موسیالا بالاتر از مسی؛ ستاره آلمانی چگونه رکوردها را می‌شکند؟

آیا می‌توانید جمال موسیالا را با لیونل مسی مقایسه کنید؟ طبیعتا! البته نه از نظر کار حرفه‌ای.
کدخبر (97814) | 02 آذر 1401 | ساعت 06:42
0 80
موسیالا بالاتر از مسی؛ ستاره آلمانی چگونه رکوردها را می‌شکند؟
آیا می‌توانید جمال موسیالا را با لیونل مسی مقایسه کنید؟ طبیعتا! البته نه از نظر کار حرفه‌ای.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، این جوان 19 ساله اگر بخواهد به جایگاه فوق ستاره آرژانتینی برسد، باید کاری تقریباً غیرمعمولی انجام دهد. مقایسه با مسی 19 ساله و دستاوردهای او در آن مقطع بسیار هیجان انگیز است.

تجربه اولین حضور در جام جهانی برای جمال موسیالا روز چهارشنبه آغاز بدست خواهد آمد. به نظر می‌رسد او در اولین بازی مقابل ژاپن در ترکیب تیم هانسی فلیک جایگاه ثابتی داشته باشد. در سال 2006 لیونل مسی اگرچه او قبلاً مهارت های خود را در بارسلونا آزمایش کرده بوده‌ام در این جام جهانی چندان خوش شانس نبود. او در مرحله گروهی سه بازی انجام داد و یک گل مقابل صربستان و مونته نگرو به ثمر رساند، اما در باخت یک چهارم نهایی مقابل آلمان، 120 دقیقه تمام بازی به علاوه ضربات پنالتی را روی نیمکت سپری کرد.

موسیالا اکنون ۱۹ سال و ۲۶۹ روز سن دارد. در بوندسلیگا او تاکنون در 71 بازی 3342 دقیقه بازی کرده است، در حالیکه مسی در همان سن 39 بازی با 2029 دقیقه در لالیگا انجام داده بود. حتی اگر همه طرفداران فوتبال در سراسر جهان 16 سال بعد بدانند که روند گلزنی این بازیکن آرژانتینی چگونه بوده است، اما واقعیت این است که او در سن مشابه در زمینه گلزنی 14 به 20 از این ستاره جوان آلمانی عقب است. در لیگ قهرمانان اروپا، مقایسه کمی متعادل‌تر است. آنها دو گل زده‌‌اند اما موسیالا این گل‌ها را در 19 بازی و 906 دقیقه حضور به ثمر رسانده و مسی در 19 بازی و 798 دقیقه حضور

*اعداد، موسیالا را توصیف می‌کنند

این جوان آلمانی در دیدارهای ملی نیز با امتیاز با 17 گل در برابر 12 گل مسی با اختلافی 5 گله پیش است. مسی دو بار گل به خودی داشته و موسیالا تنها یک بار این کار را انجام داده است. آیا این وضعیت در برابر ژاپن تغییر خواهد کرد؟ اگر بازی‌های رقابتی باقیمانده مانند جام حذفی و غیره را اضافه کنید، موسیالا با 117 بازی دربرابر 70 بازی مسی و 28 گل مقابل 19 گل مسی پیش است. جالب است که موسیالا در هر 189.9 دقیقه یک گل به ثمر رسانده در حالیکه در این سن مسی در هر 209.5 دقیقه یک گل به ثمر رسانده بود. حالا او بیش از هر بازیکن دیگری به رکوردها و امار و ارقام مسی نزدیک است.

*نقاط عطف موسیالا

او قبلاً نقاط عطف کافی را جمع آوری کرده است. به عنوان مثال، او صدمین بازی رقابتی خود را برای بایرن در نیم فصل اول انجام داد و هیچ بازیکنی پیش از این نتوانسته در نوجوانی به چنین رکوردی برسد. او در فصل 2022/23 در بایرن 12 گل به ثمر رسانده و از نظر امتیاز عملکردی در بوندس لیگا با کولو موانی از فرانکفورت در صدر جدول قرار دارند. حالا نشانه‌هایی از یک جام جهانی خوب برای موسیالا وجود دارد. او در بایرن مدت‌هاست که از استعدادی بالغ به یک بازیکن ایجاد کننده تفاوت‌ها، تبدیل شده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...