جام جهانی 2022 / ادای احترام متفاوت به سبک کامرونی‌ها!

بریل امبولو، مهاجم سوئیس در جام جهانی 2022 مقابل کامرون گلزنی کرد اما بجای خوشحالی کردن، بلافاصله دستانش را به نشانه عذرخواهی بالا برد.
کدخبر (98997) | 03 آذر 1401 | ساعت 17:05
0 66
جام جهانی 2022 / ادای احترام متفاوت به سبک کامرونی‌ها!
بریل امبولو، مهاجم سوئیس در جام جهانی 2022 مقابل کامرون گلزنی کرد اما بجای خوشحالی کردن، بلافاصله دستانش را به نشانه عذرخواهی بالا برد.

به گزارش سرخ نیوز، بریل امبولو، مهاجم سوئیس در جام جهانی 2022 مقابل کامرون گلزنی کرد اما از جشن گرفتن خودداری کرد. ارسال از جناح راست برای امبولو که در سطح باشگاهی برای موناکو بازی می‌کند، یک هدیه حاضر و آماده بود که فقط نیاز به یک ضربه کوچک داشت. این مهاجم سوئیسی این فرصت را تبدیل به گل کرد و بلافاصله دستانش را به نشانه عذرخواهی بالا برد. اما علت این کار چه بود؟ ما ستاره‌های زیادی را در طول سال‌ها دیده‌ایم که از جشن گلزنی به باشگاه‌های سابق خود امتناع می‌کنند اما کشورهای سابق؟ این واقعاً جدید است. گلزنی در جام جهانی برای هربازیکنی اتفاق خاصی محسوب می‌شود و معمولاً واکنش‌ها فراتر از معمولی به همراه دارد اما برای امبولو که در شهر یائونده، پایتخت کامرون به دنیا آمده، این قضیه متفاوت بود. امبولو از سال 2014 ملیت سوئیسی را پذیرفته است. پدر و مادرش زمانی که او جوان بود از هم جدا شدند و این فوتبالیست نوپا در پنج سالگی به فرانسه رفت تا با مادرش زندگی کند و به مدرسه برود. در آنجا، او با ناپدری خود که یک مرد سوئیسی بود، آشنا شد و به همراه خانواده‌اش به بازل نقل مکان کردند. بریل چند سال بعد با بازل قرارداد امضا کرد و عضو تیم جوانان این باشگاه شد. بریل امبولو در این بازی که در نهایت با همان تک گل امبولو به پایان رسید، کامرون در نیمه اول تیم بهتری بود اما سوئیس از معدود فرصت‌های خود استفاده کرد و در اولین بازی خود در جام جهانی 2022 به پیروزی رسید. البته، امبولو تنها بازیکن تیم سوئیس نیست که اصلاتی از کشورهای دیگر دارد. کاپیتان گرانیت ژاکا اگرچه در بازل به دنیا آمده است اما خانواده او آلبانیایی هستند و برادر بزرگترش تاولانت نماینده این کشور اروپای شرقی در سطح بین‌المللی است. همچنین ژردان شقیری در کوزوو امروزی به دنیا آمده است. ریگوبرت سانگ سرمربی تیم ملی کامرون، علیرغم اینکه مهاجم سوئیسی گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند، گفت که به بریل امبولو به عنوان برادر کوچکترش افتخار می‌کند. سونگ بعد از بازی در حال صحبت با امبولو دیده شد و به او تبریک گفت. سونگ به خبرنگاران گفت: "ما یکدیگر را می‌شناسیم، او برادر کوچک من است. ما اغلب تلفنی با هم صحبت می‌کنیم و می‌خواستم به او تبریک بگویم. انجام این کار بازی جوانمردانه است. این که ما در تیم‌های مختلف هستیم، به این معنی نیست که ما دیگر برادر نیستیم".

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...