جام جهانی 2022/ آرژانتین پس از شوک؛ مسیری که از قهرمانی دور شد

آرژانتین که به عقیده بسیاری یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی جام جهانی بود، رقابت‌های خود را با شکست غیرقابل باور 2-1 مقابل عربستان آغاز کرد.
کدخبر (97768) | 01 آذر 1401 | ساعت 20:59
0 82
جام جهانی 2022/ آرژانتین پس از شوک؛ مسیری که از قهرمانی دور شد
آرژانتین که به عقیده بسیاری یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی جام جهانی بود، رقابت‌های خود را با شکست غیرقابل باور 2-1 مقابل عربستان آغاز کرد.

به گزارش سرخ نیوز، آرژانتین که به عقیده بسیاری یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی جام جهانی بود، رقابت‌های خود را با شکست غیرقابل باور 2-1 مقابل عربستان آغاز کرد. این باخت غیرمنتظره شانس تیم تحت رهبری لیونل مسی را برای صعود از گروه C به مرحله یک هشتم نهایی دچار اما و اگر می‌کند. با تساوی امشب لهستان و مکزیک در یکی از عجیب‌ترین اتفاقات جام تا به امروز، عربستان در صدر گروه سوم قرار گرفت. این برای اولین بار است که سعودی‌ها چنین اتفاقی را تجربه می‌کنند. حتی در جام جهانی 1994 که آنها نمایش درخشانی در آمریکا داشتند، نتوانسته بودند صدرنشینی را تجربه کنند. آرژانتین در بازی بعدی خود به مصاف مکزیک می‌رود که می‌تواند در صعود این تیم تعیین‌کننده باشد. عربستان اگرچه موفق شد آرژانتین را شکست دهد اما هنوز دو حریف سرسخت دیگر در مقابل دارد که برای صعود از این گروه سخت، حداقل به تساوی مقابل یکی از آنها نیاز دارد و البته آرژانتین باید هر دو رقیبش را شکست دهد. دو برد در در مقابل مکزیک و لهستان حتی می‌تواند صدرنشینی آنها را هم تضمین کند. سناریو دیگری هم وجود دارد که سبب می‌شود شاگردان اسکالونی با وجود پیروزی در دو بازی بعدی هم همچنان با قانون احتمالات و آمار و ارقام شانس صعود پیدا کنند. این در حالتی است که سه تیم در امتیاز 6 با یکدیگر برابر شوند. این بدان معناست که یاران مسی برای صعود قطعی می‌بایست مکزیک و لهستان را با نتایج سنگین شکست دهند. لیست تیم ملی آرژانتین اگر آرژانتین نتواند در یکی از دو بازی بعدی خود به برد برسد، مسیر دشوارتر هم می‌شود. یک برد و یک تساوی آنها را 4 امتیازی می‌کند که در این صورت باید منتظر نتایج تیم‌های دیگر گروه باشند. 4 امتیازی شدن آلبی سلسته قطعا آنها را در رده دوم گروه سوم قرار می‌دهد که نتیجه آن مسیر سخت‌تری است که پیش روی آرژانتین برای رسیدن به سومین قهرمانی قرار می‌دهد. در این حال آنها باید با مداقع قهرمانی یعنی فرانسه روبرو شوند. حتما به یاد دارید که در جام جهانی 2018 در همین مرحله فرانسه موفق شد 4-3 آرژانتین را شکست دهد. در حقیقت چنین سرنوشتی تاوان شکستی است که به عنوان بدترین نتیجه دارنده دو قهرمانی جهان در 32 سال گذشته یاد می‌شود. دوم شدن آرژانتین دیگر احتمال رویارویی به برزیل تا پیش از فینال را هم از بین می‌برد. اگر برزیل در گروهش اول شود، دیگر این دو غول آمریکای جنوبی در یک طرف جدول قرار نمی‌گیرند. باخت مقابل مکزیک و لهستان به طور کلی امیدهای آرژانتین برای صعود را از بین می‌برد. اگر این تیم یکی از بازی‌های خود را ببازد تقریبا هیچ سناریویی برای صعود باقی نمی‌ماند. این ششمین باری است که آرژانتین در اولین بازی خود در جام جهانی شکست می‌خورد. آخرین باری که این اتفاق رخ داد در جام جهانی 1990 بود؛ زمانی که تیم تحت رهبری دیگو مارادونا پیش از صعود به فینال، به کامرون با یک گل باخت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...