ستاره لهستان این دروازه بان است نه لواندوفسکی!

وویچخ شزنی دروازه‌بان تیم ملی لهستان، امشب پنالتی لیونل مسی را مهار کرد.، ولی این تنها مهار پنالتی او در این جام جهانی نبوده است.
کدخبر (103521) | 09 آذر 1401 | ساعت 23:36
0 202
ستاره لهستان این دروازه بان است نه لواندوفسکی!
وویچخ شزنی دروازه‌بان تیم ملی لهستان، امشب پنالتی لیونل مسی را مهار کرد.، ولی این تنها مهار پنالتی او در این جام جهانی نبوده است.

به گزارش سرخ نیوز، با اینکه نتیجه بازی آرژانتین لهستان 2 بر 0 به سود آرژانتین به ثبت رسید ولی وویچخ شزنی، دروازه‌بان لهستان، با مهار ضربه پنالتی کاپیتان و ستاره بزرگ آلبی‌سلسته نامش را به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانهای این جام مطرح کرد. در دقیقه 39 بازی آرژانتین و لهستان، آلبی سلسته صاحب یک پنالتی‌ شد که از قضا خود شزنی آن را به آرژانتینی‌ها داده بود. سنگربان لهستانی یوونتوس برای دفع یک ارسال آلبی‌سلسته به هوا بلند شد ولی دستش به سر و سینه لئو مسی برخورد کرد و داور بعد از بررسی صحنه توسط VAR نقطه پنالتی را نشان داد. درحالیکه لهستانی‌ها معتقد بودند هیچ اتفاقی رخ نداده و شزنی بعد از دفع توپ با مسی برخورد کرده است اما اتاق VAR داور را فراخواند تا برای بررسی بیشتر صحنه به نمایشگر کنار زمین چمن مراجعه کند. درحالیکه داور در حال بررسی تصاویر ارسالی به مانیتور بود از تصاویر آهسته تلویزیونی به نظر می‌رسید با اینکه دست شزنی به سر مسی برخورد می‌کند ولی او ابتدا توپ را با دستش دفع می‌کند و در ادامه این حرکت برخورد دست او به لئو مسی اتفاق می‌افتد.شزنی 01 همانطور که انتظار می‌رفت لیونل مسی پشت توپ ایستاد تا این پنالتی را شلیک کند. مسی فرصتی عالی به دست آورده بود تا سومین گل خود در این جام جهانی را به ثمر برساند. او در هر دو بازی قبلی آلبی‌سلسته مقابل عربستان و مکزیک یک گل برای تیم ملی کشورش زده بود. مسی پنالتی خود را با قدرت به سمت چپ دروازه وویچخ شزنی شلیک کرد اما سنگربان لهستانی جهت ضربه لئو را درست تشخیص داده و با یک شیرجه بلند و با دست مخالف توپ را دفع کرده و راهی کرنر کرد. شزنیما این تنها مهار پنالتی تاثیرگذار شزنی در این تورنمنت نبود. در جریان پیروزی 2-0 لهستان مقابل عربستان سعودی که مهم‌ترین نقش را در صعود لهستانی به یک‌هشتم داشت درحالیکه تیم شزنی با گل زلینسکی در دقیقه 39 از حریف پیش افتاده بود عربستان در دقیقه 45 صاحب یک پنالتی شد. این پنالتی برای عربستانی‌ها بسیار مهم بود و می‌توانست آنها را به بازی برگرداند. به خصوص با توجه به اینکه عربستانی‌ها بازی اول‌شان را با یک شگفتی به پایان برده و آرژانتین را شکست داده بودند و در نتیجه با روحیه بالا به بازی مقابل لهستان رسیده بودند. اما شزنی در مقابل ضربه پنالتی سالم الدوساری درخشان ظاهر شد و توپ او را دفع کرد و توپ برگشتی را هم دفع کرد تا با دو مهار پیاپی یکی از بهترین صحنه‌های درخشش دروازه‌بان‌ها تا اینجای جام جهانی را به نام خود ثبت کند.

شزنی 02دروازه‌بان لهستانی و تیمش حالا به مرحله یک هشتم نهایی رسیده‌اند و شزنی فرصت دارد بار دیگر مهارت خود و تمرکز بالایش را در بزرگترین تورنمنت فوتبالی دنیا به نمایش بگذارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...