جام جهانی 2022 / سهم 6.5 میلیون دلاری تیم ملی زنان آمریکا از برد مقابل ایران!

تیم‌های ملی مردان و زنان آمریکا در ماه می توافق کردند که جوایز خود از جام جهانی را با یکدیگر تجمیع کرده و آن را میان خود به طور مساوی تقسیم کنند.
کدخبر (103269) | 09 آذر 1401 | ساعت 18:56
0 153
جام جهانی 2022 / سهم 6.5 میلیون دلاری تیم ملی زنان آمریکا از برد مقابل ایران!
تیم‌های ملی مردان و زنان آمریکا در ماه می توافق کردند که جوایز خود از جام جهانی را با یکدیگر تجمیع کرده و آن را میان خود به طور مساوی تقسیم کنند.

به گزارش سرخ نیوز، کریستین پولیسیچ ستاره باشگاه چلسی، شب گذشته تیم آمریکا را راهی مرحله حذفی جام جهانی 2022 کرد. گل نیمه اول او باعث پیروزی 1-0 تیم ملی آمریکا مقابل تیم ملی ایران شد و بدین ترتیب او و هم‌تیمی‌هایش روز شنبه در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف هلند خواهد رفت. تیم آمریکا اکنون حداقل 13 میلیون دلار برای عملکرد خود در مرحله گروهی و صعود به مرحله حذفی بدست اورده که این مبلغ با پیشروی آنها در مرحله حذفی، افزایش پیدا خواهد کرد. با پیروزی مقابل هلند در مرحله یک هشتم نهایی جام، از مجموع جوایز 440 میلیون دلاری جام جهانی، پولیسیچ و هم‌تیمی‌هایش می‌توانند سهم بیشتری را هم به خانه ببرند. اما این تنها تیم مردان آمریکا نیست که از این اتفاق سود خواهد برد. تیم‌های ملی مردان و زنان آمریکا در ماه می توافقنامه جدیدی را امضا کردند و توافق کردند که مطابق آن تصمیم گرفتند جوایز خود از جام جهانی را با یکدیگر تجمیع کرده و آن را میان خود به طور مساوی تقسیم کنند. این توافق با هدف اطمینان از پرداخت یکسان پاداش به دو طرف برای دستاوردهایشان در جام جهانی صورت گرفته است. در نتیجه تیم زنان قرار است پس از رسیدن همتایان مرد خود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی، 6.5 میلیون دلار دریافت کنند، اگرچه این قبل از کاهش 10 درصدی سهم فدراسیون فوتبال آمریکا است. نکته قابل توجه این است که این مبلغ بیشتر از مبلغی است که به تیم زنان برای قهرمانی در جام جهانی زنان 2015 و 2019 داده شده است. تیم ملی زنان آمریکا برای قهرمانی در مسابقات جام جهانی 2015 که مجموعاً 15 میلیون دلار جایزه داشت، 2 میلیون دلار بدست آورد. چهار سال بعد این تیم از مجموع جایزه 30 میلیون دلاری مسابقات، 4 میلیون دلار را به خود اختصاص داد. تیم مردان آمریکا اگر در جام جهانی 2022 قهرمان شوند ، 10 برابر این مبلغ یعنی 42 میلیون دلار درآمد خواهند داشت. تیم ملی زنان در مارس 2019 یک دعوی تبعیض جنسیتی علیه فدراسیون فوتبال آمریکا ارائه کرده و مدعی شده بود که این فدراسیون در "تبعیض جنسیتی نهادینه شده" مشارکت داشته که به نابرابری‌های دستمزد مبتنی بر جنسیت کمک و تداوم بخشیده است. تیم ملی زنان در ماه فوریه با فدراسیون فوتبال آمریکا به توافق رسید و 22 میلیون دلار غرامت دریافت کرد. دو تیم در قرارداد جدید خود بالاخره به یک جنگ طولانی پایان دادند و با معرفی مکانیسم اشتراک درآمد تجاری یکسان برای هر دو تیم، به سهم مساوی از جوایز مسابقات رضایت دادند. به این ترتیب فدراسیون فوتبال آمریکا به اولین فدراسیونی تبدیل شد که قانون برابری پاداش مردان و زنان را اجرا می‌کند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...