آرژانتین 1 عربستان 2/ اولین شگفتی جام رقم خورد

بازی آرژانتین و عربستان در چارچوب دیداری از گروه C جام جهانی 2022 قطر با پیروزی دو بر یک تیم ملی عربستان به پایان رسید.
کدخبر (97208) | 01 آذر 1401 | ساعت 10:11
0 216
آرژانتین 1 عربستان 2/ اولین شگفتی جام رقم خورد
بازی آرژانتین و عربستان در چارچوب دیداری از گروه C جام جهانی 2022 قطر با پیروزی دو بر یک تیم ملی عربستان به پایان رسید.

به گزارش سرخ نیوز، نخستین دیدار از گروه C جام جهانی قطر بین تیم های ملی آرژانتین و عربستان برگزار شد و با نتیجه ای دور از انتظار به پایان رسید. در شرایطی که بسیاری آرژانتین را یکی از بخت های قهرمانی مسابقات جام جهانی 2022 می دانستند اما یاران لیونل مسی با نتیجه دو بر یک مقابل عربستان شکست خوردند.  

بازی آرژانتین مقابل عربستان از گروه C

بازی آرژانتین و عربستان نخستین دیدار از گروه C رقابت های جام جهانی است.  

ساعت و تاریخ بازی آرژانتین مقابل عربستان

بازی آرژانتین و عربستان در تاریخ سه شنبه 1 آذر 1401 و از ساعت 13:30 آغاز شد.  

ورزشگاه بازی آرژانتین عربستان

بازی آرژانتین مقابل عربستان در ورزشگاه ملی لوسیل برگزار می شود.  

تیم داوری بازی آرژانتین و عربستان

داور: اسلاوکو وینچیچ / کمک داور اول: توماز توماز کلانیچ / کمک داور دوم: آندراز کواچیچ  

تاریخچه بازی های آرژانتین مقابل عربستان

دو تیم آرژانتین و عربستان یکبار در سال 2012 مقابل هم قرار گرفته اند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.  

تیم ملی آرژانتین

تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ با در اختیار داشتن لیونل مسی و چندین ستاره دیگر، یکی از شانس های بزرگ قهرمانی محسوب می شود.

ترکیب تیم ملی فوتبال آرژانتین در مقابل تیم ملی عربستان

ترکیب تیم ملی فوتبال آرژانتین در مقابل تیم ملی عربستان بدین شرح اعلام شد؛ امیلیانو مارتینز، ناهوئل مولینا، کریستین رومر(57- لیساندرو مارتینز)، نیکلاس اوتامندی، نیکلاس تاگلیافیکو(70-مارکوس آکونیا)، لئوناردو پارادس(57- انزو فرناندز)، رودریگو دی‌پائول، الخاندرو گومز(57- خولین آلوارز)، آنخل دی‌ماریا، لیونل مسی، لائوتارو مارتینز

ترکیب کادرفنی آرژانتین مقابل عربستان

سرمربی: لیونل اسکالونی (آرژانتین)، دستیاران: پابلو آیمار، روبرتو آیالا، والتر ساموئل (آرژانتین)، مربی درواز‌ه‌بان‌ها: مارتین توکالی (آرژانتین)، آنالیزور: ماتیاس مانا (آرژانتین)، مربی بدنساز: لوئیس مارتین (آرژانتین) شماتیک ترکیب آرژانتین مقابل عربستان

تیم ملی عربستان

تیم ملی عربستان در جام جهانی قطر با توجه به همگروهی با آرژانتین، مکزیک و لهستان شانس چندانی برای صعود از گروه نخواهد داشت.

