سرمربی استرالیا به خبرنگار ایرانی: از اینکه روزم را خراب کردی ممنونم!

گراهام آرنولد، سرمربی استرالیا، در نشست خبری بازی تیمش با دانمارک اعلام کرد که هنوز تلخی شکست بازی 1998 با ایران برایش غم انگیز است.
کدخبر (102928) | 09 آذر 1401 | ساعت 10:12
0 151
سرمربی استرالیا به خبرنگار ایرانی: از اینکه روزم را خراب کردی ممنونم!
گراهام آرنولد، سرمربی استرالیا، در نشست خبری بازی تیمش با دانمارک اعلام کرد که هنوز تلخی شکست بازی 1998 با ایران برایش غم انگیز است.

به گزارش سرخ نیوز، تیم ملی فوتبال استرالیا عصر امروز در یک مسابقه حساس و حیاتی، به مصاف دانمارک می رود. آنها برای صعود به دور بعد، نیازمند کسب یک تساوی هستند، به شرطی که تونس نتواند برابر فرانسه به پیروزی دست پیدا کند. روز گذشته، هشتم آذر، سالگرد دیدار تاریخی ایران و استرالیا در مرحله مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه بود. در جریان کنفرانس خبری سرمربی ساکروس (لقب این تیم) و پس از یادآوری یکی از تاریک ترین روزها برای کشور استرالیا، گراهام آرنولد یک خبرنگار ایرانی را متهم کرد که روزش را خراب کرده است. این روزنامه‌نگار ایرانی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار با دانمارک در دوحه، این سوال را مطرح کرد که آیا پیروزی برابر وایکینگ ها می‌تواند به کاهش تلخی شکست 25 سال پیش برابر ایران کمک کند یا خیر. بازی ایران استرالیا جام جهانی 98 آرنولد در آن بازی کابوس وار برای استرالیا، یکی از تعویض های دیر هنگام بود و هنوز هم وقتی به آن بازی فکر می کند، به هم می‌ریزد. سرمربی استرالیا پس از شنیدن سوال خبرنگار ایرانی به شوخی گفت: "ممنونم که روزم را خراب کردید." او ادامه داد: آن دیدار و شکست برابر ایران، احتمالا یکی از بدترین لحظات زندگی فوتبالی من است، متشکرم. (با خنده) سرمربی ساکروس مصمم است 25 سال بعد از آن شکست تلخ، تاریخ ساز شود. تاکنون، استرالیا هرگز در مرحله گروهی جام جهانی موفق به کسب 2 پیروزی نشده است. در سال 2006، "نسل طلایی" استرالیا به رهبری افرادی مانند هری کیول، مارک ویدوکا و لوکاس نیل، ژاپن را 3-1 در بازی اول خود شکست دادند و سپس با تساوی 2-2 مقابل کرواسی، در مرحله یک هشتم نهایی مقابل قهرمان آن دوره یعنی ایتالیا قرار گرفتند. آرنولد در آن زمان در آلمان دستیار اول گاس هیدینگ بود که هدایت استرالیا را برعهده داشت. او در نشست خبری خود تایید کرد که در مقابل دانمارکی‌ها محافظه‌کار نخواهد بود، چرا که استرالیا باید به هر نحوی که شده، به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کنند.چهره درهم آرنولد در پایان دیدار ایران و استرالیا در مرحله مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه. او هنوز هم از آن بازی به عنوان یکی از بدترین روزهای زندگی خود یاد می کند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...