یوزها در پی تاریخ سازی در قطر/ ایران آبروی آسیا را در جام جهانی خرید!

ایران تنها تیم آسیایی پیروز هفته دوم مرحله گروهی جام جهانی بود و سایر نماینده های این قاره بازی های خود را به حریفان واگذار کردند.
کدخبر (102250) | 08 آذر 1401 | ساعت 13:26
0 78
یوزها در پی تاریخ سازی در قطر/ ایران آبروی آسیا را در جام جهانی خرید!
ایران تنها تیم آسیایی پیروز هفته دوم مرحله گروهی جام جهانی بود و سایر نماینده های این قاره بازی های خود را به حریفان واگذار کردند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بازی های دور دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با برگزاری ۱۶ دیدار به پایان رسید و تکلیف تیم های صعود کننده تا حدودی مشخص گردید. تا به اینجای رقابت‌ها حذف تیم های قطر و کانادا و صعود تیم‌های فرانسه، برزیل و پرتغال قطعی شده است. درهفته ای که گذشت تیم های آسیایی عملکرد بسیار ضعیفی داشتند. قطر به عنوان میزبان رقابت ها در مصاف با سنگال با نتیجه سنگین سه بر یک شکست خورد تا وداع زودهنگامی با جام جهانی داشته باشد.

تیم ملی ایران با دو گل مقابل ولز به برتری رسید. استرالیا با یک گل به تونس باخت. عربستان که در بازی نخست دست به شگفتی زده و آرژانتین مدعی را مغلوب کرده بود، در بازی دوم برابر لهستان با دو گل شکست خورد. ژاپنی ها نیز با یک گل بازی را به کاستاریکا واگذار کردند. سامورایی ها در بازی نخست تیم پرقدرت آلمان را شکست داده بودند. تیم فوتبال کره جنوبی در یک رقابت نزدیک و تماشایی با نتیجه پرگل ۳ بر ۲ به تیم غنا باخت تا در دور دوم مرحله گروهی جام جهانی همه تیم های آسیایی به جز ایران، بازی های خود را به حریفان واگذار کرده باشند.

امروز بازی های هفته سوم دور مرحله گروهی با برگزاری ۴ دیدار آغاز می شود تا تکلیف ۸ دیگر جام مشخص شود. در نخستین بازی تیم های هلند- قطر و سنگال - اکوادور از گروه A به صورت همزمان از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف یکدیگر می روند. در این گروه تیم های هلند و اکوادور با ۴ امتیاز در رتبه های اول و دوم قرار دارند و سنگال هم با ۳ امتیاز در تعقیب این دو تیم قرار دارد. با توجه به اینکه قطر از رقابت ها حذف شده است به نظر می رسد تیم هلند کار راحتی برای شکست میزبان داشته باشد و صعود نارنجی پوشان به یک هشتم را باید قطعی دانست.

در دیگر دیدارهای امروز تیم های ایران آمریکا و انگلیس- ولز از گروه B با هم رو در رو خواهند شد. این بازی ها از ساعت ۲۲:۳۰ امشب به طور همزمان برگزار می شود. در این گروه انگلیس با ۴ امتیاز در صدر است، ایران با ۳ امتیاز در رتبه دوم و تیم های آمریکا و ولز با ۲ و ۱ امتیاز به ترتیب در رده های سوم و پایانی قرار دارند. تیم ملی کشورمان با یک تساوی در بازی امروز قادر خواهد بود به عنوان تیم دوم به دور بعدی راه یابد. در صورت این اتفاق ایران اولین تیم آسیایی صعود کننده به یک هشتم جام جهانی لقب می گیرد و باید با تیم اول گروه A که احتمالا هلند باشد بازی کند. ایران در صورت برتری مقابل آمریکا و تساوی یا شکست انگلیس مقابل ولز می تواند به عنوان صدرنشین صعود کند که در آن صورت باید با تیم دوم گروه B رو در رو شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...