ترکیب تیم ملی فوتبال عربستان در مقابل تیم ملی آرژانتین

ترکیب تیم ملی عربستان در مقابل تیم ملی آرژانتین بدین شرح اعلام شد؛ محمد العویس، سعود عبدالحمید، حسان التمبکتی، علی البلیهی، یاسر الشهرانی(90+9-محمد آلبورایک) ،محمد کنو، عبدالله المالکی، سلمان الفرج(45+3-نواف العبید(88-عبدالله الامری)، فراس البریکان(88-حطام اسیری)، سالم الدوساری و صالح الشهری(76-سلطان الغانم)

ترکیب کادرفنی عربستان مقابل آرژانتین

سرمربی: هروه رنار (فرانسه)، دستیاران: لوران بونادی، سوفیان خیاری (فرانسه) و محمد امین (عربستان)، مربی درواز‌ه‌بان‌ها: فیلیپ سنسه (فرانسه)، مدیر فنی: رومئو یوزاک (کرواسی) شماتیک ترکیب عربستان مقابل آرژانتین

اتفاقات بازی آرژانتین مقابل عربستان

اعلام پنالتی به کمک var حاشیه ساز شد. در حالی که در دقیقه ۵ کرنر ارسالی مسی را العویس دور کرده بود اما برخورد مدافع عربستان با مهاجم آرژانتین دو دقیقه بعد توسط داور چک شد و اعلام پنالتی به سود آرژانتینی‌ها شد.

دقایق حساس بازی آرژانتین عربستان:

دقیقه 2: مدافعان عربستان توپ را از جلوی پای مارتینز رد کردند اما توپ در محوطه جریمه نصیب مسی شد و شوت زیبای فوق ستاره آرژانتین را محمد العویس مهار کرد. دقیقه 4: المالکی در میانه زمین تکل خطرناکی روی پای لائوتارو مارتینز رفت که با تذکر سفت و سخت داور رو به رو شد. دقیقه 26: الخاندرو گومز عمق دفاع عربستان را هدف قرار داد و توپ به مارتینز رسید و العویس در مصاف تک به تک با ستاره اینتر تسلیم شد اما این گل هم بعد از بازبینی var به دلیل اینکه مارتینز در آفساید قرار داشت، مردود شد. دقیقه 34: جشنواره آفسایدگیری عربستانی‌ها تکمیل شد و سومین گل مردود آلبی سلسته رقم خورد. توپ ارسالی مسی به عمق دفاع عربستان را مارتینز پس از عبور از العویس به گل تبدیل کرد اما باز هم این گل توسط var مردود شد. دقیقه 45+2: سرانجام ارسال عمقی گومز برای دی‌ ماریا خارج از منطقه آفساید بود اما دی ماریا برای شلیک نهایی یک گام کم آورد و العویس صاحب توپ شد. دقیقه 56: مسی درون محوطه جریمه عربستانی‌ها صاحب توپ شد اما در لحظه‌ای که قصد داشت توپ را شوت کند،مدافع عربستان با تکلی دقیق توپ را دور کرد. دقیقه 63: یک موقعیت عالی نصیب مارتینز شد و او توپ را در داخل محوطه جریمه به سمت دروازه عربستان شلیک کرد که پس از برخورد به تاگلیافیکو و تغییر جهت با واکنش خیره کننده العویس توپ به کرنر رفت. دقیقه 71: آکونیا توپ را به مرکز زمین، جایی که مسی حضور داشت فرستاد و او هم توپ را به داخل محوطه جریمه در اختیار دی ماریا قرار داد اما شوت دی ماریا را العویس باز هم مهار کرد. دقیقه 83: سانتر زیبای دی ماریا روی سر مسی فرود آمد اما ضربه سر او را باز هم العویس به زیبایی مهار کرد. دقیقه ۹۰: پس از ارسال بازیکنان آرژانتین روی دروازه عربستان، العویس روی توپ اثر گذاشت و توپ برگشتی را مسی به چارچوب زد اما العمری توپ را از روی خط برگشت داد. لحظاتی بعد داور خطا روی العویس را با تاخیر اعلام کرد که منجر به اعتراض سنگربان عربستان شد. لیونل مسی جام جهانی 2022

شرح گل ها:

