ها به هوا برخاست ولی با مجید حسینی برخورد کرد و نقش زمین شد. کادر پزشکی تیم ملی ایران برای رسیدگی به او وارد زمین شدند و این رسیدگی چندین دقیقه ادامه داشت. گزارش تصویری مصدومیت بیرانوند در دیدار ایران و انگلیس در جام جهانی 2022 قطر با اینکه از بینی بیرانوند خون می‌آمد و پیراهنش غرق خون شده بود و مشخص بود که او گیج است و تعادل کافی ندارد ولی داور اجازه داد او به بازی برگردد. اما لحظاتی بعد از شروع دوباره بازی بیرانوند نقش زمین شد و به نیمکت ایران اشاره کرد که باید تعویض شود. حسین حسینی به جای بیرانوند وارد زمین شد و تا پایان مسابقه محافظت از دروازه ایران را بر عهده داشت. لوک گریگز، نایب‌رئیس انجمن آسیب مغزی هدوی، در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته اعلام کرد:" اینکه به گلر ایران، علیرضا بیرانوند، اجازه داده شد در زمین بماند یک رسوایی است. اینکه او یک دقیقه بعد از زمین بیرون رفت در اصل مسئله تغییری به وجود نمی‌آورد. بیرانوند حتی یک ثانیه بیشتر نباید بازی می‌کرد چه برسد به یک دقیقه. کاملاً مشخص بود که او تعادل ندارد و نمی‌تواند ادامه بدهد. به نظر می‌رسد اصرار به ادامه بازی تصمیم بیرانوند بوده و نه کادر پزشکی ایران. این اولین محک جدی برای پروتکل ضربه مغزی فیفا بود که در عمل مشخص شد به هیچ دردی نمی‌خورد. امشب به وضوح دیدیم که در جریان مسابقه و در فشارهایی که از هرطرف بر داور و کادرهای پزشکی وارد می‌شود، هیچکس به پروتکل فیفا اهمیتی نمی‌دهد".

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...