سرنوشت کی روش در دست چه کسی است؟

کارلوس کی‌روش همراه تیم ملی به تهران بازگشت تا موضوع ادامه همکاری او روی نیمکت تیم ملی در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.
کدخبر (103614) | 10 آذر 1401 | ساعت 10:10
0 57
سرنوشت کی روش در دست چه کسی است؟
کارلوس کی‌روش همراه تیم ملی به تهران بازگشت تا موضوع ادامه همکاری او روی نیمکت تیم ملی در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

به گزارش سرخ نیوز، در حالی که برخی از رسانه‌های خارجی و بیشتر عربی از عدم تمایل فدراسیون فوتبال ایران برای ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش خبر داده اند، وزیر ورزش و جوانان در بدو ورود به تهران از کارلوس کی‌روش حمایت کرد و گفت از هم اکنون باید برای جام ملت‌های آسیا برنامه ریزی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در مورد آینده کارلوس کی‌روش در تیم ملی در فرودگاه امام به خبرنگاران گفت: «انشاالله برنامه ریزی می‌کنیم و به امید خدا با دورخیز خوب برای جام‌ملت‌ها. این مسابقه دیگر تمام شد و الان باید به فکر حمایت از کادرفنی و آقای کی‌روش و بازیکنان و روحیه آنها باشیم.»

حرف‌های حمید سجادی بدین معنی است که وزارت ورزش و جوانان و در راس آن دولت موافق ادامه حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی است و طبیعی است نگاه وزارت ورزش و جوانان روی تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال تاثیرگذار باشد. به این خاطر که وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون فوتبال حمایت مالی می‌کند. با کمک‌هایی که از دولت می‌گیرد. به خصوص در این برهه از زمان که فیفا درآمدهای فدراسیون فوتبال را به خاطر تحریم خزانه داری آمریکا مسدود کرده است.

البته وزارت ورزش و جوانان برای اینکه شائبه دخالت در امور فدراسیون فوتبال در اذهان شکل نگیرد و این دخالت موجب تحریم فدراسیون فوتبال و تیم ملی از سوی فیفا نشود، هیچ گاه نظرات خود را به فدراسیون فوتبال تحمیل نمی‌کند. همان طور که پولادگر، معاون ورزش در مصاحبه ای پیرامون آینده کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران این چنین گفته است: «این تصمیمی‌است که کمیته فنی و فدراسیون فوتبال باید اتخاذ کنند. به نظرم کی‌روش در جام جهانی نمره خوبی گرفت و باید بگوییم جمع کردن تیم با آن شرایط روحی پس از مسابقه اول برابر انگلیس، کار هوشمندانه‌ای بود که ایشان انجام داد. ماندن ایشان بستگی به نظر فدراسیون و کمیته فنی دارد تا تصمیم‌گیری کنند.»

*اما از نظر قانونی چه کسی در مورد آینده کارلوس کی‌روش تصمیم‌گیری می‌کند؟

کمیته فنی فدراسیون فوتبال با آمدن مهدی تاج برچیده شده است و حالا ادامه حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی بستگی به نظر اعضای هیات رییسه دارد که 9 نفر هستند. فدراسیون فوتبال بعد از عقد قرارداد با کارلوس کی‌روش اعلام کرد این قرارداد تا پایان جام جهانی خواهد بود و در صورت رضایت مردم از عملکرد تیم ملی این قرارداد تا پایان جام ملت‌ها تمدید خواهد شد. حالا ادامه حضور کی‌روش در تیم ملی منوط به نشست اعضای هیات رییسه و امضای ابقای کی‌روش با رای اکثریت است. در دوره قبلی که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال بود اعضای هیات رییسه اختیار تصمیم‌گیری در مورد تیم ملی را به او محول کردند که منجر به عقد قرارداد با مارک ویلموتس و آن پرونده سنگین علیه فدراسیون فوتبال شد اما این بار چنین اتفاقی صورت نگرفته است. حالا از نظر قانونی نشست اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال باید برگزار شود و خروجی این نشست ابقا یا عدم ابقای کارلوس کی‌روش را مشخص خواهد کرد و به نظر می‌رسد بازگشت کارلوس کی‌روش به همین خاطر بوده است. این مربی کروات می‌خواهد تکلیف آینده خود را بداند و بعد از آن برای استراحت به پرتغال برگردد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...