تیم ملی چگونه صعود می‌کند؟

با نتایجی که در بازی های روز گذشته جام جهانی بدست آمد معادلات گروه B و شرایط صعود تیم ملی ایران از قبل پیچیده تر شد.
کدخبر (100163) | 05 آذر 1401 | ساعت 12:03
0 69
تیم ملی چگونه صعود می‌کند؟
با نتایجی که در بازی های روز گذشته جام جهانی بدست آمد معادلات گروه B و شرایط صعود تیم ملی ایران از قبل پیچیده تر شد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، روز گذشته از هفته دوم مسابقات دور گروهی جام جهانی، دو بازی در گروه B برگزار شد. در نخستین دیدار تیم ملی ایران با دو گل از سد ولز گذشت، در دیگر بازی که جدالی بین دو تیم انگلیس و آمریکا باشد نتیجه تساوی بدون گل ثبت شد تا جدول گروه B جام جهانی 2022 دستخوش تغییرات اساسی شود. ولز با یک امتیاز به قعر گروه سقوط کرد و جای ایران را گرفت. آمریکا با یک امتیازی که از بازی مقابل انگلیس دریافت کرد، 2 امتیازی شد و در رتبه سوم ایستاد. تیم ملی فوتبال کشورمان با کسب نخستین برد خود به رتبه دوم صعود کرد و انگلیس صدرنشین هم ۴ امتیازی شد تا معادلات این گروه برای صعود پیچیده شود.

این نتایج در شرایطی بدست آمد که برخی ها پس از شکست سنگین  تیم ملی ایران مقابل انگلیس تصور داشتند، شاید تیم ملی کشورمان برای ادامه مسابقات از روحیه خوبی برخوردار نباشد و به واسطه این موضوع نتواند بازی خوبی مقابل ولز به نمایش بگذارد. اما بازیکنان تیم ملی با تجربه تر از این بودند که به این زودی تسلیم شده و از رقابت با حریفان جا بزنند. فوتبال ایران مقابل ولز یکی از بهترین بازی های خود در جام های جهانی را به نمایش گذاشت و قدرت خود را بار دیگر به رخ کشید. البته قرعه خوبی که نصیب ایران شد، در ثبت این نتیجه بی تاثیر نبود و چه بسا اگر کشورمان در بازی دوم به جای ولز با آمریکا رو به رو شده بود کارش برای برد سخت می شد.

تیم ملی ایران

از آن طرف کسی انتظار نتیجه تساوی بدون گل در بازی انگلیس و آمریکا را نداشت و پیش بینی می شد شاگردان گرگ برهالتر کار سختی مقابل سه شیرها داشته باشند. ولی آمریکا نمایشی فراتر از انتظار داشت و در بیشتر دقایق بازی توپ و میدان را در اختیار داشت و توانست چندین بار دروازه انگلیس را با خطر مواجه کند. در این بازی، هر دو تیم نمایش متفاوتی به نسبت بازی نخست خود ارائه دادند. نه انگلیس آن تیم کوبنده و هجومی بازی نخست مقابل تیم ملی ایران بود و نه آمریکا آن تیم ضعیف بازی با ولز. البته هرگز با یک بازی نمی شود روی قدرت و ضعف تیمها نظر داد؛ خصوصا روی مسابقه اول در هر تورنمنتی.

اما آنچه از شرایط تیمها مشخص است، انگلیس و آمریکا صاحب بازیکنان با کیفیت هستند و از تیم های خوب این دوره محسوب می شوند. خصوصا انگلیس که برای قهرمانی بسته شده است. به نظر می رسد که این تیم در بازی دیروز همه قدرت خود را به کار نگرفت و دلیل عملکرد متفاوتش در دو بازی اول همین باشد. تدابیر ساوت گیت این بود که انرژی تیمش را برای بازی آخر و دیدارهای حذفی حفظ کند. بهرحال با توجه به وضعیت گروه دوم، انگلیس با کسب یک امتیاز هم می توانست صدرنشین بماند و خیالش هم که تا حدودی از کسب نتیجه مقابل ولز در دیدار آخر راحت است.

تیم ملی ایران

حتی اگر انگلیس همه توان خود را نذاشته باشد، باز هم روی این موضوع که آمریکا خوب بازی کرد و مدعی جام را متوقف کرده، تاثیری نخواهد گذاشت. آنچه مشخص است تیم آمریکا به هیچ عنوان با ولز قابل مقایسه نیست و حریف دست و پا بسته ای نخواهد بود. ملی پوشان فوتبال کشورمان نباید روی یک امتیاز برتری خود در جدول نسبت به این تیم حساب کنند. گرچه احتمالا تیم ملی با یک مساوی هم از گروه صعود خواهد کرد، اما اگر بازیکنان با این تفکر به میدان بروند، چه بسا نتیجه را واگذار کنند. فوتبال ایران اگر صعود می خواهد باید با تمام قدرت در بازی آخر ظاهر شود و فقط و فقط به قصد برد مقابل حریفش قرار بگیرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...