جام جهانی 2022/ هجوم صندلی‌های خالی و بحران مشروعیت قطر

برخلاف ادعاهای برگزارکنندگان جام جهانی، صندلی‌های خالی از تماشاگر در ورزشگاه‌های قطر به چشم می‌آید.
کدخبر (97132) | 01 آذر 1401 | ساعت 07:54
0 85
جام جهانی 2022/ هجوم صندلی‌های خالی و بحران مشروعیت قطر
برخلاف ادعاهای برگزارکنندگان جام جهانی، صندلی‌های خالی از تماشاگر در ورزشگاه‌های قطر به چشم می‌آید.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، چه فیفا بخواهد هواداران مسائل حقوق بشری قطر را فراموش کنند و چه برای جلوگیری از بستن بازوبند کاپیتانی 'One Love' به تیم‌ها فشار بیاورد، باز هم جام جهانی 2022 آن چیزی نیست که هواداران فوتبال از آن لذت ببرند و اگرچه پاییز قطر سرد نیست اما ورزشگاه‌های میزبان کاملا سرد هستند.

این دوره از جام جهانی روز یکشنبه با بازی قطر و اکوادور در ورزشگاه ال‌بیت آغاز شد که طی آن تیم میزبان با نتیجه دو بر صفر مغلوب اکوادور شد. قطر در اولین بازی تاریخ فوتبالش در جام جهانی به اولین میزبانی تبدیل شد که در بازی نخست شکست می‌خورد. این اتفاق از روزی که اروگوئه در اولین بازی تاریخ جام جهانی موفق شد پرو را در سال 1930 شکست دهد، هیچگاه پیش نیامده بود.

بازی قطر اکوادور

قطر سابقه طولانی به عنوان یک کشور فوتبالی ندارند و تا این دوره که بواسطه میزبانی راهی جام جهانی شد هیچگاه حضور در این مسابقات را تجربه نکرده بود. این کشور تا پیش از سال 2012 تنها دو بار موفق شده بود از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا صعود کند. با اینکه عنابی‌ها در سال‌های بعد توانستند جام ملت‌های آسیا را فتح کنند اما به نظر نمی‌رسد دستیابی به چنین افتخاری توانسته باشد هواداران زیادی را در این کشور به فوتبال علاقمند کند.

در بازی قطر مقابل اکوادور با وجود میزبانی و برگزاری بازی افتتاحیه، صندلی‌های خالی چشمگیر بود و این مساله در بازی دو تیم هلند و سنگال هم که از همین گروه در ورزشگاه الثومامه برگزار شد، قابل ملاحظه بود. یکی از هواداران با اشاره به وجود صندلی‌های خالی در ورزشگاه‌ها گفت "میزان صندلی‌های خالی در هر ورزشگاه واقعاً حس برگزای یورو در دوران کرونا را به ما می‌دهد". یکی از هواداران هلندی گفت: "این خیلی بد است، باز هم هزاران صندلی خالی، وجود دارد" هوادار دیگری هم اضافه کرد "هیچ وقت فکر نمی کردم بازی مرحله گروهی جام جهانی بین هلند و سنگال این همه صندلی خالی داشته باشد... دیدن آن ناراحت کننده است."

صندلی های خالی جام جهانی قطر

ورزشگاه الثومامه 40 هزار نفر گنجایش دارد اما به گفته مسئولان برگزاری مسابقات، از تقابل هلند و سنگال 41 هزار و 721 نفر درون ورزشگاه دیدن کردند. با این حال تعداد صندلی‌های خالی نشان می‌داد که این آمار آنچنان واقعی نیستند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...