ایران 2 ولز 0/ دو گل دیرهنگام ایران را در آستانه صعود قرار داد

بازی ایران ولز به عنوان دومین تیم ملی کشورمان در رقابت های جام جهانی با نتیجه دو بر صفر به سود شاگردان کی روش به اتمام رسید.
کدخبر (99060) | 04 آذر 1401 | ساعت 09:41
0 274
ایران 2 ولز 0/ دو گل دیرهنگام ایران را در آستانه صعود قرار داد
بازی ایران ولز به عنوان دومین تیم ملی کشورمان در رقابت های جام جهانی با نتیجه دو بر صفر به سود شاگردان کی روش به اتمام رسید.

به گزارش سرخ نیوز، در ششمین روز از برگزاری رقابت های جام جهانی 2022، دو تیم ایران و ولز مقابل هم قرار گرفتند که این دیدار با نتیجه دو بر صفر به سود یورهای ایرانی به پایان رسید. بعد از شکست شاگردان کی روش مقابل انگلیس، امتیازات این دیدار برای شاگردان کی روش بسیار حیاتی بود. در ادامه می توانید گزارش بازی ایران ولز را دنبال کنید؛  

بازی ایران مقابل ولز از گروه B

بازی ایران ولز در چارچوب سومین بازی از گروه B جام جهانی برگزار خواهد شد.  

ساعت و تاریخ بازی ایران مقابل ولز

ساعت و تاریخ بازی ایران ولز طبق آنچه در برنامه بازی های امروز جام جهانی اعلام شده چهارشنبه 2 آذر 1401 از ساعت 13:30 است.  

ورزشگاه بازی ایران ولز

بازی ایران ولز در ورزشگاه احمد بن علی الریان برگزار می شود. تماشاگر: ۴۰۸۷۵ نفر  

تیم داوری بازی ایران و ولز

داور: ماریو آلبرتو اسکوبار(گواتمالا)/ کمک‌ها: کالب والس(ترینیداد و توباگو) و خوآن کارلوس(کاستاریکا)/ داور چهارم: ماگوئته اندیایه(سنگال).  

تاریخچه بازی های ایران مقابل ولز

این نخستین تقابل دو تیم ایران و انگلیس است.  

تیم ملی ایران

تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ در تلاش است تا شکست سنگین مقابل انگلیس را جبران کند.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم ملی ولز

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم ملی ولز بدین شرح اعلام شد؛

سیدحسین حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی (۸۳- علی کریمی)، احسان حاج‌صفی (۷۷- مهدی ترابی)، احمد نوراللهی (۷۸- روزبه چشمی)، علی قلی‌زاده( ۷۷- علیرضا جهانبخش)، مهدی طارمی و سردار آزمون(۶۸- کریم انصاریفرد)

ترکیب کادرفنی ایران مقابل ولز

سرمربی: کارلوس کی روش، دستیار اول: راجر دِسا، مربی دروازه بان ها: الکساندر لوپز، مربی عملکرد (برای بهبود عملکرد انفرادی بازیکنان): ریکاردو سیلوا، دستیار مربی/ آنالیزور: ژوائو پِیشیرو، مربی توانبخشی: مایکل موریرا شماتیک ترکیب ایران مقابل ولز

تیم ملی ولز

تیم ملی ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ امیدوار است با امتیاز گرفتن از ایران به دیدار بعدی با انگلیس برسد.

ترکیب تیم ملی فوتبال ولز در مقابل تیم ملی ایران

ترکیب تیم ملی فوتبال ولز در مقابل تیم ملی ایران بدین شرح اعلام شد؛

وین هنسی، کریس مفام، جو رودن، بن دیویس، اتان آمپادو (۷۸- جو آلن)، آرون رمزی (۸۸- دنی وارد)، کانتر رابرتز (۵۷- دنیل جیمز)، نکو ویلیامز، گرت بیل، هری ویلسون (۵۷- برنان جانسون) و کیفر مور

ترکیب کادرفنی ولز مقابل ایران

سرمربی: راب پیج (ولز)، دستیار اول: کیت سیمونز (ولز)، کمک مربی: آلن نیل (ولز)، مربی عملکرد: تونی استرادویک  (انگلیس)، مربی درازه‌بان‌ها: تونی روبرتس (ولز)، مربی بدنساز: آدام اوون (ولز) شماتیک ترکیب ولز مقابل ایران

اتفاقات بازی ایران مقابل ولز

گل اول تیم ملی ایران به ولز توسط قلی زاده به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

دقایق حساس بازی ایران ولز:

