احتیاط یا ریسک؛ تدابیر کی روش برای صعود چه خواهد بود؟

با شناختی که از کی روش وجود دارد، به نظر می رسد تیم ملی کشورمان در بازی با آمریکا اول از همه به دنبال گل نخوردن و حفظ نتیجه باشد، تا کسب سه امتیاز.
کدخبر (100708) | 06 آذر 1401 | ساعت 07:33
0 61
احتیاط یا ریسک؛ تدابیر کی روش برای صعود چه خواهد بود؟
با شناختی که از کی روش وجود دارد، به نظر می رسد تیم ملی کشورمان در بازی با آمریکا اول از همه به دنبال گل نخوردن و حفظ نتیجه باشد، تا کسب سه امتیاز.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی فوتبال ایران در دو بازی اخیر خود در جام جهانی، با دو ترکیب متفاوت مقابل حریفان قرار گرفته است. در بازی نخست، اغلب نفرات کشورمان را بازیکنانی تشکیل دادند که تدافعی بودند. نتیجه این تصمیم یک باخت سنگین ۶ بر ۲ مقابل انگلیس بود. در دیدار با ولز در همه خطوط شاهد تغییراتی بودیم و نفراتی به میدان رفتند که از آمادگی فنی و روانی بیشتری برخوردار بوده و خصوصیات تهاجمی تری داشتند. این تغییرات برای فوتبال کشورمان مثبت بود و باعث شد بازیکنان بتوانند میانه میدان را از ولز بگیرند و موقعیت‌های متعددی را به روی دروازه این تیم خلق کنند. گرچه تا قبل از ده نفره شدن حریف، هیچ‌یک از فرصت های ایران راهی به دروازه نیافت و این هنسی بود که در دقیقه ۸۶ با اخراج خود معادلات این بازی را به سود شاگردان کی روش تغییر داد تا کشورمان در عرض سه دقیقه روی دو‌ شوت از راه دور به گل برسد. البته اگر مهدی ترابی کمی دقت داشت، حتی قبل از این دو ضربه می توانست گل اول بازی را به نام خود ثبت کند. نکته قابل توجه به نقش موثر بازیکنان تعویضی در این دقایق برمی گردد. همانطور که گفته شد ترابی یک شوت خطرناک به دروازه حریف داشت و علی کریمی که در بازی با انگلیس بخاطر نمایش ضعیف خود تعویض و از ترکیب بازی با ولز کنار گذاشته شده بود، پس از ورودش به زمین در دقایق پایانی، با یک پاس بلند طارمی را با دروازه بان ولز تک به تک کرد تا اخراج هنسی و داستان های پس از آن شکل بگیرد. دقایقی بعد نیز دیگر بازیکنی تعویضی ایران یعنی روزبه چشمی روی پاس اشتباه مدافع ولز گل نخست بازی را زد. چه بسا اگر نورالهی مصدوم نمی شد، به چشمی فرصتی برای بازی در این دیدار نمی رسید. بنظر می رسد حضور کریمی در زمین هم صرفا در جهت حفظ نتیجه و اتلاف وقت صورت گرفت. به هر روی شانس با کی روش یار بود که بازیکنان حریف در دقایق پایانی آن دو اشتباه مرگبار را مرتکب شدند، تا دو بازیکن تازه نفس ایران بتوانند نتیجه را به سود این تیم تغییر دهند. اگر غیر از این اتفاق می افتاد، همه چیز به شکل دیگری برای سرمربی تیم ملی پیش می رفت و کی روش باید پاسخگوی تصمیماتش می شد و از منتقدین بابت فرصت دوباره به بازیکنی که در بازی با انگلیس روی دو گل حریف نقش داشت انتقاد می شنید. حال مسئله اصلی اینجاست که ترکیب ایران در بازی سوم چگونه خواهد بود؟ آیا کی روش بعد از نمایش خوب چشمی و کریمی مقابل ولز باز دیگر به این دو بازیکن اعتماد کرده و از همان سیستمی بهره می گیرد که در بازی با انگلیس استفاده کرد، یابه ترکیب برنده دست نمی زند و تیمش را با دو مهاجم به میدان خواهد فرستاد؟ ناگفته نماند که به احتمال زیاد تیم ملی کشورمان با کسب یک تساوی برابر آمریکا هم قادر خواهد بود به دور بعدی صعود کند. با شناختی که از کی روش وجود دارد، بنظر می رسد احتمال اول نزدیکتر باشد و این مربی در این بازی اول از همه به دنبال گل نخوردن و حفظ نتیجه باشد، تا کسب سه امتیاز، که در آن صورت باید شاهد یک بازی محتاطانه از شاگردان کی روش در آخرین بازی دور گروهی باشیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...