جام جهانی 2022/ هروه رنار؛ از شوک ایران تا شوک به آرژانتین

عربستان با پیروزی مقابل آرژانتین، دنیای فوتبال را شگفت زده کرد اما پشت این پیروزی غیرمنتظره و حماسی، حضور هروه رنار فرانسوی کاملا ملموس است.
کدخبر (97817) | 02 آذر 1401 | ساعت 06:54
0 39
جام جهانی 2022/ هروه رنار؛ از شوک ایران تا شوک به آرژانتین
عربستان با پیروزی مقابل آرژانتین، دنیای فوتبال را شگفت زده کرد اما پشت این پیروزی غیرمنتظره و حماسی، حضور هروه رنار فرانسوی کاملا ملموس است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، سرمربی 54 ساله از سال 2019 هدایت عربستان را برای انجام یک ماموریت دشوار بر عهده گرفت. شاهین‌های عربستان با شرایطی نامطلوب از جام جهانی 2018 روسیه خارج شدند اما رنار آنها را باردیگر به جام جهانی برگرداند. او اولین وظیفه خود را که رساندن عربستان به جام جهانی بود، به شکلی تحسین برانگیز انجام داد. اما در جام جهانی 2022 عربستان با آرژانتین، لهستان و مکزیک هم گروه شد. هر سه تیم دارای ریشه فوتبالی قوی‌تر و مجموعه‌ای از ستاره‌هایی هستند که برای برخی از بزرگترین باشگاه‌های جهان بازی می‌کنند. بدتر از همه قرعه آنها بود که باعث می‌شد در اولین بازی مقابل آرژانتین با رهبری لیونل مسی بازی کنند. اما علیرغم دریافت یک گل زودهنگام از روی نقطه پنالتی، عربستان سعودی بر خلاف همه پیش‌بینی‌ها، مدعی قهرمانی جهان را شوکه کرد. یک بازی دفاعی پر فشار با ضد حملات گاه و بیگاه، همان سبک مورد علاقه رنار است. این مرد فرانسوی هرگز نام بزرگی در رده مربیگری باشگاهی مانند ژوزه مورینیو، پپ گواردیولا یا یورگن کلوپ نبوده است. رنار حتی پس از 13 بازی از باشگاه شهر خود لیل اخراج شد. آرژانتین عربستان اما رنار با تیم‌های ملی دستاوردهای زیادی به دست آورده و تنها مربی‌ای است که با دو تیم مختلف قهرمان جام ملت‌های آفریقا شده است. رنار در سال 2012 زامبیا را به قهرمانی رساند و در فینال ساحل عاج را شکست داد. سه سال بعد، جای رنار عوض شد و او به عنوان مربی ساحل عاج، این کشور را به قهرمانی آفریقا رساند. در آن زمان، رنار پردرآمدترین مربی فوتبال آفریقا بود. رنار در سال 2016 سرمربی مراکش شد و آنها را به جام جهانی روسیه در سال 2018 هدایت کرد. در آن دوره مراکش اگرچه با شکست یک بر صفر در اولین بازی مقابل ایران شانس صعود خود را از دست داد اما شاگردان رنار مقابل اسپانیای مدعی به تساوی 2-2 دست پیدا کردند. با این حال برد 2-1 مقابل آرژانتین در این دوره، چیزی کمتر از معجزه نداشت. محمد العویس تیم ملی عربستان رنار در عربستان هرگز در مورد توانایی‌های تیمش شک نداشت. او واقعا نگران این واقعیت نبود که آرژانتین با 36 بازی متوالی بدون شکست، 25 برد و 11 تساوی، از جمله پیروزی در فینال کوپا آمریکا مقابل برزیل در سال 2019، به جام جهانی 2022 می‌آید. این مربی فرانسوی در مورد رویارویی با تیم‌های بزرگ در جام جهانی گفته بود "ما عاشق این هستیم که ما را فراموش ‌کنند و ما را کوچک‌ترین تیم بدانند. در جام جهانی شگفتی‌ها وجود دارد و این ذهنیتی است که ما داریم". وقتی در نیمه دوم بازی مقابل آرژانتین وقت‌های تلف شده زیادی اعلام شد، از آن چهره خشمگین در بازی مراکش مقابل ایران دیگر خبری نبود و حالا او فقط لبخند می‌زد. رنار به برد تیمش اطمینان داشت. این مربی فرانسوی سوپرمن ناشناخته‌ای است که عربستان پشت صحنه دارد. شاید لبخندهای بیشتری از رنار در این مسابقات ببینیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...