دقیقه 3: ضربه ویلیامز از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه ایران به بیرون رفت. دقیقه ۷: یک و دوی سردار آزمون و طارمی، سردار را در موقعیتی شوتزنی قرارداد اما شوت مهاجم ایران کم جان بود. دقیقه ۱۲: سانتر عالی رابرتز بهترین موقعیت بازی را خلق کرد و ضربه کیفر مور توسط حسین حسینی مهار شد. دقیقه ۱۵: اشتباه خط دفاعی ولز سبب شد قلی‌زاده با سماجت توپگیری کند و با سردار آزمون یک و دو کند. سردار آزمون پاس نهایی را برای قلی‌زاده فرستاد و دروازه ولز باز شد اما کمک داور ویدئویی گل ایران را به دلیل آفساید رد کرد (ویدئو). بازی ایران ولز دقیقه ۱۹: موقعیت خوب برای ولز که حسینی توپ را مشت کرد. دقیقه 23: ضربه سر سردار آزمون روی ضربه آزاد ارسالی رامین رضاییان از کنار دروازه ولز به بیرون رفت. دقیقه 28: سردار آزمون به دلیل مصدومیت زمین مسابقه را ترک کرد. دقیقه 29: ضربه زمینی و آرام گرت بیل از پشت محوطه جریمه توسط حسین حسینی مهار شد. دقیقه 51: ضربه سردار آزمون به تیر افقی دروازه ولز برخورد کرد و در یک رفت و برگشت توپ به علی قلی زاده رسید که شوت او پشت محوطه جریمه نیز به تیر دروازه ولز خورد (ویدئو). دقیقه 64: ضد حمله خطرناک بازیکنان تیم ملی به ضربه نه چندان خوب طارمی تبدیل به کرنر شد و کرنر هم از دست رفت. دقیقه 73: شوت سعید عزت اللهی با واکنش خوب هنسی راهی کرنر شد. دقیقه 84: شوت سنگین دیویس از پشت محوطه جریمه با واکنش حسین حسینی راهی کرنر شد. دقیقه 85: ضد حمله خطرناک ایران با خروج دروازه بان ولز خنثی شد و هنسی کارت زرد گرفت اما با مشورت کمک داور ویدئویی، کارت زرد وین هنسی به کارت قرمز تبدیل شد و دروازه بان ولز اخراج شد (ویدئو). دقیقه 88: ضربه سنگین ترابی از پشت محوطه جریمه با کمترین اختلاف ممکن نسبت به دروازه ولز بیرون رفت.

شرح گل ها:

دقیقه ۸+۹۰- روزبه چشمی: حرکت ایران از سمت سمت چپ مدافعان ولز را به اشتباه انداخت و آلن توپ را به پشت محوطه فرستاد و روزبه چشمی با شوتی فوق العاده دروازه ولز را فرو ریخت (ویدئو). ۱۲+۹۰- رامین رضاییان: در حالی که ولز بی محابا حمله می کرد و چیزی برای از دست دادن نداشت روزبه چشمی توپ را با سر از دفاع به طارمی رساند، مهدی طارمی توپ را برداشت و با پاسی فوق العاده رامین رضاییان را در موقعیت گلزنی قرار داد و رامین با ضربه چیپش دروازه ولز را برای بار دوم باز کرد (ویدئو).

کارت زرد:

ولز: جو رودن (۳+۴۵) ایران: رامین رضاییان (90+4) علیرضا جهانبخش (90+5)

کارت قرمز:

ولز: وین هنسی (84)

حواشی بازی ایران ولز:

*کیفر مور در این بازی جانشین دنیل جیمز و تنها تغییر ترکیب ولز است. *تیم ملی ایران با پنج تغییر نسبت به بازی اول پا به مسابقه ولز گذاشته است. *در فاصله ۴۵ دقیقه تا شروع بازی همه بازیکنان ولز در حال گرم کردن بودند و از ایران فقط دروازه‌بان‌ها گرم می‌کردند. *تیم ملی ایران خود را مهیای جشن شادی گل می‌کرد و بسیاری از تماشاگران در دقیقه ۱۵ به شادی پرداختند اما این شادی به دلیل خطای آفساید دوام نداشت. *نکو ویلیامز در برخورد با رامین رضاییان دچار مصدومیت شد اما مشکل خاصی نداشت. *سردار آزمون در دقیقه ۲۷ روی زمین نشست و کادر پزشکی وارد زمین شدند. بازی ایران ولز *سردار پس از مداوا به زمین برگشت تا خیال کادرفنی ایران راحت شود‌. * یک سمت ورزشگاه مملو از هواداران ولزی است اما آنها تشویق خاصی نمی‌کنند و در سکوت بازی را تماشا می‌کنند. * طارمی به سمت محوطه خیز برداشته بود اما رودن او را با خطا متوقف کرد و کارت زرد گرفت. *سردار آزمون بازهم در نیمه دوم احساس مصدومیت کرد و کریم انصاری‌فرد برای رفتن به بازی خود را آماده کرد اما آزمون به بازی برگشت‌. *سردار برای گلزنی تلاش زیادی داشت و علی‌رغم دو بار مصدومیت در طول بازی تا دقیقه ۶۸ ادامه داد اما در نهایت جای خود را به کریم انصاریفرد داد.
*سعید عزت اللهی هم پس از مصدومیت نتوانست ادامه بدهد و علی کریمی جایگزین او شد. *علیرضا جهانبخش در این تورنمنت دو اخطاره شد و بازی با امریکا را از دست داد.  

نتیجه بازی ایران و ولز

نتیجه بازی ایران و ولز به سود ایران رقم خورد؛ بدین ترتیب تیم ملی ایران با نتیجه دو بر صفر ولز را شکست داد.  

خلاصه بازی ایران و ولز

خلاصه بازی ایران ولز نشان می دهد که تیم ملی کشورمان با شایستگی به پیروزی رسید و شاگردان کی روش که از ابتدای این دیدار سوار بازی بودند و موقعیت های متعددی روی دروازه ولز ایجاد کردند در نهایت 3 امتیاز مهم را کسب کردند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...