دقیقه 9- لیونل مسی برای آرژانتین: در دقیقه ۹ داور بعد از بازبینی صحنه‌ای که دقایقی قبل‌تر درون محوطه جریمه عربستان رخ داده بود برای آرژانتینی‌ها اعلام پنالتی کرد که مسی موفق شد با ضربه‌ای با دقت العویس را فریب دهد و توپ را به گل تبدیل کند (ویدئو). دقیقه 48- صالح الشهری برای عربستان: در شروع نیمه دوم عربستانی‌ها شروع بهتری داشتند و توپی که پشت محوطه جریمه نصیب الشهری شد را او به داخل محوطه برد و پس از جا گذاشتن رومرو توپ را به گوشه دروازه مارتینز فرستاد تا اولین موقعیت عربستانی‌ها در این بازی تبدیل به گل شود (ویدئو). دقیقه 53- سالم الدوساری برای عربستان: عربستانی‌ها که نیمه دوم را بهتر شروع کرده بودند و به گل تساوی هم رسیدند، پا پس نکشیدند و به حملات خود ادامه دادند. ضربه نواف العبید از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به رومرو به الدوساری رسید و او هم توپ را از سمت چپ به عرض زمین حرکت داد و با شلیکی بی‌نقص دروازه مارتینز را گشود (ویدئو).

کارت زرد:

عربستان: عبدالله المالکی (67) علی البلیهی (74) سعود عبدالحمید (81) نواف العبید (88) محمد العویس (90+3)

کارت قرمز:

- نتیجه بازی آرژانتین عربستان

حواشی بازی آرژانتین عربستان:

*سلمان فرج، کاپیتان عربستان در مراسم شروع بازی از داور خواست بدون قرعه این مسی باشد که نیمه را انتخاب می‌کند اما داور شیر یا خط را انجام داد و پس از اینکه کاپیتان عربستان برنده شد، از مسی خواست که او نیمه را انتخاب کند *اعلام پنالتی به کمک var حاشیه ساز شد. در حالی که در دقیقه ۵ کرنر ارسالی مسی را العویس دور کرده بود اما برخورد مدافع عربستان با مهاجم آرژانتین دو دقیقه بعد توسط داور چک شد و اعلام پنالتی به سود آرژانتینی‌ها شد. *یکی از تاکتیک‌های هروه رنار در این بازی آفساید گیری است. تاکتیکی که بازیکنان آرژانتین را کلافه کرده و عربستانی‌ها خط دفاع خود را تا نیمه زمین جلو می‌آورند و راه نفوذ از عمق دفاع را بسته‌اند. *در دقیقه ۳۸، سلمان فرج کاپیتان عربستان روی زمین افتاد و پزشکان چند دقیقه‌ای روی او مداوا انجام دادند و بالاخره او توانست دوباره وارد زمین شود. *در دقیقه 45+3, سلمان فرج، کاپیتان عربستان که دقایقی قبل احساس ناراحتی می‌کرد، نتوانست به بازی ادامه دهد و تعویض شد. *هواداران آرژانتینی پیش از شروع نیمه دوم در حال تشویق تیم خود بودند. نکته جالب استفاده هواداران از طبل‌هایی بود که منقش به تصویر مارادونای فقید بود. *در دقیقه ۵۱، زننده گل اول عربستانی‌ها در برخورد با مسی مصدوم شد و دقایقی بازی متوقف شد اما الشهری به بازی برگشت.
*در حالی که در دقیقه 85, فراس البریکان بازیکن عربستان روی زمین افتاده بود، بازیکنان آرژانتین به بازی ادامه دادند و توپ را به بیرون نزدند و پس از اینکه خود عربستانی‌ها این کار را انجام دادند، شاگردان اسکالونی پاسخ بازی جوانمردانه را ندادند و همین امر با واکنش تند هواداران عربستان رو به رو شد.

نتیجه بازی آرژانتین و عربستان

نتیجه بازی آرژانتین عربستان بسیار از دور از تصورات بود و این تیم ملی آرژانتین بود که با نتیجه دو بر یک مقابل عربستان شکست خورد!  

خلاصه بازی آرژانتین عربستان

خلاصه بازی آرژانتین و عربستان نشان می دهد که آرژانتین یک نیمه بسیار خوب داشت و با برد یک بر صفر به رختکن رفت اما تغییرات نیمه دوم در نحوه بازی تیم ملی عربستان باعث شد آنها با تیمی متحول شده وارد میدان شوند و در نهایت نیز عربستانی ها توانستند آرژانتین را شکست دهند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...